Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Opnieuw beginnen

Fladder

Senior Forumlid
Hallo allemaal,

Na jaren geen bak(ken) meer te hebben zit ik toch steeds vaker te kijken naar de oude hobby.
Ik zit er steeds vaker over na te denken om toch weer iets neer te zetten.
Dit gaat dan niet meer het volledige high end worden wat ik had. Het moeten nu de simpele koralen worden en niet meer de veeleisende LPS waar de hele bak mee gevuld was.

Ik wil een kleine nano hebben rond de 60 a 80 liter.
Ik zie dat er inmiddels heel veel verschillende types op de markt zijn gekomen.
De Waterbox Cube 20 spreekt mij bijv. wel aan.
Is dit een beetje goed spul? Of moet ik het ergens anders in zoeken. Nieuw of 2e hands maakt mij niet zoveel uit.
Wellicht dat ik ook zonder schuimer ga werken en enkel op waterwissels ivm bestand wat niet veeleisend zal worden.

Als er iemand nog wat te koop heeft houd ik mij aanbevolen.
Een ledlamp, stille opvoerpomp en kleine stille stromingspomp is altijd gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug in de hobby! (y)
Welke bak moet je hebben kan ik jou helaas niet helpen, geen ervaring met Nano's maar zonder afschuimer werken is zeker mogelijk. Heb mijn stekkenbak al jaar of 11-12:unsure: zonder afschuimer en nu ook mij hoofdbak van 535l enkele maanden helemaal zonder afschuimer, wel met wat wieren in de sump. Als je niet veel vissen zal in de bak plaatsen maar meer koralen dan is het helemaal geen gekke idee, moet zeker lukken(y)
 
Welkom terug in de hobby! (y)
Welke bak moet je hebben kan ik jou helaas niet helpen, geen ervaring met Nano's maar zonder afschuimer werken is zeker mogelijk. Heb mijn stekkenbak al jaar of 11-12:unsure: zonder afschuimer en nu ook mij hoofdbak van 535l enkele maanden helemaal zonder afschuimer, wel met wat wieren in de sump. Als je niet veel vissen zal in de bak plaatsen maar meer koralen dan is het helemaal geen gekke idee, moet zeker lukken(y)
Dank je wel. Ik ben jaaaaren geleden eens langs geweest voor een stek uit je bak :) Dat zag er allemaal piekfijn uit. Ik denk ook wel dat het zonder afschuimer kan. Als het in de toekomst dan alsnog wat verder gaat en er komen weer mogelijke LPS koralen in de bak die ik voer kan er altijd nog 1 op.
 
Vanmiddag zijn we bij Ocean and Lake gaan kijken naar de Waterbox aquaria. Daar is duidelijk geworden dat de Cube afvalt. De AIO 50.3 stond daar uitgestald en dat is toch wel een hele mooie bak. We gaan nu de keuze maken tussen de 35.2 en de 50.3. Even uitzoeken waar bij beide bakken het gewicht op uit gaat komen en de voors en tegens tegen elkaar afwegen.
 
Bovenaan