Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

opstart nieuw aquarium

Ik zie dat je al snel bent begonnen aan vissen die behoorlijk kwetsbaar zijn. Bijvoorbeeld de Picasso's. Ben benieuwd hoe ze gaan?
Ook zie ik nog veel algen. Hoe lang staat je bak nu?

Wim B.
 
We zijn nu al een 3maand bezig . en ben gestart met 3/4 water van een bestaand goed draaiende bak na ongeveer een klein maandje een paddestoel in gebracht en nooit echt last gehad van algen ook de algen die je nu ziet valt echt mee juist hier en daar wat last van rode flap maar houden dit wat onder controle door deze elke week af te zuigen waneer we ons water verversen .
dan hebben we nog enkele koraal stekjes bijgeplaatst ( met dank aan enkele hier opt forum) onze water waarden hebben zich vrij snel gestabeliseerd en hebben nooit nitriet pikken gehad onze waarden zijn nu goed en hebben daarmee beslist om vandaag 2 picasso dokters te plaatsen en tot nu zwemmen ze goed rond en eten ze al goed mee met de rest..
 
nog wat info over ons bakje

afm. 115l , 40d en 50h
3*tl 30w : 2*jbl 15000k , 1*jbl marine blue
1*eiwitafschuimer Aqua medic tot 1000l
1*opvoerpomp otto 2000l/ph
1*stromingspomp 1200l/ph

ongeveer 50kilo levend steen

1 grote en 2 kleine paddestoelen (groene)
2 stenen met buttons
2 stenen met oortjes
2 stekjes sinularia
1 grote tepelanemoon

2 grote hermiet kreeften enj enkele kleine
1 gele dokter
2 picasso dokters
1 salaria
3 blauw met gele waarvan ik niet direct op de naam kan komen
1 poetsgarnaal
2 anemoonvisjes

 
Lijkt mij verstandig als je last van rode flap om er geen vissen bij te zetten.Eerst dat probleem verhelpen.Met meer vis erbij tezetten wordt het alleen maar erger.

Ronald
 
is dan ook de bedoeling niet om nog dokters bij te plaatsen
en eventueel na een tijdje te vergroten
mvg koen
 
Bovenaan