Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Fotos van mijn bakje

Status
Niet open voor verdere reacties.
:p zo dat zijn er weer even genoeg pff ik hoop dat jullie ze mooi vinden niet alle foto zijn even scherp maar ben dan ook geen fotograaf.

 
Gaaf! Hoe lang heb je die goldflake al, en hoe gedraagt hij zich?
 
Hoi Tanne die Goldflake zit er pas twee dgn in, eet al wel maar werd/word nog opgejaagd door de pygo maar dat word gelukkig steeds minder. Wat reefsafe betreft heb ik alleen wat internet ervaring en dat is maar miniem hij is gewoon te zeldzaam naar het schijnt is hij het meest reefsafe van alle grote keizers.
 
Hoi Danny,

Niet als cliche bedoeld, maar je aquarium en inhoudt is fraai op de fotos maar in het echie blijf en blijf je kijken.... Prachtig aquarium :) :) en dito meubel :eek:

groeten,

Ron.

 
Helaas een pygo en een goldflake gaan niet samen. Dus de Goldflake gaat eruit :'(. Achteraf gezien was het ook wel riskant 2 keizers van de zelfde grote in een bak :-[
 
Danny,

Zonde van de Goldflake.
Maar bak ziet er gelikt uit!

Gr. Frans
 
Prachtige koralen en prachtige vissen!

Je zoekt vast nog een goed onderkomen voor die Goldflake? :D
By the way, hoe vang je zoiets?
 
De Goldflake had ik binnen het kwartier met een netje!!! Kwestie van handigheid. En Ron is de gelukkige eigenaar zit nml in de buurt en ik kan dus af en toe is gaan kijken. Helaas heb ik ook mijn gele dokter uitmoeten vangen omdat mijn xanturem opeens vond dat hij eruit moest terwijl het al twee jaar maatjes zijn?! Ik heb hier nog nooit van gehoord maar van de een op de andere dag oorlog en niet zo'n beetje ook er was bijna niets meer van de gele dokter over en dat in krap 3 dgn tijd. De gele dokter komt nu bij bij aquaspijk.
 
Tjeeeemieneeeeeee Danny, wat een grootte ;D

Wie dubbelzinnig denkt : Just kidding :D


Nee, even serieus : ik weet nog goed Danny hoe je aquarium er bij stond toen ik die eheim kwam ruilen voor wat Leders.....maar wat is jouw bak veranderd, zeg ! Daar heb jij een heleboel werk mee gehad, maar dat loont zich ook wel. Ik weet zeker dat-ie in het Echt nog veel mooier is, want ik werd er even stil van toen ik je aquarium voor het eerst zag: heeft indrukwekkende afmetingen....

Hoe zijn je ervaringen met Zeovit zeobac en Zeofood tot zover ?

Zie ik het goed op de foto's dat je nu ook veel minder groene algen hebt ? Zeker brandschoon dat aquariumwater ?

Groet,

Minireef
 
Hoi minireef ik heb er inderdaad een partij werk aan gehad maar ben ook nog lang niet klaar. Ik ben nog steed met de zeoviet methode bezig en nog steeds tevreden. Ik heb nog wel wat alg maar dat is beperkt tot een bepaalde zone bovenin in het midden verder zijn alle stenen brandschoon. Nitraat en fosfaat onmeetbaar met salifert testsetjes.

Wat ik in de planning heb:

Volgende week een nieuwe grotere sump in mijn garage zodat ik wat makkelijker water kan verversen doe ik nu nauwelijks zeg maar bijna nooit :-[. Wel opvallend dat het toch zo goed gaat met de bak met nauwelijks waterwissels.

Met de nieuwe sump straks en regelmatige waterwissels verwacht ik dat een heel end kom is de zoektocht naar de perfecte rifbak.

De koeler verhuisd ook naar beneden.

En ik moet aan een nieuwe kalkreactor gaan denken ik moet nog te veel poedertjes doseren om het op peil te houden.

laatste probleem wat ik op moet lossen is zweefvuil sinds ik veel stroming in mijn bak heb blijft dat maar dwarrelen. Ik heb een goniopora die het blijkbaar wel lekker vind want die lijkt te groeien.

Al met al ben ik tevreden maar nog werk zat. (gelukkig maar het is toch hobby)
 
Hoi danny,

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar toch...

De Goldflakekeizer wordt met rust gelaten, kan nu aansterken en zijn blauwe randen terugkrijgen.
Eet van de artemia en de vlokken.

Tot zover goed nieuws dus ;)
Als alles goed blijft gaan zal een mooie foto volgen :)
Groeten,
Ron.


 
Hey,
Ook een hele mooie bak heb je !!!!

Mag ik iets vragen, bij je fotos van de koralen, de naam erbij zetten aub, als beginner is dat goud waard ;)

Groetjes erik ;)
 
Het ziet er erg mooi uit Danny die bak van jou.
Heb je geen spijt van je Goldflake dat je die weggedaan hebt.
Met mijn nieuwe aanwinst gaat het tot nu toe nog erg goed.

Groetjes,
Ronald
 
Hoi bedank voor alle leuke reactie als ik de namen allemaal wist zou ik ze plaatsen ken er wel een hoop maar niet allemaal zal het bij de volgende foto proberen erbij tezetten als ik het weet.

Hoi Ronald nee geen spijt ik heb het ruim een week aangezien maar die pygo vrat hem bijna op en het werd niet veel minder. Ben al druk bezig met de nieuwe sump!! Sump gemaakt door Aquaspijk en de red dragon pomp van Sevenseas dat is nog eens samenwerken!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan