Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

nog enkele portretten kon niet missen als toch camera in mijn hand:D Rainbow Lobo op zijn nieuwe plaats
DSC07309.JPG
blauwe Lobo met fel groene midden ook lekker wat meer licht

DSC07319.JPG
nieuwe multicolor Lobo
DSC07324.JPG
mijn duurste oor:LOL: helaas niet makkelijk de foto's nemen waar hij zit😆
DSC07317.JPG
en nog de laatste overzichtjes hoe het was 😁DSC07313.JPGDSC07325.JPGDSC07334.JPG
 

Bijlagen

  • DSC07339.JPG
    DSC07339.JPG
    153,8 KB · Weergaven: 34
  • DSC07328.JPG
    DSC07328.JPG
    191,3 KB · Weergaven: 35
en waar heb ik die twee allerlaatste nieuwe aanwinsten hun plaatsen gegeven ...
DSC07448.JPG
DSC07419.JPG
DSC07454.JPG
DSC07455.JPGDSC07456.JPGDSC07460.JPGDSC07458.JPG
let niet op die stekken op de bodem! Op deze foto is het trouwens al te zien dat de linkerkant is weer flink aangepast na grote Stylo stekken. Een grote taak Acro samen met de steen staat nu anders! Deze is echt te massief geworden en begon te dicht naar het raam groeien. Het werd voor mij steeds moeilijker iets in de bak doen zonder de toppen van die Acro per ongeluk niet afbreken. Ik zat al lager te denken wat zou ik hier kunnen doen...een andere plaats geven of stekken...de laatste vond ik best zonde, die tak heeft zo'n mooie groeivorm..... gelukkig moest dat niet, tenminste nu. Ik kon de steen met die grote tak anders plaatsen met verdere aanpassingen op dat plekje en in de buurt....... Grote kolonie Acro is nu meer compact en persoonlijk vind ik zo ook niet verkeerd. Groot stuk Favia er onder kon nu helemaal zonder een sten onder zomaar tussen twee stenen hangen en een natuurlijke dak vormen. Enkele stenen direct op de achterwand staan nu ook net anders en daarom kon ik een flinke formaat nieuwe Leder helemaal in zijn geheel daar plaatsen en hij heeft daar zelfs ruimte genoeg op verder uit te groeien (y)
 

Bijlagen

  • DSC07454.JPG
    DSC07454.JPG
    212,6 KB · Weergaven: 23
DSC07429.JPGDSC07431.JPG
Tussendoor ook de rechterkant was er verder een beetje bijgewerkt :D Ik moest nog Monti Forest en Fire die met extra dikke poliepen een plats gegeven! Helaas was het koraal een beetje minder goed in het midden vanwege te weinig licht dus heb ik besloten hem stekken en die stekken weer terug op de rif plaatsen zodat ze meer licht kunnen krijgen en een mooie (hoop ik) kolonie kunnen maken
 
nog tussendoor een portret van mijn rood/roze Caliendrum op iemand zijn aanvraag
DSC07468.JPG
verder was ik niet echt helemaal blij hoe mijn Gorgoon stond😬 .............. en had uiteindelijk hem zo vast gelijmd

DSC07469.JPGDSC07470.JPGDSC07473.JPG
en dan kreeg ik nog wat ruimte er onder voor iets.......😝

DSC07482.JPGDSC07483.JPGDSC07484.JPG
een steen die ik al een tijdje in de stekkenbak had nu aan me zelf verkocht😎
 
En hoe is het verder met de rechterhoek gegaan.......... ben zelf best tevreden :giggle: mint groene Duivelsklauw kreeg een juiste plaats geloof ik (aardig stroming) en mag van mij daar gewoon voor altijd blijven en tot groot uitgroeien😝 hij moet nog ff wennen aan hun nieuwe plaats. Hu hangt hij nog lelijk😬
DSC07516.JPGDSC07517.JPGDSC07518.JPG
 
Mooie plaatjes , maar één opmerking ...
Waar is die mooie scape gebleven 😳
 
Ik ben van plan morgen meer vertellen en gelijk met allerlaatste foto's (y) De linkerkant is inmiddels tocht weer net ff anders🙈 Niet zo dat ik niks te doen heb hoor.... wilde maar de stenen met elkaar definitief vast lijmen. Die waren al een beetje vast met die grijze variant tweecomponenten lijm van D-D maar die lijm is zeker niet goed genoeg voor zoiets. De hele stapel ging ineens uit elkaar 🙈 Allereerste moment natuurlijk 😳 en krijgt je dit nog net voordat het licht over half uurtje helemaal uit gaat.......🥵 Moest alles weer opnieuw stapelen en dan met die roze variant lijm alle stenen vast daar(y)wel een beetje nieuwe uitzicht nu😛 Ben zelf meer dan tevreden😊 Niks slechts zonder goed toch....... maar tot morgen!
 
Deze de eerste foto's hoe de linkerkant nu precies veranderd is na mijn allerlaatste actie. Dit is de eerste stap (de stenen vast met elkaar gelijmd).
DSC07538.JPG
en hier hoe heb ik het verder afgewerkt.......het was echter niet allerbeste moment voor de foto's namelijk want die Leder ( allerlaatste nieuwe aanwinst) wilde ineens niet recht staan😅DSC07555.JPG
DSC07553.JPGen nog die overzichtjes................ en mooie rifscaping of niet... maar het is dus op dit moment zo........Niet alle koralen echt volledig open staan maar ik heb vandaag de foto's beloofd 😅.......

DSC07559.JPGDSC07560.JPGDSC07561.JPGDSC07565.JPGHet was vandaag een drukke dag en was ik een beetje te laat met de foto's.....het licht was al niet meer 100% aan....dus een beetje donker😁
 
Wat voor lichtschema gebruik je met deze Pulzar g3 Lara? Gebruik je de Expert modus of de easy modus.

gr wim
 
om 10 uur gaat het licht aan (alle kleuren) en het wordt tot 14:00 langzaam opgebouwd en dan blijft het 100% tot 20:00 daarna langzaam weer naar beneden en vooral wit licht zodat ik ook van die fele kleuren laatste uurtje kon genieten. om 22:00 helemaal uit. Dit is voor wintertijd, in de zomer wordt het een uurtje later. Welke modus ...nu geen idee, zal morgen kijken
 
Bovenaan