Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bruine gorgoon

domenievld

ZeewaterForum lid
Heb deze gorgoon staan door de warmte van gister wil hij hiet meer open gaan heeft hij weer ff nodig om bij tekomen omdat de watertemp opliep???
 

Bijlagen

  • IMG-20220715-WA0001.jpg
    IMG-20220715-WA0001.jpg
    106,1 KB · Weergaven: 41
Op de foto stsst hij gewoon open. Het is ook niet raar als je gorgaan af en toe niet openstaat trouwens. Ik zou me geen zorgen maken.
Hoe warm is je bak geworden?
 
Ik heb precies dezelfde gorgoon staat soms inderdaad in. Tanne heeft me een keer uitgelegd dat zo’n gorgoon dan aan het vervellen is Wat helpt is met een pipet blazen, je ziet een soort schilfers ervan afkomen. Maar echt nodig is het niet dit komt vanzelf goed. De mijne heeft een keer wekenlang in gestaan om er vervolgens weer prachtig bij te staan. Dit soort koralen zijn ijzersterk en kunnen veel hebben

Mits je temperatuur gisteren niet boven de 28 graden is uitgekomen maar dan zie je dit aan alle koralen terug
 
Waar haal jij de temperatuur van 28 graden vandaan?
Laatst nog een artikel gelezen waarbij ze diverse Caraïbische Gorgonen bij 29.0-29.5 graden uit de zee oogsten en ze vervolgens op die temperatuur hielden voor hun experiment. Van nature kunnen Gorgonen die warmte prima hebben, het zijn meestal de andere koralen vaak die dat niet trekken (wellicht hebben een aantal Gorgonen het in onze aquaria eigenlijk een beetje koud).
 
En elke flinke schommeling zal je koralen even wat tijd voor nodig hebben om te herstellen. Ik zou je vooral bij een gorgoon niet al te veel zorgen maken. En anders zul je aan koeling moeten gaan denken. Daar zijn heel veel opties voor.
 
Bovenaan