Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Water zeeaquarium

Wat voor water in zeeaquarium

  • Zeewater

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kraanwater met zout

    Stemmen: 0 0,0%

  • Total voters
    1

Mike1979

New member
Hallo allemaal,

Eerst even voorstellen. Mijn naam is Mike. Binnenkort ga ik mijn eerste zeeaquarium starten. Het is een grote bak.

Nu weet ik niet goed wat voor water ik het beste moet gebruiken. Ik lees veel verschillende verhalen over echt zeewater, osmose water met zout aanmengen of gewoon leidingwater met zout. Uiteraard speciaal zout, geen keukenzout😉

Wat zijn de verdere tips om op te starten. Eerst enkele weken laten draaien met alleen levend zand en levend steen, dan eventueel later het koraal, en als laatste de vissen.

Wat voor koraal adviseren jullie om mee te beginnen? Welke vissen zijn makkelijk te houden in het begin?
Welke vissen kunnen bijelkaar?

Maar het belangrijkste is voor mij de opstart zonder vis. Het water, de stenen en koraal.

Zouden mensen mij tips willen geven.


Alvast bedankt.
 
Welkom in het forum Mike!
Ik zou zeggen allereerst al die info over het zeeaquarium ff opfrissen ;) Het lijkt erop dat je nog niet eens de basis duidelijk in je hoofd hebt. Welk water gaat je gebruiken is zeer afhankelijk van welke koralen je gaat houden maar de koralen gelijk in de bak plaatsen is sowieso geen goed idee denk ik mits je een bak gelijk met levende haven gaat overnemen.......
 
Bovenaan