Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Skimmer loopt over?

DOJO97

ZeewaterForum lid
Goededag,

Mijn skimmer loopt nu telkens over na het net opstarten van mijn bak.
Maar wat doe ik hier nu juist mee? laat ik deze overlopen? gooi ik het water dat erin zit telkens weg of moet ik wat aanpassen?

Alvast bedankt!
 
Wat bedoel je telkens opstarten van de bak?
 
Hoewel een skimmer moet "indraaien" zou deze normaliter niet moeten overlopen. Vertel wat meer over je aquarium en het type skimmer met pomp, de diepte waarop je deze geplaatst hebt, en doe er een foto bij zodat er zicht is op de configuratie. Meestal staat de skimmer dan te diep, staat er teveel water in, of loopt deze te hard.
 
Hoewel een skimmer moet "indraaien" zou deze normaliter niet moeten overlopen. Vertel wat meer over je aquarium en het type skimmer met pomp, de diepte waarop je deze geplaatst hebt, en doe er een foto bij zodat er zicht is op de configuratie. Meestal staat de skimmer dan te diep, staat er teveel water in, of loopt deze te hard.
Momenteel staat er nog een blue marine nano skimmer in die bij het aquarium zat, echter ga ik deze vd week nog vervangen door een tunze doc skimmer i.v.m. geluid.
Er zat helaas geen handleiding bij maar Het bovenste overloop potje kan ik naar beneden of boven duwen/trekken, deze heb ik met de onderkant gelijk met het water niveau van de sump, misschien moet deze gelijk met het water niveau in de skimmer?
Qua afstelling heb ik t uitloop kraantje dat ik dicht kan draaien & heb ik een zuurstof toevoer die ik kan afstellen d.m.v. een draaiknopje.
 
een foto maakt het makkelijker!

in iedergeval de uitstroom helemaal open zetten waardoor het water niveau in de skimmer zakt.
door de lucht toevoer open te zetten krijgt de pomp meer lucht dus zuigt deze minder water aan waardoor het schuim dikker word en het water niveau in de skimmer ook zou moeten zakken.

aangezien de bak net nieuw en je als het goed is nog weinig bezetting zou hebben zou ik hm gewoon een aantal dagen laten overkoken terug je sump in.
 
een foto maakt het makkelijker!

in iedergeval de uitstroom helemaal open zetten waardoor het water niveau in de skimmer zakt.
door de lucht toevoer open te zetten krijgt de pomp meer lucht dus zuigt deze minder water aan waardoor het schuim dikker word en het water niveau in de skimmer ook zou moeten zakken.

aangezien de bak net nieuw en je als het goed is nog weinig bezetting zou hebben zou ik hm gewoon een aantal dagen laten overkoken terug je sump in.
Zal ik proberen, bedankt!
 
Bovenaan