Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nano Mixed Reef

ziet er goed uit 😀😀
Let op met reefroids , is een sterke veroorzaker van fosfaat/nitraat.
 
Ziet er mooi uit, heb je wel voldoende stroming in je bakje? ik zie namelijk geen stromingspomp.
 
Ziet er mooi uit, heb je wel voldoende stroming in je bakje? ik zie namelijk geen stromingspomp.

Tot zover is de stroming prima door de outflow van het externe filter. Wou wel dat ik de stroming wat meer kon randomiseren soort van RFG die ze op van die LocLine AIO aquariums zetten. Helaas ben ik deze nog niet tegen gekomen.

Mocht het zover komen dan zal ik waarschijnlijk een SOW3 van Jecod aanschaffen. Ik zal dan de hardware vrije look wel missen.
 
Hele mooie scape. Vindt het er prachtig uitzien.

Denk wel dat het een veel werk bakje wordt door de geringe afmetingen en watervolume. Lijkt me moeilijk om de waardes constant te houden en als de koralen eenmaal gaan groeien zal het ook veel snoeien worden. Maar van de andere kant kun je als het mis dreigt te gaan relatief eenvoudig een enorme waterwissel doen.

Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Er zijn zat voorbeelden van prachtige mini bakjes.

Grt Marco
 
Leuk om een foto te zien van een aquarium in zijn omgeving. Meestal zie je alleen fotos van het aquarium en niet de omgeving. Als ik dan thuis kom bij de mensen zie je ineens het geheel.

Leuke fotos!
 
Het is even geleden maar hieronder de vooruitgang met datum en foto.
Helaas nog maar een anemoon vis resterend ondanks de deksel.

Op wat geruil met koraaltjes niet heel veel veranderd. Ben nog aan het twijfelen over een lamp upgrade maar misschien dat ik dan ook gelijk wel goed wil doen en een stapje groter wil. Mijn voorkeur ligt wel bij Nano's en voornamelijk de lagoon/shallow stijl maar iets meer dan 45 liter waterinhoud is wel wenselijk.


16 juli 2023
16-07-2023.jpeg

18 februari 2024
18-02-2024.jpeg

12 april 2024
12-04-2024.JPEG
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan