Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

LARA's RIF ARENA

En het is weer wat nieuws hier. Sinds vrijdag enkele nieuwe aanwinsten. 3 stekken hammers en een superklein Desjardini. Toen ik thuis kwam allereerst de stekken vast gelijmd en pas daarna kleintje vrij gelaten zodat hij gelijk al rust mocht hebben.
DSC07925.JPGDSC07927.JPGDSC07931.JPGDSC07932.JPGDSC07933.JPGDSC07943.JPGDSC07944.JPG
omdat tijdens de nieuwe stekken lijmen stonden alle pompen toch uit had ik ook (zoals altijd) LPS gevoerd en voor de vissen/koralen nog extra fijn voer in de bak gegooid (had ik nog lobster eggs en rode plankton).... Desjardini had er ook graag geplukt (y) en later ook diepvries gegeten. Ik ben erg trots op hem moet ik zeggen want hij doet vanaf de eerste moment echt zijn best! Nergens om bang en eet goed:love: Hij is erg mager, dat is duidelijk , dat kon ik ook in de winkel nog zien ( mar hij aat wel!) dus dit is mijn bewuste keus. Ik zal super mijn best doen om hem dikker te krijgen. Voer nu ipv 1 keer per dag 3 keer per dag. wel diepvries alleen in de avond en andere 2 keer extra spirulina vlokken en Nori ( in kleine stukjes zodat vooral voor hem) Hij is nu ong 4 sm
 
en bijna twee weken verder...... het kleintje doet echt zijn best en ikke natuurlijk ook. Toch kreeg hij een beetje stip maar hij heeft echt uitstekend appetijt(y) Ik voer nu nog meer! 4-5 keer per dag! 3-4 keer spirulina vlokken en nori en de laatste keer in de avond diepvries mysis en artemia. Hij zoekt de kleine stukjes, grotere mysis kan hij nog niet doorslikken, hij is nog veel te klein. Hij wordt steeds dikker☺️
DSC08010.JPGDSC08015.JPGDSC08016.JPGDSC08017.JPG
 
DSC07951.JPGDSC08023.JPG
iemand een idee welke alien groeit er hier onder de voet van mijn Gonio? Op de eerste foto op de rechterkant is een mossel (die heb ik meerdere in de bak en al jaren) maar de andere dier had ik nog nooit in al die jaren ergens gezien geloof ik....... die groeit ook vrij snel! Is zacht en vrij actief, trekt in bij de aanraking en vangt voedsel met die opening.
 
Ik heb gegoogled of zakpijpen gevaarlijk voor de koralen kunnen zijn en in een artikel staat dat wel als de jonge nog vrij in het water zwemmen. Ik probeer die link hier delen maar lukt me niet helaas.
 
Laatst bewerkt:
Op een andere manier dan 😅 IMG_20240312_165616105.jpgIMG_20240312_165506879.jpgIMG_20240312_170144910.jpg zeker niet leuk dus sowieso voor deze Gonio met deze zakpijpen op zijn voet
 
Laatst bewerkt:
O ja, nog de foto's van de laatste 3 nieuwe Euphullia's mag ook laten zien! Die had ik toen nog samen met het visje gekocht.
2 koppen Paraancora fel groen met roze toppenDSC08003.JPG
DSC07947.JPG
3 koppen (2 grote en 1 kleine) Paarancora Holograms. Het verschil krijg ik niet juist op de foto maar in het echt is dat duidelijk.
DSC07949.JPG
en op de laatste foto zijn de kleuren donker paars met fel groen leuk door elkaar gemixt
DSC07956.JPG
 
En nog een andere deel sinds gisteren in de bak. Die eerst op een apart steentje vast gelijmd en nog meer aanpassingen in de bak gedaan....... het resultaat
DSC08049.JPGDSC08050.JPGDSC08048.JPG
verder nog boven op de achterwand in de rechterkant had iets veranderd. Favites eraf en een beetje gestekt, steentje met Monti Digitata erbij de andere familie
DSC08051.JPG
in het midden boven ook een beetje anders.......DSC08052.JPGDSC08047.JPG
 

Bijlagen

  • DSC08046.JPG
    DSC08046.JPG
    198,3 KB · Weergaven: 12
Het enige wat ik had gedaan enkele dagen min dosering NO3+ van Ocean Art toegevoegd omdat die weer niet meetbaar was. Echter niet veel gedoseerd 5ml per dag en maar 1ml per keer tot NO3 weer ong 2 was. Verder niks veranderd in de bak. Gonio stond later enkele dagen dicht en daarna begon kaal worden op enkele plekjes, poliepen verliezen. Vreemd want andere Gonio blijft goed doen. Wil niet zeggen dat die NO3+ de oorzaak was ....... heb echter geen idee
 
Bovenaan