Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Burgers Ocean achter de schermen

gerard_zzz

ZeewaterForum lid
Gisteren was ik in Burgers Ocean, deze week en volgende week kan iedereen van 15:30 tot 16:30 een kijkje achter de schermen nemen in de Ocean. Zeer indrukwekkend om het koraalrif van bovenaf te kunnen bekijken.
De zakken zout van 250 kg stonden klaar, dat is een ander maatje dan de emmers van 25 kg die normaal zijn voor aquaria thuis.:D

Degene die het eerste stukje van de rondleiding deed, vertelde dat toen ze in 2000 met de Ocean begonnen, ze eerst gewoon keukenzout gebruikten. Maar dat dat uiteindelijk niet bleek te werken. Ik vroeg me af of dat ooit gebruikelijk is geweest bij de mensen die toen al een zeeaquarium hadden?

zeezout.jpg

koraalrif 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een curator als Max Janse (co-auteur van Advances on Coral Husbandry in Public Aquaria) lijkt mij dat een broodje aap.
😉.
 
Met een curator als Max Janse (co-auteur van Advances on Coral Husbandry in Public Aquaria) lijkt mij dat een broodje aap.
😉.
Inderdaad. Ook in het jaar 2000. Toen wisten we ook al een poosje wat koralen zoal nodig hadden.
 
Gisteren was ik in Burgers Ocean, deze week en volgende week kan iedereen van 15:30 tot 16:30 een kijkje achter de schermen nemen in de Ocean. Zeer indrukwekkend om het koraalrif van bovenaf te kunnen bekijken.
De zakken zout van 250 kg stonden klaar, dat is een ander maatje dan de emmers van 25 kg die normaal zijn voor aquaria thuis.:D

Degene die het eerste stukje van de rondleiding deed, vertelde dat toen ze in 2000 met de Ocean begonnen, ze eerst gewoon keukenzout gebruikten. Maar dat dat uiteindelijk niet bleek te werken. Ik vroeg me af of dat ooit gebruikelijk is geweest bij de mensen die toen al een zeeaquarium hadden?

Bekijk bijlage 608338

Bekijk bijlage 608337
Doe het pas 45 jaar en toen was er al prof zeezout en volgens mij toen al Tropic marin .
Nu is en wordt er elke keer geüpdatet.
 
Keukenzout voor een zeeaquarium???
Heb in 1982 mijn eerste zeeaquarium opgestart. Ook toen met speciaal zout en wel HW.
 
Ik kon me het ook al niet voorstellen dat een dierentuin zo simpel te werk gaat. De rondleiding is in stukken verdeeld. Elk stuk werd er een verhaal verteld door een vrijwilliger, dus niet door de beroepsmensen van Burgers zelf. Ik neem aan dat de man die het verhaal over het keukenzout vertelde ooit iets gehoord heeft, maar het niet meer helemaal wist. Zo was er iemand anders die vertelde dat nitraat giftig is en dat dat omgezet wordt in nitriet.
Op zich allemaal niet zo belangrijk, het meest waardevolle vond ik om eens te zien hoe het er daar achter de schermen allemaal uitziet. En zoals ik zei, het meeste indruk heeft toch het bovenaanzicht van het koraalrif gemaakt. Dat alleen al is de moeite waard.
 
Haha ik zou mij daar dus blauw en geel aan ergeren als mensen uit hun nek zitten te zwammen .
Maar inderdaad wel gaaf om eens achter de schermen te zien lijkt mij ook wel leuk
 
Haha ik zou mij daar dus blauw en geel aan ergeren als mensen uit hun nek zitten te zwammen .
Maar inderdaad wel gaaf om eens achter de schermen te zien lijkt mij ook wel leuk
Normaal kan ik daar ook niet zo goed tegen. Maar in dit geval zijn het vrijwilligers die met heel veel inzet een verhaal doen waar ze net niet genoeg in thuis zijn. Gelukkig dat iemand die wel thuis is in de zeewater wereld wel het verschil in nitriet en nitraat weet. Voor de rest van de mensen maakt dat helemaal niks uit. Ze horen dat je veel moet doen om de waterwaardes goed te houden.
Daarom ben ik blij met de inzet van die vrijwilligers omdat het anders waarschijnlijk niet mogelijk was geweest om dit te zien.
 
Bovenaan