Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Leonardo's 2e zeeaquarium

Dat is het leuke van een zeeaquarium (als het goed gaat :)). Hier een foto van mijn Blaasjeskoraal (Physogyra Liechtensteini).
Ooit gered en was maar 1 cm in doorsnede en zag er erg zielig uit maar inmiddels uitgegroeid tot een flinke jongen met een doorsnede van 15 cm. Mag niet veel groter worden want ik heb beloofd dat deze nooit weggaat (dus dit gaat nog eens een probleem worden ;)).

1F8EBAB8-8BA4-4670-BD8B-23865DD881B8.jpeg
 
Zo, dat is weer een tijdje geleden zeg. Aangezien @LALA mijn rechter kant wat leeg vond heb ik inmiddels maar wat aangeschaft :p. Een stek (oren) van @Jack R gekocht en een paar gekregen (nog bedankt) en een Hysterix(je) aangeschaft en een kruipende Montipora in de winkel gekocht. Het merendeel van de stekklen zijn nog erg klein dus de rechterkant is nog steeds wat leeg maar met wat geduld groet dit uit tot grotere koralen.
Ook 2 Bloedgarnalen gekocht. Erg fraai en inmiddels, na een paar weken, beginnen ze naar de voorgrond te komen. Hier wat foto's, eerst van mijn nieuwe aanwinsten.

De nieuwe oren van Jack. Ik had veel moeite om ze op de steen te laten vastgroeien maar uiteindelijk gelukt. Zien er nu wat verkreukeld uit maar dat komt wel weer goed.
IMG_7065.jpg

De Hysterix, nog erg klein dus foto sterk uitvergroot
IMG_7018.jpg

En de rest van de stekken
IMG_7066.jpg
IMG_7030.jpg
IMG_7070.jpg
 
Wat minder leuk nieuws. Een week geleden was mij olijke Midas Blenny plotseling overleden. Geen idee waarom want de avond ervoor zwom hij nog vrolijk rond. Ik had hem eind december 2021 aangeschaft dus helaas, heel oud is hij niet geworden.
Ik denk dat ik binnenkort maar weer op zoek ga naar dit grappige visje, moet niet al te lastig zijn want ze worden veelvuldig aangeboden.
 
Precies met deze Blenny had ik hier ook niet langer plezier helaas. Wat de oorzaak was ook niet er achter gekomen.
 
Bovenaan