Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Honing en cyano

Oke, houd goed in de gaten dat je met het fine tunen beide richtingen in de gaten houd.
Minder honing geeft automatisch een verhoging van no3 dus ook met de handmatige dosering NO3 + in dosering laten dalen. Anders krijg je dubbel op verhoging.

Er is een punt waar je op blijft hangen en je bak stabiel blijft. Die moet je nu gaan vinden
Heb een beetje rode flap terug daarom blijft ik even op 3.5 honing geven of ga terug naar 4 ml maar zal dan no3 en po4 moeten blijven geven koraaltjes doen het heel goed dat wel eindelijk zijn we vertrokken en moet mijn kh naar beneden krijgen 12
 
Heb een beetje rode flap terug daarom blijft ik even op 3.5 honing geven of ga terug naar 4 ml maar zal dan no3 en po4 moeten blijven geven koraaltjes doen het heel goed dat wel eindelijk zijn we vertrokken en moet mijn kh naar beneden krijgen 12
Ik zou me om de KH niet te druk maken. Doseer iets minder, als je koraaltjes het goed doen verbruiken ze die KH goed . Goed blijven monitoren na de mindering en stabiel houden. Daarna zal ie als je bak blijft draaien toch beetje bij beetje zakken en de koralen groeien 💪🏼
 
Ik zou me om de KH niet te druk maken. Doseer iets minder, als je koraaltjes het goed doen verbruiken ze die KH goed . Goed blijven monitoren na de mindering en stabiel houden. Daarna zal ie als je bak blijft draaien toch beetje bij beetje zakken en de koralen groeien 💪🏼
Honing doet je kh toch niet omhoog hè raar echt raar kh schiet de hoogte in en geef er niets voor
 
Honing crashed alleen je bak net zoals andere koolstofbronnen dat doen als je u nitraat en waterwaardes niet opvolgt
 
Honing duurt een weekje tot 2 weken voor je verbetering ziet.
Bij mij toch.
Werkt niet altijd
De eerste 3 keer dat ik het gebruikte werkte het,ik stopte ook telkens als de flap 3 dagen wegbleef.
Jaar daarna 2 x bij een opstoot werkte het niet meer,een tijdje daarna (de laatste keer dat ik honing gebruikt heb) werkte het wel weer
 
Bovenaan