Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Waanzinnig voordelig osmoseapparaat - euro 39,95

als ik het dan goed zou hebben zou je mogen gaan vervangen van onderdelen als de tds meter hoger dan 7,6 aan geeft.
tds metertje vind ik dan ook onmisbaar
 
wat ik had begrepen zou je met di filter 96% weg moeten halen.
het ligt dus aan je water uit de kraan hoe hoog dit zal wezen.
in bv limburg zou het water zelf maar een tds van 56 hebben uit de kraan en hier in hengelo wat ook "schoon" water zou zijn al 160.

Een DI filter behoort de tds-waarde naar 0 te brengen. (verwijdering alle opgeloste zouten en niet 96%) Waar je vooral voor moet kiezen is een hoogwaardig (duurder) RO membraan. Daarmee haal je een scheidingsrendement van soms meer dan 99%. Kiezen voor een goedkoper membraan van mindere kwaliteit is, zeker bij gebruik van DI filter, verkeerde zuinigheid. Wat je op aanschaf van het membraan bespaart, ga je in veelvoud uitgeven aan vervanging van de DI filtervullingen. Zeker bij een hoger waterverbruik loopt dat flink op.
 
dank voor de heldere uitleg weer :)
maar die 96% heb ik vaker gelezen.
is dit dan voor het di filter?
dat zou idd goed overeen komen met jouw verhaal en idd is het verkeerde zuinigheid, maar helaas zat er op het moment even niet ander in voor mij, maar de andere staat wel op de planning ;)
 
dank voor de heldere uitleg weer :)
maar die 96% heb ik vaker gelezen.
is dit dan voor het di filter?
dat zou idd goed overeen komen met jouw verhaal en idd is het verkeerde zuinigheid, maar helaas zat er op het moment even niet ander in voor mij, maar de andere staat wel op de planning ;)

Een scheidingsrendement dat terug is gelopen tot van 96%, wordt wel eens gehanteerd voor vervanging van het RO membraan. Zeker als je een DI gebruikt, zou ik veel eerder vervangen. En als extra tip om je DI vulling te sparen: laat na een periode van stilstand de eerste liter RO water niet door het DI filter gaan. Het eerste water heeft een sterk verhoogde tds waarde.
 
Bij de duurdere set zit al een betere RO filter van filmtec.
filmtec.
Daarom is deze set met tds meter ook rond de 150 euo
 
Een scheidingsrendement dat terug is gelopen tot van 96%, wordt wel eens gehanteerd voor vervanging van het RO membraan. Zeker als je een DI gebruikt, zou ik veel eerder vervangen. En als extra tip om je DI vulling te sparen: laat na een periode van stilstand de eerste liter RO water niet door het DI filter gaan. Het eerste water heeft een sterk verhoogde tds waarde.

thanks
 
super snelle service weer trouwens.
nu dus al binnen gekomen :)
eindelijk na 5 maanden oneenigheid met de vorige leverancier weer goed water.
het andere apparaat wat ik had geprobeerd was vanaf dag 1 al te hoog met de tds meter en ook veel schommellingen.
daarvoor had ik deze van osmoseapparaat en zeer over te spreken.
voor mij geen ander meer proberen ;)
dank u!!!
 
Ben en pOst nog bedankt voor jullie bestellingen.

Het is Idd zoals anthony aangeeft. Zolang de DI-hars nog niet verzadig raakt is de TDS waarde van het water 0. Is deze hoger dan raakt de harst verzadigd. Wanneer er al vanaf het begin een TDS waarde wordt gemeten kan het zijn dat de doorstroomsnelheid door het filter te hoog is.

Procentueel gezien kan het verschil tussen membranen klein lijken bijvoorbeeld 96% t.o.v. 98% zuivering. Een DI-hars zal in dit voorbeeld bij het membraan met 98% echter ongeveer 2x zoveel water kunnen zuiveren. Haal je 99% dan wordt het 4x zoveel.

Welk zuiveringspercentage je haalt verschilt per membraan en is verder afhankelijk van o.a. waterdruk, temperatuur, hardheid.
 
Ben en pOst nog bedankt voor jullie bestellingen.

Het is Idd zoals anthony aangeeft. Zolang de DI-hars nog niet verzadig raakt is de TDS waarde van het water 0. Is deze hoger dan raakt de harst verzadigd. Wanneer er al vanaf het begin een TDS waarde wordt gemeten kan het zijn dat de doorstroomsnelheid door het filter te hoog is.

Procentueel gezien kan het verschil tussen membranen klein lijken bijvoorbeeld 96% t.o.v. 98% zuivering. Een DI-hars zal in dit voorbeeld bij het membraan met 98% echter ongeveer 2x zoveel water kunnen zuiveren. Haal je 99% dan wordt het 4x zoveel.

Welk zuiveringspercentage je haalt verschilt per membraan en is verder afhankelijk van o.a. waterdruk, temperatuur, hardheid.

Bedankt voor de verduidelijking Rikkert topjes
 
Filmtec is een merk van hoogwaardige filter en menbamen.
Deze is beter als het Standard menbraam
 
Even een vraagje: Ik heb vandaag de TDS waarde van mijn water gestest. Na het osmose apparaat was dit 004 en na de DI filter 001. Ik denk dat het dus binnenkort tijd is de filters te vervangen. Moet ik dan gelijk alle filters(sedimentfilter, koolfilter, membraam) vervangen of alleen het membraam?

Groetjes,

Bart
 
Even een vraagje: Ik heb vandaag de TDS waarde van mijn water gestest. Na het osmose apparaat was dit 004 en na de DI filter 001. Ik denk dat het dus binnenkort tijd is de filters te vervangen. Moet ik dan gelijk alle filters(sedimentfilter, koolfilter, membraam) vervangen of alleen het membraam?

Groetjes,

Bart
Als je je koolstof ook al een jaar hebt zitten of extreem veel water hebt gemaakt zou ik die ook vervangen.
Di kan je meestal opnieuw vullen met hars
 
Vraagje:

Ik heb deze set in mei 2012 toendertijd voor 29,95 aangeschaft. Ik heb er ook een los silicaatfilter achter geschakeld. (los bijgekocht)

Inmiddels schat ik dat er sinds mei 2012 ongeveer 2000/2500 liter osmosewater is aangemaakt voor mijn AM Blenny. Ik heb geen TDS meter.

Wie kan mij vertellen of de filters al vervangen hadden moeten worden??? Na hoeveel liter zijn deze verzadigd?

Groet,

Rogier.
 
ik zou zeggen koop een tds meter of test je water op si en no3 of laat iemand even kijken met een tds metertje.
je hebt een tdsmetertje(pen model) al voor rond de 25 euro
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan