Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Anemoon blijft lopen

Robertvisje

New member
Hallo allemaal,

Kon niet echt de juiste plek vinden om dit te plaatsen dus doe het hier..
Ik heb een vraag over mijn anemoon..
deze gaat steeds wandelen.. nou vind ik dat niet erg.. maar hij gaat steeds onder de rotsen zitten en trekt zich steeds verder terug.. heb de boel weer moeten verbouwen om deze weer te redden, dit is de 2e anemoon en de vorige is op deze manier dood gegaan..
Ik heb er nog 2 maar die blijven op een plek zitten.. wie heeft er tips?
Ik heb de anemoon even apart gedaan zodat deze kan herstellen.. er zit een porselein krab bij..

Iemand tips? Heeeel graag!

Groetjes Robert
 

Bijlagen

  • IMG_6521.jpeg
    IMG_6521.jpeg
    78,1 KB · Weergaven: 41
Robert,

Wat zijn je waterwaarden? Hoeveelheid stroming? Iets meer info zodat mensen je kunnen helpen.

De foto is ook redelijk niets zeggend. Probeer je blauw wat minder te zetten, of door een filter te fotograferen.
 
Ooh sorry ja daar heb je een punt..
Foto was meer voor de anemoon die aan het herstellen is.. heb een app voor foto functie.. maar zoals ik zei.. de anemoon is even aan het herstellen hierin..

Ik heb een 750 liter
2 reefwave 45 aan beide kanten..
zout: 34 ppt
Calcium: 450 ppm
Magnesium: 1350 ppm
Alkaline: 11.5 dkh
Nitraat: 2 ppm
Fosfaat: 0.1 ppm

De anemoon verbleef meestal wandelend tussen de rotsen in het midden, waar dus geen stroming is, althans niet heel veel
 
Hmm ja vaak moet het dan liggen aan dat de stroming die hm niet bevalt en daarom aan de wandel gaat, en ja waterwaarden dan had dat ook effect op de andere 2 moeten hebben al lijkt mij, voer je hm ook bij? (verbeter me waar nodig hoor nog maar een krap jaar in deze mooie hobby! )
 
Foto is inderdaad niet duidelijk, maar daar lijkt de anemoon vrij licht tot wit van kleur te zijn.

De Kh en deels ook de fosfaat vindt ik persoonlijk aan de aardig hoge kant.

Betreffende drie anemonen:
Om welke soort gaat het?
Zijn het alle drie dezelfde soort of zijn het verschillende soorten.


Even niet 100% on topic, maar misschien wel deels van toepassing:
Kwam laatst een onderzoektegen waarin naar voren kwam dat van een bepaalde anemonen (anemonen waren volgens de wetenschap als gelijke geclassificeerd) er dus blijkbaar toch twee varianten bestaan qua netelcellen.
In de natuur stonden deze twee ook niet direct naast elkaar, maar zat er afstand tussen. Terwijl de soort met dezelfde type netelcellen, wel velden creëren met anemonen bij elkaar.
Bleek ook dat de ene soort dus wel anemoonvissen aantrok / huisveste, terwijl de andere groep anemonen geen anemoonvissen huisveste. (of een ander soort, even kwijt)
Zou dus kunnen dat je in basis dezelfde soort anemonen hebt, maar dat er twee van het netelcel type A en 1 van type B hebt zitten. (en zich dus niet thuis voelt)



Overigens:
Waarom na ruim een uur een dubbele post geplaatst ??
 
Hmm ja vaak moet het dan liggen aan dat de stroming die hm niet bevalt en daarom aan de wandel gaat, en ja waterwaarden dan had dat ook effect op de andere 2 moeten hebben al lijkt mij, voer je hm ook bij? (verbeter me waar nodig hoor nog maar een krap jaar in deze mooie hobby! )
Wellicht.. prima dat die aan de wandel gaat maar niet tussen de rotsen waar geen licht is..
 
Dat ie in het donker gaat zitten betekend niet direct dat ie doodgaat aan gebrek aan licht...
 
Bovenaan