Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Starten met stenen, zand en water van het noordzee strand?

Vers levend steen uit de winkel heeft geen meerwaarde. Alles sterft af doordat het uit compleet verschillende ecosystemen komt. Ik heb zelf basaltblokken verzameld langs de kust. Zowel Waddenzee als in Zeeland. Dat zijn massieve stenen maar het verbaasden mij echt hoeveel leven daar nog vanaf komt en wat voor sporen daar allemaal inzitten. Vers zand uit de zee helpt natuurlijk ook.
Misschien moet ik nu alvast wat poreus steen in een net in zee bij de havenpieren, hier in Scheveningen, leggen :).
 
  • Like
Reactions: SKT
Misschien moet ik nu alvast wat poreus steen in een net in zee bij de havenpieren, hier in Scheveningen, leggen :).
Als je poreus steen kan laten inweken een jaar bijvoorbeeld dan heb je daar straks een hoop profijt van denk ik.
 
Als je poreus steen kan laten inweken een jaar bijvoorbeeld dan heb je daar straks een hoop profijt van denk ik.
Met het sleepnet heb ik ook vaak een hoop schelpen. Wellicht dat dat ook een optie is met relatief veel oppervlak.
 
Hallo, ben inmiddels bezig met het opstarten van een noordzeeaquarium aquarium, een eiwitafschuimer en een koeler heb ik al, alleen is mijn vraag of ik het water ook zelf kan maken inplaats van heen en weer te gaan naar de kust, en wat heb je allemaal nodig als het toch mogelijk is om het water zelf te kunnen maken? Bedankt alvast!
Groetjes!
 
Dit kan je zeker zelf maken. Dan heb je een osmose toestel nodig of ionen vat om het water te maken en daarna voeg je zeezout toe tot de gewenste waarde.
 
Dit kan je zeker zelf maken. Dan heb je een osmose toestel nodig of ionen vat om het water te maken en daarna voeg je zeezout toe tot de gewenste waarde.
Super bedankt voor de reactie! En hoe kan ik weten wanneer het Water tot de gewenste waarde heeft bereikt?
 
Sorry dat ik het zeg, maar heb je je wel in de basics verdiept? De vragen die je hier nu stelt staan overal op internet, YouTube, boeken etc uitgelegd.
Zoek eens op "hoe start ik een zeeaquarium"
Ik heb me wel in wat basics verdiept maar inderdaad niet echt helemaal, ik heb nog nooit een zoutwater of een Noordzee aquarium gehad en wou er met eentje beginnen! Vandaar dat ik me hierop ben aangemeld. Het leek me namelijk beter om het informatie hier vandaan te halen, en ook omdat er weinig te vinden is op internet hoe je een noordzeeaquarium kunt onderhouden.
 
Ik heb me wel in wat basics verdiept maar inderdaad niet echt helemaal, ik heb nog nooit een zoutwater of een Noordzee aquarium gehad en wou er met eentje beginnen! Vandaar dat ik me hierop ben aangemeld. Het leek me namelijk beter om het informatie hier vandaan te halen, en ook omdat er weinig te vinden is op internet hoe je een noordzeeaquarium kunt onderhouden.
Weinig te vinden?
Heb je wel iets in gevoerd in Google dan?

Dit is een forum en we willen best iedereen helpen. Maar als uit vragen blijkt dat er geen enkele vorm van eigen onderzoek heeft plaats gevonden, haken de meesten af.

Echt, de basics moet je wel weten. Gebruik eens de zoekfunctie op dit forum of bekijk dagboeken en oudere topics
 
Ik heb me wel in wat basics verdiept maar inderdaad niet echt helemaal, ik heb nog nooit een zoutwater of een Noordzee aquarium gehad en wou er met eentje beginnen! Vandaar dat ik me hierop ben aangemeld. Het leek me namelijk beter om het informatie hier vandaan te halen, en ook omdat er weinig te vinden is op internet hoe je een noordzeeaquarium kunt onderhouden.
Voordeel aan een noordzeeaquarium is dat je niet zit met steenkoralen en dus kun je zonder additieven apart van een koolstofbron werken. Zitten wel een aantal leuke dieren in de noordzee voor een bakje als dit. Qua licht zal waarschijnlijk het licht van je zoetwateraquarium voldoen aangezien er niet veel fotosynthetische dieren in de noordzee zitten die het waard zijn voor een aquarium. Dahlia anemoontjes zijn er leuk en die kan je prima voeren met diepvriesvoer
 
Bovenaan