Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aqua medic armatus 375 overflow problemen

Kds

New member
Hallo

Sinds 3 maand heb ik een armatus375 (supermooie aquarium 100 cm lang 65 breed) Heb sindsdien telkens ik een waterwissel doe 5 dage nodig om de overflow weer stil te krijgen....iemand ervaring mee? if tips (geb ook een red seas425n en blau 250 en nooit problemen gehad)

heb men opvoerpomp al volledig gekuist, is de dcp 3000, staat op laagste stand, de easydrain van aqua medic misschien vervangen? heb de nood afvoer al verlengt zodat hij in de sump onder het water niveau komt

ofwel zakt het niveau inde terugkeerkamer ofwel is de overflow half leeg ov gaat het via de nood overloop...neemt altijd dagen in beslag om weer afgesteld te krijgen...doe ik men wekelijkse waterwissel op zaterdag dan kan ik weer opnieuw beginnen

sta op het punt alles buiten te gooien ;-)
 
Herkenbaar maar ook eenvoudig oplosbaar: zorg ervoor dat je de instelling zodanig doet bij een vol aquarium dat je in de eindsituatie een heel klein beetje water PERMANENT over de overloop laat lopen (!). Aquarium vullen en dan NIET meer aanzitten, en precies afvullen tot het niveau van je auto-top-off in je sump. Zet een duidelijk streep op je sumpglas hiervoor. Het nivelleert zich dan heel snel uit. Vooral niet meer aan gaan draaien want het duurt gewoon even, ook niet meer zout water bijvullen dan deze streep, omdat je zoutconcentratie anders langzaam gaat stijgen door verdamping totaan die lijn.
 
  • Like
Reactions: Kds
Ik weet niet of Aqua medic nog steeds hetzelfde type kogel afsluitkraan gebruikt, maar ik heb deze toen vervangen voor een schuifafsluiter omdat de orginele kraan verschrikkelijk slecht af te stellen was.

 
  • Like
Reactions: Kds
ok thans voor de tip ik zal nogmaals proberen...aqua medic heeft nu een easy drain, het water loopt via een systeem onderaan in de overflow box weg....ik doe straks men waterwissel in de hoop dat het deze keer niet weer dagen duurt alvorens alles stopt met lawaai maken
 
Herkenbaar maar ook eenvoudig oplosbaar: zorg ervoor dat je de instelling zodanig doet bij een vol aquarium dat je in de eindsituatie een heel klein beetje water PERMANENT over de overloop laat lopen (!). Aquarium vullen en dan NIET meer aanzitten, en precies afvullen tot het niveau van je auto-top-off in je sump. Zet een duidelijk streep op je sumpglas hiervoor. Het nivelleert zich dan heel snel uit. Vooral niet meer aan gaan draaien want het duurt gewoon even, ook niet meer zout water bijvullen dan deze streep, omdat je zoutconcentratie anders langzaam gaat stijgen door verdamping totaan die lijn.
hey sump heeft streepjes ;-) deze staat standaard dop 19cm gevuld....denk dat her eerde aan men easy drain ligt ...aqua medic heeft een rare inflow die onderaan de overflow box zit. tot nu to helpte je tip wel...dus bedankt
 
hey sump heeft streepjes ;-) deze staat standaard dop 19cm gevuld....denk dat her eerde aan men easy drain ligt ...aqua medic heeft een rare inflow die onderaan de overflow box zit. tot nu to helpte je tip wel...dus bedankt
Ik heb dezelfde en niet aan de streepjes gedacht haha. Mijn diepte is 19.5cm. Ik heb geen referentie want dit is mijn eerste zeeaquarium en herken je frustratie 😉. Soms vliegt’ie nog weleens uit de bocht maar meestal levelled het zelf uit of stop ik de opvoerpomp even want dat lijkt een aardige redder-in-nood.
 
Bovenaan