Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

opstart nieuw aquarium

heb vandaag mijn sump gevuld met zeewater dat ik heb via iemand van dit forum , ik heb ook 160liter osmose overgenomen en ga morgen mijn osmosewater met mijn zeezout mengen en hem dan maandag in mijn aquarium doen ga ook morgen ook achter levend steen voor in mijn sump en misschien voor in bak
 
[quote author=mefisto link=board=14;threadid=7288;start=0#msg51718 date=1072307714]

Steenkoralen verlangen meer licht dan lederkoralen.

[/quote]
ik ben het helaas niet met je eens...mijn leders doen het beter dan ooit , stonden verleden jaar deze tijd nog onder 6 x 58 watt TL en nu onder 2 x 250 watt HQI.

gr.
Maya
 
Ik ben 't wel eens met Michel, maar wil wel een nuance aanbrengen: leders nemen genoegen met minder licht dan steenkoralen. Onder meer licht doen ze 't gewoonlijk beter, daar heeft Maya helemaal gelijk in.

De 'minimum-eisen' liggen alleen lager. Maar om bij 't houden van dieren uit te gaan van de minimum-eisen... ::)
 
Heb van de week mijn eerste kokerwormpjes ontdekt op de steen ook enkele buttons staan rekkewijd open
nu mijn waarden vrij stabiel worden heb ik mijn eerste leder geplaatst een paddestoel leder met een hoed van rond de 10cm een mooi stuk

nu een weekje wachten voor er nog iets bij te steken
 
kan iemand mij eens uitleggen hoe een paddestoel leder voortplant????

mijn leder (zie foto hierboven) heeft sinds van de morgen een gaatje maar dat gaatje is nu veranderd in een scheur dat rond een klein stukje gaat kan dat nu zijn dat da stuk er gaat afvallen en zich daar verder zetten of aan wat kan dat liggen ???

voor de rest staat hij mooi open en heeft nergens vlekken ofzo in hoop dat jullie me kunnen overtuigen dat ik geen schrik moet hebben voor een sterfte van dit mooie leder
 
Ik zit met een probleempje (denk ik).
ik heb nu al een 3tal weken een paddestoel en die heeft altijd mooi open gestaan (zie hierboven) maar nu sinds vorige week woensdag heb ik er een nieuwe lamp boven gelegd een jbl 15000 kelvin .
de eerste dagen heeft die paddestoel nog mooi opengestaan maar nu al een dag of 3 sinds ik er andere leders in gestopt heb komt hij praktisch niet meer open kan iemand me zeggen wat ik er kan aan doen hierbij een foto
hopend op goeie reactie's (zoals altijd)
koen
 
Toch nog maar ff reageren. Je leder reageert op je nieuwe lamp. Normaal gesproken komt de leder weer vanzelf in pracht en praal op. Uiteraard als je waterwaarden goed zijn. Mijn leders blijven soms wel 10 dagen dicht maar komen altijd weer uit. Ik heb er nu een die al twee weken dicht staat. Ik houd hem goed in de gaten maar heb er alle vertrouwen dat hij weer mooi op komt. Als ik weinig geduld heb, borstel ik ze soms met een zacht kwastje af, meestal komen ze dan weer sneller op, ongelooflijk he. Maar het blijkt dat zij zich ontdoen van een nieuw velletje (zeg maar). Door het borstelen versnel je dat proces. ;)

Als je mijn bak wil zien, kijk maar onder aquariumfoto's kun je mijn ledertjes aanschouwen.

Gr,
Wim B.
 
hoi

begint er al leuk uit tezien
je bent zeker al aardig trots op je bak
zou ik ook zijn

groetjes michel

ps blijf door gaan met fotos he
 
Bovenaan