Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

't Zout van Wout

Staat lekker vol,mooie visbezetting en ziet er gezond uit Wout......TOP :goed: mvg Manuel!!
 
de eerste keer dat ik in je dagboek kijk denk ik maar zal beslist niet de laatste keer zijn,met recht één van de mooiere bakken hier,hoop ndat je ons gauw wat macro's kunt tonen:goed:
 
Luc en Manuel; Mooi om van juist van jullie zo'n compliment te krijgen!!
:eek: :eek: :eek:
 
Laatst bewerkt:
hoi wout
mooie bak heb je.
hoe bevalt de bk 300
zeker geen problemen met het voeren van je anthiassen in combinatie met de bk?
heb je veel meer vuil nu als met je oude afschuimer?
ben benieuwd stap namelijk op kort termijn zelf ook over naar de bk 300 .
mijn huidige afschuimer is een grote H&S ben dus benieuwd of het echt veel scheelt.
gr mike
 
Tis weer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb in mijn dagboek. En het is zowieso een tijd geleden dat ik lol had in het houden van mijn zeebak.
Het volgende is nl gebeurd; Zo'n 11/2 maand geleden liep mijn aquarium wat achteruit. Dat had ik wel vaker meegemaakt als ik veel had veranderd in de bak of als ik een beetje laks was geweest met de onderhoud.
Deze keer dacht ik dat het kwam door mijn start met zeovit. Dus ik regelmatig lekker veel water verversen (dan zou het vanzelf wel weer goed komen). Maar de bak bleef steeds verder achteruit gaan dus ik steeds meer water verversen (in 1 maand tijd zo'n 1500 liter totaal). Het bleef slecht en ik kon maar niet bedenken wat het nou was. Uiteindelijk bleek het mijn osmose apparaat te zijn die totaal verzadigd was waardoor ik dus iedere keer als ik versverste slecht water in de bak liet lopen.
Nu heb ik dus een nieuw osmoseapparaat met een extra silicaatfilter en ik moet zeggen dat de kleuren van de overgebleven koralen (toch zeker 6 stukken verloren) als nooit te voren zijn. En de poliepen staan ook steeds verder uit. Dit moet het resultaat zijn van de zeo met het kz zout.
 

Bijlagen

  • 100_0622 (Small).JPG
    100_0622 (Small).JPG
    79,1 KB · Weergaven: 144
  • 100_0630 (Small).JPG
    100_0630 (Small).JPG
    91,3 KB · Weergaven: 89
  • 100_0637 (Small).JPG
    100_0637 (Small).JPG
    84,1 KB · Weergaven: 78
Zonde dat er toch enkele dieren dood zijn gegaan!

Maar de rest van de dieren die ik nu zie staan zijn echts woaahw !!
Heel mooi groot uitgegroeide dieren zeg :goed:
 
Wonderschoon ! Blij dat de Zeo bij jou ook goed bevalt en dat je de oozaak hebt gevonden van de kleine inzinking.

groet
jw
 
jwre zei:
Wonderschoon ! Blij dat de Zeo bij jou ook goed bevalt en dat je de oozaak hebt gevonden van de kleine inzinking.

groet
jw
Tnx!!
Ik kon mezelf toch wel voor mn kop slaan toen ik er achter kwam dat het mn osmose apparaat was hoor. Het was toch wel een erg dom van me om daar pas zo laat achter te komen:eek:
 
Van de week een koppeltje gramma melacara gehaald. Hier is de ene helft:D ,
de andere is wat schuwer...
 

Bijlagen

  • 100_0646 (Small).JPG
    100_0646 (Small).JPG
    72,9 KB · Weergaven: 28
Foto's maken gaat steeds beter tegenwoordig...
 

Bijlagen

  • 100_0651 (Small).JPG
    100_0651 (Small).JPG
    71,8 KB · Weergaven: 25
  • 100_0657 (Small).JPG
    100_0657 (Small).JPG
    65,6 KB · Weergaven: 25
ik heb met groot genot je dagboek gelezen is echt mooi man

en nu maar hopen dat ie mij ook zo mooi word
 
Na 13 jaar heb ik eindelijk weer terug met een zeebakje!
Een doorkijkbak van 140 x 100 x 70. Sinds vandaag gevuld met 1100 liter natuurlijk zeewater. Nog wat vers levend steen toevoegen binnenkort en het opstarten kan beginnen!
 

Bijlagen

  • 20230918_142937.jpg
    20230918_142937.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 110
  • 20230918_143634.jpg
    20230918_143634.jpg
    114,3 KB · Weergaven: 110
Prachtig formaat bak , veel suc6 met de opstart.
 
Bovenaan