Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*** Sendero's Reef ***

sharkwarrior

Sendero's Reef
Beste Reefers,

Hierbij start ik vast een nieuw dagboek, echter zal er bij mij voorlopig nog geen zeewater in de huiskamer te vinden zijn. Dit komt omdat er vanaf de zomer een grote renovatie plaatsvind aan het gebouw waar ik in woon.

Wel ben ik al volop aan het nadenken over hoe het aanstaande bakje er uit zal gaan zien.

De maten zullen zijn: 95x60x55H met links en rechts een overflow system V2.2. De voor en zijruiten zullen van Optic white glass zijn.

De toegepaste techniek moet stil, zuinig en van degelijke kwaliteit zijn, daarom zal ik al snel uitkomen bij RE.

De inhoud zal voornamelijk bestaan uit SPS koralen en mijn zelfgemaakte aquascape.

Het RVS frame heb ik al besteld, waardoor ik in de aankomende periode alvast aan de ombouw kan gaan beginnen. Tot en met het eind van het jaar, zal ik ook proberen de techniek bij elkaar te sprokkelen. Foto's zullen volgen!

Met vriendelijke groeten,

Sander
 
Laatst bewerkt:
Stil zitten is niet echt iets voor jou ;)

blijf het volgen zal vast ook weer een topbak worden :eek:
 
Geweldig. Leukste periode is het opstarten vind ik zelf! Wordt je achterwand zwart?

55cm hoog is 12mm dik glas al zal ik voor de zekerheid wat dikker gaan ook al is het wat duurder.

Succes!
 
Klinkt goed san gaan je volgen.

Groetjes wesley

Hey Wes, leuk man! Ik ben ook erg benieuwd naar jou nieuwe project! Beloofd veel goeds!

Stil zitten is niet echt iets voor jou ;)

blijf het volgen zal vast ook weer een topbak worden :eek:

Heey Michael, idd soms wat knutselen is zo verkeerd nog niet:p

Goed bezig ;) Mooi om te zien dat er toch steeds meer terugkomen ook haha!

Heey Miranda, helaas genoodzaakt te stoppen voor een poosje, maar nu vast wat voorbereiden en 50% dromen is ook leuk! Ik volg jou nieuwe project ook, dat ziet er al veelbelovend uit:)

Geweldig. Leukste periode is het opstarten vind ik zelf! Wordt je achterwand zwart?

55cm hoog is 12mm dik glas al zal ik voor de zekerheid wat dikker gaan ook al is het wat duurder.

Succes!

Hey Bas, de achterwand wordt idd zwart, zodat het overflow systeem er straks echt superstrak uit zal zien. De bak wordt volledig van 12MM glas. Dit aangezien de waterhoogte ook maar 48/49 cm zal bedragen. Het bakje wordt volledig rimless. Het is de bedoeling dat het echt een heel strak afgewerkt bakje wordt net als die van jou en een beetje in de style van me oude bak, hier was ik qua afwerking erg blij meetopjes

Groeten, Sander
 
Ey Sander,

leuk weer een project! Heerlijk dat je alle tijd kan nemen ervoor trouwens mega slim die overflow ik heb ze wel is eerdergezien maar durfde het niet, dus ben benieuwd wat je er van gaat vinden :cool:

gr. Jeroen
 
Heey Jeroen! Je bakkie draait lekker zag ik, fijn om te zien! :)
Weer een nieuw project idd, altijd fun!:p
Ik heb voor dit overloop systeem gekozen, omdat het me direct al erg aansprak, hierbij kan ik de volledige ruimte in het aquarium zelf benutten en aangezien de achterkant zwart wordt, zal het er erg strak uit gaan zien:cool:

Groetjes!
 
De spullen die je besteld heb zien er goed uit ben benieuwd naar de bak zelf ik volg hem Gr nick


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heey Nick, leuk dat je hem volgt. De bak zal pas komen na de verbouwing/renovatie. Voor die tijd probeer ik al het 1 en ander bij elkaar te sprokkelen:).

Heb ook een sump besteld. Deze wordt gemaakt van 10MM HDPE wit.

Maten zijn:70x40x35
 
Super hoor sander mooie pomp man.

Ben benieuwd hoe zon hdpe sump je bevalt.

Groetjes wesley
 
Hey Sander,

Leuk om te zien dat je weer gaat beginnen, al gaat het nog even duren voor je begint met water in je nieuwe bak te gooien.
Ik ga je zeker volgen!

Is je knie al weer een beetje opgeknapt?

Greetz,

Marcel
 
Oe... Wat was er met de knie aan de hand dan? Ja zonder zeewater is lastig hea?! ;)

Als je nog op zoek bent naar goede regeltechniek kan ik de Neptune Apex aanraden. Super apparaat.

Heb hem nu draaien. Heb je al een idee wat je met de kast gaat doen? Strak of niet, wit of zwart?

Heey Marcel, vind het nu eigenlijk alweer te lang duren zonder zeewater in huis:eek:! Herstel van mijn knie gaat gelukkig wel goed :)
Leuk dat je het project gaat volgen!

Groeten, Sander
 
Heey Bas, zeker lastig! Nu is het ook zo stil in huis zonder één pompje te horen:p Helaas mijn voorste kruisband afgescheurd met voetballen enkele jaren terug en nu blijf ik maar sukkelen met die knie!:mad:

Ik weet nog niet of ik een aquariumcomputer neem. Ik wil alles t liefst zo strak en simpel mogelijk :) Maar zo'n Neptune Apex is zeker een schitterend stukje techniek. Misschien iets om over na te denken.

Jou bak is echt een toppertje die mooie stappen heeft gemaakt, vooral het overstappen naar de ATI Hybrid is denk een goede keus geweest.

Groeten, Sander

Oe... Wat was er met de knie aan de hand dan? Ja zonder zeewater is lastig hea?! ;)

Als je nog op zoek bent naar goede regeltechniek kan ik de Neptune Apex aanraden. Super apparaat.

Heb hem nu draaien. Heb je al een idee wat je met de kast gaat doen? Strak of niet, wit of zwart?
 
Bovenaan