Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*** Sendero's Reef ***

Zaterdag deze vis in de winkel mogen bewonderen, mooi dat jij deze hebt weten te bemachtigen!
Knap dat je deze zo op de foto heb gekregen, is echt mini ;)
Hij is idd echt mini! Een nakweek keizertje. Hij eet iig al goed. Hopen dat dit kleine visje een beetje uitkijkt voor de mp40 pomp en de overflow, bij mij moet hij namelijk een stuk meer zwemmen dan dat bijna stilstaande water in zo'n visstelling.
 
Haha we gaan het meemaken! Keizertje eet uitstekend en doet het tot nu toe zeer goed iig! Voor de sps ben ik sowieso nooit bang met keizers. De lps zijn natuurlijk wat vatbaarder voor pikken, maar voorlopig gaat dat prima en hopelijk blijft dat zo. Heb wel vaker keizertjes gehad met allerlei soorten lps koralen.

Tevens nieuwe verlichting besteld. Heb gekozen voor de witte uitvoering van de Reef Factory Coral Flare pro blue L. Ik heb voor de Large variant gekozen, zodat ik een goede spreiding heb van licht straks voor mijn sps koralen. Natuurlijk is het overkill voor mijn bakje, maar ik zal de lamp uiteraard niet op 100% vermogen laten branden.

Mvg, Sander
 
Laatst bewerkt:
Onlangs heeft mijn aquarium een enorme verandering ondergaan. Helaas zat de middelste zwevende scape zeer los, ook de rechterscape was niet te vertrouwen. Helaas hecht de kit op Real Reef Rock vanwege zijn structuur, niet zo goed als op de eerder gebruikte platte Staxx stenen. Dus maar besloten om de zwevende stukken eraf te halen. De kit had zich wel goed gehecht aan het glas, dus dit was nog wel even een klusje om alles er vakkundig af te halen. Ik heb getwijfeld om nu voor stukken steen te gaan welke met magneten vastzitten, maar voor nu toch gekozen om dat niet te doen. Ik kwam twee leuke stukjes namaak reef bones tegen en heb hier een rif van gemetseld. Het is een lekker ruimtelijke en open scape geworden. Helaas passen niet alle koralen erop en sommige moesten ook sowieso al in de verkoop, dus op de bodem is het nog erg rommelig, maar dit komt wel goed. Wat minder is, is dat ik met dat gerommel en weinig biomassa weer last van dinos heb gekregen, dus eerst even hier op focussen nu. Hieronder een foto'tje.
20240201_163258.jpg
 
Al mijn lps koralen zijn de deur uit.
Doel is om de huidige spsjes te laten groeien tot een rifje. Ik heb ze ondertussen allemaal even op een voldoende grote tile geplakt zodat ze een stevige basis hebben. Daarnaast is het fijn, dat ik geen rekening meer hoef te houden qua stroming en verlichting voor de lps.

20240309_163545.jpg
 
En leeft klein 😁 Keizertje nog? Je neemt altijd de foto's van afstand dus kan ik de inhoud bijna niet zien😁
Hey Lara, hij pikte helaas steeds aan mijn vijlvis. Uiteindelijk toen het erger werd en mijn vijlvis geen rust meer kreeg, kon ik het niet verder aanzien en heb toen het keizertje naar Aquaasan gebracht, zodat hij bij een andere liefhebber mag gaan zwemmen :) Nu heeft mijn vijlvis weer rust. Wel balen want het was een heel leuk visje verder. Bij mijn eerdere keizers heb ik dit gedrag nooit gezien. Wel soms even pikken aan een koraal, maar dat vind ik niet erg.
 
Bovenaan