Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Links: bounce oortje uit Singapore. Helaas heeft hij zich zo verplaatst dat hij minder in zicht zit. Rechts een oranje Ricordea yuma van @GlennF . Ook erg mooi vind ik.

IMG_6762.jpeg
 
Kees, alvast succes met verhuizen.

Ik heb de pro. De reden is heel simpel: ik vind licht met een iets witter accent mooier. Kleuren komen mooier uit, ik vind het belangrijk dat wit wit oogt en rood rood. De ‘blue’ versies van veel lampen vind ik zelf te blauw. Leuk voor fluorescentie, maar ik kijk zelf liever naar een natuurlijk ogend geheel.

De pro kun je ook intens blauw instellen. Zelf vind ik dat alleen mooi voor het eerste en laatste deel van de dag.

Dankje!
Zelf sta ik er ook wel op die manier in qua verlichting. Dank voor je antwoord.

En ook goed te weten dat je altijd nog wat blauwer kan instellen. Dan kun je er ook mooi tussen gaan zitten.
 
Waarom ben je met een zeeaquarium begonnen? Voor mij waren het de vissen. Later kwamen de koralen. Nog later begreep ik hoe beide te combineren. Ik geniet er elke dag van 😍


IMG_6776.jpeg
 
Nieuwe aankoop: mini blauwe squamosa. Eigenlijk veel te klein, maar we komen allemaal wel eens in de verleiding…

IMG_6893.jpeg
 
Gelukkig maar inderdaad. Na al die tijd specifieke koralen waar die een voorkeur voor ontwikkeld heeft, of gedraagt die zich nogsteeds? :)
Mitratus is nagenoeg reefsafe, houdt zich keurig aan de spelregels :)
 
Ik wil stiekem ook een tridacna clam, maar heb een copperband in de tank. Wat is jouw ervaring Tanne? Draw of the luck? Of guaranteed expensive snack?
Als jouw copperband elke dag genoeg te eten krijgt (het zijn langzame eters en de meeste sterven door langzame verhongering...) moet het kunnen. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar zelf zou ik deze combinatie aandurven. Vaak worden doopvontschelpen door dit soort vissen pas gepakt als de schelp dood of bijna dood is, en dat zie je niet altijd aan de buitenkant, vissen en garnalen ruiken dit voordat je het zelf ziet.
 
Bovenaan