Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project Zeewater - Tijn3rt's bak (105 x 90 x 55)

Zoals je kan zien, zit er flink wat extra vis in ook :)!

We hebben een schooltje Antiassen, en een vijlvis
Henk is overleden, maar is vervangen door een Henk met rode stippen. (expert in verstoppen.)

Hier en daar kan je ook mooi de afgebroken stukken zien.

Ik heb ook nog een filmpje gemaakt voor jullie. (Zie nu alleen dat ik het gordijn nog even dicht had moeten doen, volgende keer weer een kans :p)


Ben benieuwd wat jullie er van vinden! En als iemand in de buurt van Waddinxveen nog wat leuks heeft staan dat ik nog niet heb! Stuur even een berichtje!

Groet,

Tijn3rt!
 
Prachtig om te zien top .voor de alka tronic is toch ook een vervangsetje verkrijgbaar welke het geluid zou wegnemen las ik laatst .mag ik vragen hoe dit systeem jou bevalt en welke methode je er mee draait .
m.v.g henk
 
Heb je niet dat je dosetronic ook duidelijk geluid maakt? Dat je die namelijk niet in een kastje plaatst.
 
Dosetronic gaat maar paar seconden af. Daar slaap ik wel door heen, dat was ik al gewend van mn vorige doseerpomp.
Meten duurt helaas wat langer, maar moet zeggen ik hoor hem nu bijna nooit meer 's nachts.

Ook wel weer is tijd voor een update zie ik, ben ik niet zo goed in ! :)
 
Na heel lang weer een bericht; na tijden gehad te hebben dat we moesten snoeien omdat alles tegen elkaar aan groeide zitten we nu in een andere tijd. Helaas draait de bak de laatste tijd wat minder. Onverklaarbare fosfaatpiek heeft geleid tot afsterven van groot deel van de sps.

Al het andere heeft ook een klap gehad, maar leeft/hersteld nu wel aardig na een paar grote waterwissels en verwijdering van het zand.

Echter merk ik dat ik de energie en de zin kwijt ben om dit weer om te buigen naar de bak die het ooit was. Ook irriteer ik me aan de alkatronic; die toch best vaak mn kind wakker maakt denk ik.

Ik sta nu op een 2 sprong.

Stoppen of versimpelen naar fish only zonder alkatronic en dure toevoeging en gewoon paar simpele koralen.

Ik neig naar stoppen, echter vind ik het wel lastig om afscheid te moeten nemen van mn vissen.

Op dit moment zwemmen er nog Anthiassen, gele dokter, zebrasoma, pincetvis, 2 clowns en een henk. En 2 poetsgarnalen

Qua koralen nog 2 grote kolonies hamer, druif koraal. En green torch.

En hoop gorgoon, leders, zoa’s en schijf anemonen.

Mijn vraag; waar laat je ze veilig achter?
Of praten jullie me om naar een simpele versie met weinig onderhoud?

Stof tot nadenken. 🥶
 
Mijn droom staat in jou woonkamer! Sowieso niet stoppen. Dan versimpelen!
 
Bovenaan