Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

't Zout van Wout

loulou zei:
Nieuwe opbouw is heel goed gelukt, het ziet er prachtig uit
:D Bedankt voor het compliment hoor! Alleen zit het er op de foto helaas niet uit zoals in het echt. In het echt heb je nog meer dieptewerking.
 
Hier is ie aan het werk. Naar de juiste afstelling moet ik nog even zoeken, maar ik heb al gemerkt dat dat vrij gemakkelijk is..
 

Bijlagen

  • IMG_0126 (Small).JPG
    IMG_0126 (Small).JPG
    38,5 KB · Weergaven: 28
BALEN, BALEN, BALEN!!!!!!
Van de week helaas drie van mijn nieuwste acro's verloren!!:mad:
Het kwam dus niet door het inzetten van de BK, maar door een kapotte thermostaat in mijn verwarming. Hierdoor was de temperatuur in de bak in 1 nacht tijd gestegen van 25,5 naar 30,2!!! graden. Heel erg zonde.
Ze begonnen net een beetje te kleuren.
Ik heb verder gelukkig geen problemen ondervonden bij de rest van mn koralen en de vissen. Maar het blijft BALEN...
 
ik meen me te herinneren dat het houden van meerdere hexeteania's niet gaat, kan er naast zitten hoor.

indrukwekkende afschuimer!
 
Bas Arentz zei:
ik meen me te herinneren dat het houden van meerdere hexeteania's niet gaat, kan er naast zitten hoor.

indrukwekkende afschuimer!
Als ze genoeg ruimte en schuilplaatsen hebben en liefst gelijktijding ingebracht zijn... Geen probleem!
 
Volgens de dierendatabase zou hij juist beter tot zijn recht komen in een kleine groep. En het lijkt me ook leuk om daarvan het paargedrag te zien in mijn bak.
Het is zowieo een orgieaquarium hoor:D .. Iedere avond de mandarijntjes, de dwergkeizers met z'n allen tegelijk en zo nu en dan heb ik ook eiafzetting bij de blauwoogjes.
Alleen van mn anemoonvisjes heb ik jammer genoeg nog nooit eitjes gezien.
Maar het zijn wel errrrug gezellige visjes in mijn bak:p
 
Vandaag 7 anthiassen opgehaald. 1 mannetje en 6 vrouwtjes. Op dit moment nog erg schuw.
Ik zal van de week weer eens wat foto's plaatsen
 
Een plaatje van de bak met de anthiassen die zich al lekker thuis voelen. Ze eten goed. Ik voer nu wel een stuk meer. Er gaan nu zo'n 2 blokjes diepvries per dag de bak in. Droogvoer eten ze helaas nog niet. Ze pakken het wel maar spugen het uit. Ik hoop wel dat ze het uiteindelijk gaan eten.
Verder kan je zien op de foto dat ik een aantal koraaltjes mis door het ongelukje van afgelopen week. Ik heb nu mijn verwarming extra beveiligd dmv een temp controler zodat dit me in ieder geval me niet meer overkomt. Het blijft BALEN!!!
 

Bijlagen

  • IMG_0131 (Small).JPG
    IMG_0131 (Small).JPG
    55 KB · Weergaven: 137
michael zei:
Ziet er heel goed uit!!



Heb je ook wat close up foto's?




Groetjes Michael
Heb ik nog niet (lukt me niet zo goed eigenlijk). Hiervoor heb ik denk ik een andere camera nodig, want ik krijg close ups niet echt scherp.
 
Hier zijn 2 van mijn dwergkeizertjes 'gezellig' bezig:D ..
 

Bijlagen

  • IMG_0133 (Small).JPG
    IMG_0133 (Small).JPG
    86,1 KB · Weergaven: 66
  • IMG_0134 (Small).JPG
    IMG_0134 (Small).JPG
    73,4 KB · Weergaven: 57
Weer 2 nieuwe plaatjes..
 

Bijlagen

  • IMG_0145 (Small).JPG
    IMG_0145 (Small).JPG
    82,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_0139 (Small).JPG
    IMG_0139 (Small).JPG
    86,7 KB · Weergaven: 35
Wat een mooie bak vooral de schittering in de bak, :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed:
 
davidoff1979 zei:
Wat een mooie bak vooral de schittering in de bak, :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed: :goed:
thx. Grappig trouwens, ik heb op ongeveer tzelfde moment een bericht in jouw dagboek gezet lol
 
Sander.R zei:
Geen woorden voor! deze bak hoort echt bij de toppers als het aan mij ligt:eek: :) .

gr, Sander
Een erg mooi compliment Sander, thx!! Ik ben het alleen niet met je eens hoor:p
Het gaat beter en beter, maar een top bak is het nog lang niet...
 
Bovenaan