Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wie en hoeveel mensen DUIKEN naast deze hobby ?

Welk duikbrevet bezit je?


  • Total voters
    242
A

Anton

Guest
Beste medeforummers,

In de aanloop naar wat ideën wil ik graag eens inventariseren hoeveel mensen hier op het forum, naast het houden van zeeqauaria, ook duiken als hobby hebben en of geinteresseerd zijn in duiken maar de stap nog niet gezet hebben.

Er zijn vele instanties , als een Padi, SSI, CMAS enz, als richtlijn neem ik qua duikervaring en of niveau een vergelijk met padi.

Stem je op "ANDERS " geef a.u.b. aan wat je mist , ik vul het dan aan.

Stem uiteraard alleen op je hoogst behaalde niveau.

Het zou leuk zijn als je naast het uitbrengen van "je stem" ook een replay plaatst met wat extra info over de wijze waarop je deze hobby uitoefend.

Vanuit deze poll kun je ook extra stemmen uitbrengen in vervolg poll's waarvan je de link hieronder geplaatst gaat worden, WORDT VERVOLGD DUS !

Alvast bedankt voor jullie hulp!!! :goed: kijken of we er iets leuks mee kunnen;)
 
Denk dat je PADI er beter voor weg kan laten.

Ben zelf nu bezig met open water WOSD en zo heb je nog IDD en ga zo maar door.

Niet dat dat voor deze poll uit maakt of je nou padi of wosd instructeur bent :D

Miss kan je de optie geen brevet maar wel fanatiek duiker er tussen zetten :eek:
 
P-W zei:
Denk dat je PADI er beter voor weg kan laten.

Ben zelf nu bezig met open water WOSD en zo heb je nog IDD en ga zo maar door.

Niet dat dat voor deze poll uit maakt of je nou padi of wosd instructeur bent :D
Zijn , buiten de instantie naam, de aanduiding van gradaties dan gelijk?

Miss kan je de optie geen brevet maar wel fanatiek duiker er tussen zetten :eek:
Die snap ik niet
 
Heb geen brevet maar zal deze in de nabije toekomst wel moeten halen. Begin over een paar maanden aan een studie Marine Biologie waarbij het (zeker voor het verkrijgen van een leuke stageplek) een vereiste wordt!
 
sterren en strepen (en federaties) zijn mij totaal onbelangrijk, maar het één is het ander niet.


De beste referentie is de ervaring : aantal duiken, verschillende locaties, verschillende situaties, verschillende dieptes, verschillende types,...

Ik heb ruim meer dan 1000 duiken op verschillende plaatsen : zeeland, middellandse zee, rode zee, zee van cortez, Filippijnen, cuba,.....

deze gaan van ondiepe tot diepe duiken, van fotoduiken tot gewone, van stromingsduiken tot rustige duiken, van wrakduiken tot zandduiken, tussen koraalriffen en rotsformaties,...
 
Naar mijn weten zijn de aanduidingen van gradaties gelijk.

Of je nou open water van padi of wosd hebt je mag tot 20 meter.

Advanced is tot 40 meter.



Als voorbeeld op de laatste zin ;)

Ik ken iemand die al vanaf zijn 12e duikt, maar nog niet gebreveteerd/gediplomeert is :rolleyes: .
 
dennisv zei:
sterren en strepen (en federaties) zijn mij totaal onbelangrijk, maar het één is het ander niet.


De beste referentie is de ervaring : aantal duiken, verschillende locaties, verschillende situaties, verschillende dieptes, verschillende types,...

Ik heb ruim meer dan 1000 duiken op verschillende plaatsen : zeeland, middellandse zee, rode zee, zee van cortez, Filippijnen, cuba,.....

deze gaan van ondiepe tot diepe duiken, van fotoduiken tot gewone, van stromingsduiken tot rustige duiken, van wrakduiken tot zandduiken, tussen koraalriffen en rotsformaties,...
Ik vind sterren en strepen toch wel belangrijk...als is het alleen maar voor de verzekering ;)

Tuurlijk aan ervaring heb je meer maar de voordelen van ervaring zijn alleen voor jezelf belangrijk, als voorbeeld : je zal rustiger duiken dus langer met lucht doen dus meer zien dus veiliger duiken.

Mocht jij een ongeluk krijgen dan zal de verzekering niet naar jou ervaring kijken.....al heb je +1000 duiken en heel veel ervaring, geen brevet is geen verzekering :(
 
Hoi,


Had Divemaster aangeklikt en nu sta ik als RD geregistreerd! :)

AI stond er nog niet bij...het een beetje moeilijk maken :(

Wat ervaring betreft; gedoken in zowaar gans Thaïland (Phuket, koh pipi, koh samui,Ko pang na, Ko Tao, Similan,....) Cuba, Mexico, Egypte, Brazilië, Noordzee, Oosterschelde,.....

Grtz,

Kurt
 
Laatst bewerkt:
nob vergeten anton gr martin
Anton zei:
Beste medeforummers,

In de aanloop naar wat ideën wil ik graag eens inventariseren hoeveel mensen hier op het forum, naast het houden van zeeqauaria, ook duiken als hobby hebben en of geinteresseerd zijn in duiken maar de stap nog niet gezet hebben.

Er zijn vele instanties , als een Padi, SSI, CMAS enz, als richtlijn neem ik qua duikervaring en of niveau een vergelijk met padi.

Stem je op "ANDERS " geef a.u.b. aan wat je mist , ik vul het dan aan.

Stem uiteraard alleen op je hoogst behaalde niveau.

Het zou leuk zijn als je naast het uitbrengen van "je stem" ook een replay plaatst met wat extra info over de wijze waarop je deze hobby uitoefend.

Vanuit deze poll kun je ook extra stemmen uitbrengen in vervolg poll's waarvan je de link hieronder geplaatst gaat worden, WORDT VERVOLGD DUS !

Alvast bedankt voor jullie hulp!!! :goed: kijken of we er iets leuks mee kunnen;)
 
Ik ben een echte 'lekker weer duiker'. Dus tot nu toe alleen op vakanties gedoken en zo mijn advanced open water gehaald.
 
Gewijzigd Kurt, en de stem naar de juiste plaats verzet.;)
bobo zei:
Hoi,


Had Divemaster aangeklikt en nu sta ik als RD geregistreerd! :)

AI stond er nog niet bij...het een beetje moeilijk maken :(

Wat ervaring betreft; gedoken in zowaar gans Thaïland (Phuket, koh pipi, koh samui,Ko pang na, Ko Tao, Similan,....) Cuba, Mexico, Egypte, Brazilië, Noordzee, Oosterschelde,.....

Grtz,

Kurt
 
Vandaag nog naar zeeland geweest Den Osse kerkweg zicht was zeer matig ,er waren wel ontzettend veel kreeften tezien.
 
Hoeveel meter zicht in dit geval Aad?
aad zei:
Vandaag nog naar zeeland geweest Den Osse kerkweg zicht was zeer matig ,er waren wel ontzettend veel kreeften tezien.
 
Misschien ligt het aan mijn pc, maar de stemmen en namen komen niet overeen. En daarbij heb ik niet gestemd als instructeur.?:confused:
 
Peter H. zei:
Misschien ligt het aan mijn pc, maar de stemmen en namen komen niet overeen. En daarbij heb ik niet gestemd als instructeur.?:confused:
nee dat klopt ik heb gestemt als instructeur maar sta nu als divemaster te boek
 
Toch niet gelukt Anton :)



Anton zei:
Gewijzigd Kurt, en de stem naar de juiste plaats verzet.;)
 
De telling loopt wel mee , maar na een wijziging blijven de namen op de oude plaats achter:eek:

Kan wel opnieuw beginnen:rolleyes:
 
Bovenaan