Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waardes blijven laag waar kan dit aan liggen

Khkbottner

ZeewaterForum lid
Help mijn waardes blijven laag.
Ik zit nu in de 16e dag van de opstart en mijn waardes blijven het zelfde.

Ph 8.0
Ammoniak 0.25
Nitriet 0.25
Nitraat 10
Zoutgehalte 35%
Temp 25.3 graden

De bak ingericht rrr wat al wel 1.5 jaar in een aquarium gedraaid heeft en levend zand toegevoegd .
Op aanraden van de plaatselijke viswinkel een spiering in de bak gelegd om het proces een boost te geven maar ondanks dat blijven de waardes gelijk.

Zou het kunnen dat dit aan het water ligt??
Ik heb in plaats van normale osmose water omgekeerde osmose water gebruikt.

Heeft iemand tips of is het zoals tanne hof zegt gewoon geduld en afwachten ?
 
Je bent gestart met dood steen, dus veel bacteriën zijn er niet en dan kun je niet veel verwachten en al helemaal niet na twee week.. voeg wat bacteriën toe en koop wat echt levend steen en verwerk dat in je scape en leg wat in je sump dan begint er echt wel een opstart.
Denk verder qua opstart aan 2 maand ipv 2 week. Geduld.. 😉

Osmosewater wordt verkregen via een osmoseapparaat waarin eigenlijk een omgekeerde osmose plaatsvind, daarom spreken de Engelsen/Amerikanen ook over R.O. Water (Reverse Osmosis) wij noemen dat gewoon Osmosewater, dus wat dat water betreft zit je zeker goed..

Zoutgehalte zal 35‰ (promille) en geen 35% zijn neem ik aan.
 
Zoals idd gezegd geduld, en dat zal je ook in de toekomst vaak nodig hebben :)
Je zegt real reef rock wat al 1,5 jaar in een aquarium heeft gedraaid, is dit in de tussentijd droog geweest of niet? Zo niet is dit ook gewoon te beschouwen als levend steen. Als het wel droog is geweest is het niet te beschouwen als levend steen en moet je een beetje oppassen dat er niet teveel Fosfaat uit lekt.
Succes met je opstart!
 
Je bent gestart met dood steen, dus veel bacteriën zijn er niet en dan kun je niet veel verwachten en al helemaal niet na twee week.. voeg wat bacteriën toe en koop wat echt levend steen en verwerk dat in je scape en leg wat in je sump dan begint er echt wel een opstart.
Denk verder qua opstart aan 2 maand ipv 2 week. Geduld.. 😉

Osmosewater wordt verkregen via een osmoseapparaat waarin eigenlijk een omgekeerde osmose plaatsvind, daarom spreken de Engelsen/Amerikanen ook over R.O. Water (Reverse Osmosis) wij noemen dat gewoon Osmosewater, dus wat dat water betreft zit je zeker goed..

Zoutgehalte zal 35‰ (promille) en geen 35% zijn neem ik aan.
Klopt inderdaad 35‰ 🙈 dan hebben we geduld en wachten rustig af. Heb de vraag hier neergelegd omdat er onternet zo veel verschillende verhalen staan over de opstart .
Voeg wekelijks bacterie toe zoals de beschrijving zegt .
 
Goedemorgen wil toch even jullie mening over de waardes die ik zojuist gemeten heb.het gaat om een bak die aan het indraaien is bijna 5 week.
Ph8.0
Hk8.9
Ammonia 0
Nitriet 1.0
Nitraat 10
Fosfaat 0.03
Zout gehalte 34‰
Temp 24.9

Volgens mij gaan we de goede kant op maar wilde het hier toch bij de ervaren mensen neerleggen
 
Ik heb dit met een dode garnaal gedaan ipv met een spiering. Je waardes gaan de goede kant op. Als nitriet op 0 is dan kun je denk ik je eerste vissen (1 of 2) toevoegen. Je kunt wel bacteriën blijven toevoegen maar die hebben uiteindelijk een bron van voeding nodig om te blijven groeien. Dat hebben ze nu niet meer, denk dat van die spiering niets meer over is na een aantal weken.
 
Met indraaien kun je best op een lagere zoutgehalte doen.

 
Bovenaan