Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

om 10 uur gaat het licht aan (alle kleuren) en het wordt tot 14:00 langzaam opgebouwd en dan blijft het 100% tot 20:00 daarna langzaam weer naar beneden en vooral wit licht zodat ik ook van die fele kleuren laatste uurtje kon genieten. om 22:00 helemaal uit. Dit is voor wintertijd, in de zomer wordt het een uurtje later. Welke modus ...nu geen idee, zal morgen kijken
Oke een mooi schema. Was benieuwd of je de hele dag zoveel blauw licht had.
Bedank voor de reactie.
Gr.wim
 
Oke een mooi schema. Was benieuwd of je de hele dag zoveel blauw licht had.
Bedank voor de reactie.
Gr.wim
graag gedaan Wim (y)
hier is nog de foto van controller die ik hebIMG_20240110_121612409.jpg
Over welke modus... toen had ik deze lampen gekocht had ik toen nog mijn oude mob en het is ons met die helemaal niet gelukt om verbinding te krijgen dus had mijn dochter via haar mob gedaan. Ik heb het aan haar gevraagd en ze zegt dat zeer waarschijnlijk via Expert
 
Laatst bewerkt:
graag gedaan Wim (y)
hier is nog de foto van controller die ik hebBekijk bijlage 628007
Over welke modus... toen had ik deze lampen gekocht had ik toen nog mijn oude mob en het is ons met die helemaal niet gelukt om verbinding te krijgen dus had mijn dochter via haar mob gedaan. Ik heb het aan haar gevraagd en ze zegt dat zeer waarschijnlijk via Expert
Hoi Lara deze controller heb ik ook. Moest heel lang wachten op de lampen door productie tekorten bij Giesemann maar door tussen komst van Arend was het gauw geregeld. Dus ik ben nog aan het indraaien met de lampen om de koraaltjes te laten wennen. Heel hartelijk dank voor de info.
Gr wim
 
Ik zat je dagboek te bewonderen en wat een prachtige koralen heb jij.

Ik vroeg me af wat de naam was van het paarse met groen brain koraal op de laatste fotos die je hebt geüpload. Ik vind ze prachtig.

Vriendelijke groeten.
 
Allerlaatste nieuws hier en gelijk met de foto's
Twee grote koralen had ik hun plaatsen gewisseld. Een mocht van mij alles hebben om verder uit te groeien maar had dat niet geprofeteerd :cautious: en de andere mocht maar steeds blijven waar het nog een plekje over was...........Aangezien hun beste gedraag om dit te waarderen ...is mijn beslissing dus 😁 Vind dit eerlijk. Fox doet helemaal gek met groeien dus mocht hij de grootste plek krijgen. Allereerste foto's Fox op de nieuwe plek....DSC07615.JPGDSC07616.JPGDSC07613.JPG

en Cynarina mag hier zeker ook niet klagen zie ik...

DSC07617.JPGDSC07620.JPGDSC07622.JPG
 
Nog nieuws hier. Sinds vrijdag een nieuwe bewoner. Pinkbar Goby (Amblyeleotris Aurora). Had deze nog nooit gezien en gehad. Vond hem erg mooi, vooral zijn start:love: Ik had hem in de rechterhoek in de bak uit het emmertje gelaten en daar bleef hij de hele avond. Dit zijn de allereerste foto's
DSC07682.JPGDSC07683.JPGDSC07685.JPG
volgende dag 's ochtends gelijk hem zoeken....alle hoekjes op de bodem gecheckt.... maar nergens😨 en dan ineens heb hem gezien helemaal hoog in Sinularia! Geen juiste plaats dacht ik....maar toch bleef hij daar de hele dag hangen en kon makkelijker vanuit dat puntje voer pikken
DSC07687.JPGDSC07688.JPGDSC07690.JPGDSC07689.JPG
volgende dag en tot nu toe zit hij hier
DSC07708.JPGdus waarschijnlijk is het afgelopen met zijn mooie portretten😁 maar het belangrijkste natuurlijk dat hij zich ergens veilig voelt.
 
Hoi Lara, deze leeft graag samen met een pistoolgarnaal. Je zou kunnen proberen zo'n garnaal op een "mooi plekje" een holletje te laten graven (door hem daar los te laten en een klein begin holletje te geven). Kans is groot dat je goby op een gegeven moment bij de garnaal intrekt en ook mooi zichtbaar is.
 
Dat weet ik wel al langer dat sommige soorten Goby (ook deze) in symbiose met een pistoolgarnaal leven:)(y) Dat is ideaal. Ik hoor ook al enkele maanden die bekende "tik" in de bak. Dat had ik ook in mijn vorige bak maar mocht nooit ontdekken wie dat was of een pistoolgarnaal of een mantis. In de nieuwe bak hetzelfde...ik hoor iemand wel maar zie nooit... dus dacht als dat een pistoolgarnaal is dan kunnen ze misschien elkaar vinden?...:unsure:
 
Hoi Lara, deze leeft graag samen met een pistoolgarnaal. Je zou kunnen proberen zo'n garnaal op een "mooi plekje" een holletje te laten graven (door hem daar los te laten en een klein begin holletje te geven). Kans is groot dat je goby op een gegeven moment bij de garnaal intrekt en ook mooi zichtbaar is.
Ik heb dit visje ook met een koppel Alpheus randalli.
Samen gelukkig al 11 jaar in mijn bak.
Hartstikke leuk!
 
Ik heb dit visje ook met een koppel Alpheus randalli.
Samen gelukkig al 11 jaar in mijn bak.
Hartstikke leuk!
Dan hebben ze zeker een mooie leven in jouw bak (y) mijn oudste vis is op dit moment een klein Lipvisje Wetmorella. Die is al min 10 jaar hier. Verdient zeker weer op de rode loper :D zal proberen op de foto's te krijgen.......
 
trieste nieuws vandaag😔 Mooie Gobi is onlangs naar de hemel gegaan. Hij zat sinds vanmorgen helemaal openbaar op de bodem en dat vond ik een beetje vreemd en nu al Heremiet kreeft met zijn mooie start bezig. Ik hou niet van zo'n soort foto's dus bij deze geen foto's..... al deze dagen heb ik extra veel diepvries gevoerd en ook gericht extra voor hem met een lange pipet en heb gezien dat hij graag had gegeten. Wat is het dan precies vannacht zo fataal gebeurde... of was dat een andere reden......... Er komt hier dan beter geen andere Gobi
 
Het is niet te geloven dat bijna een maand niks hier gepost,,, maar al die tijd niet stil gestaan. Dat zou me normaal nooit goed kunnen lukken denk ik.......😝
Allerlaatste tussen Leders nieuwe aanwinst grote Sinularia kreeg een andere plaats. Vind zo meer natuurlijke uitzicht. Favia Dragon Sol kreeg tijdelijk een andere plaats maar die ga ik toch binnenkort stekken denk ik🤔
DSC07909.JPGDSC07910.JPGDSC07919.JPGDSC07920.JPGDSC07913.JPG
ook in het midden is het nu wat anders....heb nog plekjes voor geschikte nieuwe aanwinsten😋

DSC07923.JPG
en nog enkel foto's zomaar erbij van deze helft van de bak
DSC07915.JPGDSC07917.JPGDSC07918.JPG
de andere (linker) helft komt nog ook wel op de foto's(y)
 
Bovenaan