Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kibbelings Reefadventure

Tijd voor een nieuwe wekelijkse update! Ik probeer mijn doseerpomp van jebao te installeren maar hij vindt mijn wifi niet. Ik word er radeloos van😂

Dosing problems | Reef Adventure pt #7
 
Heb je al eens nagekeken als de app op je telefoon alle nodige rechten heeft?
Op Android word dit de eerste keer gevraagd, je moet locatie gegevens toelaten, anders werkt het niet.
De doser zal ook alleen maar werken op een 2.4Ghz netwerk.
 
Heb je al eens nagekeken als de app op je telefoon alle nodige rechten heeft?
Op Android word dit de eerste keer gevraagd, je moet locatie gegevens toelaten, anders werkt het niet.
De doser zal ook alleen maar werken op een 2.4Ghz netwerk.
Jep, ik heb alles nagelopen en gecheckt. Verschillende threads gekeken en volgensmij alles uitgesloten nu en het lukt me gewoon niet. Ben er 3/4 uur mee bezig geweest, ben er ff klaar mee haha.
 
Jep, ik heb alles nagelopen en gecheckt. Verschillende threads gekeken en volgensmij alles uitgesloten nu en het lukt me gewoon niet. Ben er 3/4 uur mee bezig geweest, ben er ff klaar mee haha.
Vuilbak in, en iets betrouwbaarders kopen :p
Heb dezelfde gekocht een half jaar geleden, heb ook wat moeten prutsen om ze op wifi te krijgen.
Uiteindelijk heb ik ze niet gebruikt, omdat ik het niet genoeg vertrouwde, als zo'n ding doorslaat kan het snel mis gaan.
 
Vuilbak in, en iets betrouwbaarders kopen :p
Heb dezelfde gekocht een half jaar geleden, heb ook wat moeten prutsen om ze op wifi te krijgen.
Uiteindelijk heb ik ze niet gebruikt, omdat ik het niet genoeg vertrouwde, als zo'n ding doorslaat kan het snel mis gaan.
Yep, alleen even sparen😂 ik wil de reefcan en nog een leuk visje+koraaltje erbij. Dure hobby haha
 
Tijd voor een nieuwe wekelijkse update! Ik probeer mijn doseerpomp van jebao te installeren maar hij vindt mijn wifi niet. Ik word er radeloos van😂

Dosing problems | Reef Adventure pt #7
Zet je internet op 2.4 ghz en zet je locatie aan op je telefoon
 
Toevallig net een stromingspomp aan de wifi gekoppeld. Lukte ook niet, toen bleek er achter het ingevulde wachtwoord van de WiFi (in de Jebao app) een spatie ingevuld te zijn. Spatie weggehaald, opgeslagen en toen werkte het wel.
 
Heb er ook te lang mee bezig geweest. Met veel frustratie. Uiteindelijk ingelogd op Ziggo en mijn wifi echt opgesplitst in 5.0 en 2.4. Toen kreeg ik ook 2 wifi netwerken en lukte het wel.
Heb jij ook 2 wifi netwerken?
Als je er 1 hebt die zowel 5.0 als 2.4 doet op basis van het beste bereik, werkt het niet.
 
Wat bij mij top werkte met de opvoer 2x stroming en de doseer eerst verbinden met WiFi via telefoon en dan gaat hij automatisch naar je WiFi dus niet direct proberen te verbinden met het WiFi van je huis. Daarvoor moet je de verbind knop volgens mij 10 sec indrukken dan gaat het lampje ook anders knipperen via een acces-point verbinden heet dat
 
Een nieuwe aflevering van de species spotlight series. Dit maal over de koraalvlinders!

All about the (Reef Safe) Butterflyfish | Species Spotlight Series #5
 
Tijd voor een nieuwe wekelijkse update van de tank! Ik heb een nieuwe upgrade gedaan en er zijn ook nog andere positieve dingen te melden. Deze zie je in de video ;)

Upgrade and positive changes! | Reef Adventure Update #7
 
Waar zit je ATO systeem ? meestal zit deze in je pompvak en voorkomt dat het water zo laag komt te staan. Je kan het zwarte tussenshot in je skimmer kamer iets verlagen hierdoor zal er meer water in het pompvak komen, alleen moet je dan je skimmer misschien opnieuw afstellen. Andere oplossing om water in je pompvak op te hogen is gewoon extra zoutwater aanmaken tot het gewenste niveau.

waarom werk je sowieso niet de UV netjes weg in je sump kast? wat je nu hebt is voor even prima, maar ik zou niet weken/maanden tegen die slangen en pomp aan willen kijken.
 
Waar zit je ATO systeem ? meestal zit deze in je pompvak en voorkomt dat het water zo laag komt te staan. Je kan het zwarte tussenshot in je skimmer kamer iets verlagen hierdoor zal er meer water in het pompvak komen, alleen moet je dan je skimmer misschien opnieuw afstellen. Andere oplossing om water in je pompvak op te hogen is gewoon extra zoutwater aanmaken tot het gewenste niveau.

waarom werk je sowieso niet de UV netjes weg in je sump kast? wat je nu hebt is voor even prima, maar ik zou niet weken/maanden tegen die slangen en pomp aan willen kijken.
Jerrycan rechts zit osmose water in en deze loopt uit in vak met opvoerpomp. Normaal houdt de ATO dit bij alleen nu niet doordat er water vanuit de display naar het UV gaat en weer terug de display in gaat. Ik ga even kijken of het aanvullen van zeewater, dit probleem verhelpt. De UV staat naast de bak omdat het water uit de display krijgt en de slang te kort is xD
 
Afgelopen weken ging het wat minder met het kanaal door de weinige variatie van content denk ik. Daarom nu even een korte pauze van de species spotlight series. Nu een leuke top 10 video met in mijn optiek, de mooiste vissoorten die we in onze hobby hebben. Na het maken van de video popte er nog veel meer mooie soorten op maarja 😂 ben benieuwd wat jullie favoriete vis is!

Top 10 most beautiful saltwater fish in the reefing hobby
 
Tijd voor een speciale aflevering. Naast een weekupdate laat ik ook de voortgang zien van mijn aquarium in de afgelopen 2 maanden. En kijk zeker tot het einde want deze week heb ik zowel koraal als nieuwe vissen toegevoegd! Enjoy🐠

Big progress in my 2 month old Reef Tank: and I am proud of it | Reef Adventure #9
 
Tijd voor een nieuwe video. Deze keer een kleine gids voor beginners, hoe je een zoutwater aquarium kan opstarten. Volgende week zal ik een nieuwe aflevering maken voor de species spotlight series zo stay tuned!

Step to step guide: how to set up a saltwater aquarium
 
Tijd voor een nieuwe wekelijkse update!

My mistake: dinoflagellates are still not extinct | Reef Adventure Update #10
 
Bovenaan