Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DEEP IN THE BLUE

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe is het zijn de baylei,s al gevangen gr martin
Sander.R zei:
Ben zeer benieuwd kan je misschien een foto plaatsen?:rolleyes: :)

krijg deze week zelf ook namelijk me kubus binnen ben benieuwd hoe het eruit ziet bij jou.

gr, Sander
 
Sander.R zei:
Ben zeer benieuwd kan je misschien een foto plaatsen?:rolleyes: :)

krijg deze week zelf ook namelijk me kubus binnen ben benieuwd hoe het eruit ziet bij jou.

gr, Sander

Ben,Sander,foto`s zullen moeten wachten tot het weekend,er hangt nl.nog geen led verlichting boven.
 
Desert's Ocean zei:
Het begint vorm te krijgen, ben benieuwd naar de foto's van de inhoud/opbouw en van de techniek erachter
Het is precies zoals het er staat Aissa"het begint vorm te krijgen",buiten de fauna marin mix,plankon,gaat er nu ook een blister Artemia per dag in om die hongerige aardbeikoralen tevreden te stellen......ongeveer twintig kolonie`s
 
Desert's Ocean zei:
Nou die aarbeitjes worden gesoigneerd.
Zijn het de zwarte of de gele aarbeitjes, of misschien beide?
Het zijn de Australische rode met gele poliepen Aissa,het zijn gave moddervette kolonie`s,we zitten alleen nog even met de juiste plaats bepaling ivm de expansies van de Dendronephthya`s zodat de niet in contact komen met de aardbeitjes.Met de verlichting zijn we nog aan het expirimenteren led of blacklight
 
pieter ik vind het super dat je zo aan het experimenteren bent met de koralen en hoop dat fabrikanten in de toekomst op deze koralen gaan inspelen zodat het toegankelijker word om deze koralen te houden:)
 
arjen_D zei:
pieter ik vind het super dat je zo aan het experimenteren bent met de koralen en hoop dat fabrikanten in de toekomst op deze koralen gaan inspelen zodat het toegankelijker word om deze koralen te houden:)
Op voedings gebied is men al heel ver Arjan,verder zal het wel ophouden,je hebt 4 a 5 keer de watervolume van zo`n kleine speciaalbak als buffer nodig om je waterwaardes op peil te houden door het straffe voederprogramma.Misschien in de toekomst,wie weet......
 
Kan niet wachten om ook dit eens life te mogen zien.


Super gaaf project.

Gr Erik
 
De eerste foto's van de deep blue.
nog niet klaar,moet nog een beetje verbouwd worden en experimenteren met de verlichting. maar de opzet is er.
 

Bijlagen

  • Dendro3.jpg
    Dendro3.jpg
    538,3 KB · Weergaven: 259
  • dendro4.jpg
    dendro4.jpg
    455,7 KB · Weergaven: 147
  • dendro5.jpg
    dendro5.jpg
    527,1 KB · Weergaven: 154
Laatst bewerkt:
Deep-blue
 

Bijlagen

  • dendro12.jpg
    dendro12.jpg
    349,8 KB · Weergaven: 83
  • dendro11.jpg
    dendro11.jpg
    521,5 KB · Weergaven: 130
  • dendro10.jpg
    dendro10.jpg
    397,4 KB · Weergaven: 89
  • dendro9.jpg
    dendro9.jpg
    521,3 KB · Weergaven: 123
Laatst bewerkt:
en de laatste.
 

Bijlagen

  • dendro1.jpg
    dendro1.jpg
    425,9 KB · Weergaven: 156
  • dendro2.jpg
    dendro2.jpg
    612 KB · Weergaven: 157
  • dendro6.jpg
    dendro6.jpg
    483,3 KB · Weergaven: 105

Bijlagen

  • dendro5.jpg
    dendro5.jpg
    27 KB · Weergaven: 1.146
Magnifiek en zo doordacht. En dat alles voor het welzijn van de dieren. Dat doen er jullie niet veel na.
Wanneer komen de bewoners van deze bak (de Boylei's)?

Ga er echt werk van moeten maken om eens naar Vlaardingen te gaan, dan kan ik die wereldtopbakken eens met eigen ogen zien.

Groet

Eddy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan