Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn bakje nog eens

Tom

Senior Forumlid
hoi
deze bak draait ondertussen al bijna 2.5 jaar en draait nog steeds lekker door. De bak is afgestemd op mijn visjes omdat die me het dierbaarst zijn. Veel zwemruimte, grotten zijn er dan ook volop aanwezig voor zoverre het kan he :D.

de techniek is een zakje actieve kool en een eiwitafschuimer, water wordt op temperatuurtje gehouden en de bak wordt door elkaar gewaved door 2 powerheads (lekker goedkoop) en de opvoerpomp een (eheim 1060) mijn nep zonnetje is opgebouwd uit 5 t5 lampjes van 80 watt waarvan 1 blauwe 3 witte en een paars blauwe van 23.000 kelvin :)

de bak had al lang vol kunnen staan met koralen maar als studentje koop je maar heel aventoe een stukje bij en dat zijn meestal kleine stekjes die in overzichtfoto niet zichtbaar zijn. ikzelf vindt dit niet erg dan zie ik alles mooi groeien ;)
wat staat er nu zoals in?? een combinatie van steen koraal, lederkoraal en soft koraal.

de visjes ----> gele dokters, scopas dokter, veliferum dokter, pseudochromis fridmani, twee anemoonvisjes en twee aalgrondeltjes en een waldo alias salarias. ;) voor de rest wordt de bak een beetje opgerommeld door een poetser en een schooltje wurdemanisgarnalen.

bijzonder bewoners --> niet veel een mooie rode grote kolonie van acropora millepora, leuke blauwe buttons met echt geel hartje, een stukje gifrood mycendium, en een paars stekje acropora selago. :)

hier wat fotos :)

vr gr
tom
 
fotos vandaag getrokken net na het aangaan van het licht, gewone 3.2 pxels camera maar het zijn ook geen bijzondere fotos dus is niet zo belangrijk ;)
 
turbenaria groeit heellangzaam, het stukje poccilopora erboven is uit levend steen gekomen, mooiste op fotos is mijn veliferum
 
hier zie je men ledergorgoontje, caulestrea dat hardt groeit en ja ja je ziet hier ook blauwe buttons opduiken :) doktertjes staan er ook leuk op :)
 
en langs opzij bekeken, zijn ze niet gewoon men dokters dus komen ze meteen kijken ::)
 
nu de mooie fotos die wel gelukt zijn ;D kwa fotokwaliteit bedoel ik he ::)
 
dit mormeltje is ondertussen uit, was de koralen wreter van belgië geloof ik :'(
 
mijn mannetje, het vrouwtje krijg ik niet op de foto die is te druk bezig met haar jongen steeds
 
[quote author=tomv link=board=29;threadid=8899;start=0#msg64338 date=1077884253]
mijn mannetje, het vrouwtje krijg ik niet op de foto die is te druk bezig met haar jongen steeds
[/quote]

He Tom,

ik heb deze ook, hoe zie je welke het mannetje is en welke het vrouwtje?

Grtz
Duncan
 
duncon,

in mijn geval weet ik dat toevalig daar ik eiafzetting heb mogen bewonderen, bij mij was het langste exemplaar het vrouwtje (27 cm) het mannetje 18 cm bevruchte ze erna dus daarmee dat ik het weet... ze hebben regelmatig jongend ie de eerste dagen te zien zijn rondom het nest maar steeds verdwijnen na een tijd, wss door geen voedsel..
 
idd sander, ik laat mijn bak altijd vuil worden, ik bedoel dat ik mijn ruit in de week niet poets. dan grazen mijn visjes hier lekker van, deze morge ikke lekker de ruit weer eens gekuist en wat gerommeld zodat er wat zweefvuil is, normaal is dit idd niet, goed opgemerkt ;D
 
Zelf hou ik die ruit juist schoon... Dan heb je niet op onregelmatige tijden een wolk troep in je bak, en kunnen je vissen zich richten op 't eten van algen op andere plekken :)

Bakje begint er leuk uit te zien, Tom!
 
En je kan zelf wat meer van je bak genieten! Ziet er goed uit Tom vooral die Montipora groeit prachtig.
 
dankje allemaal, alles doet het eindleijk goed en nu durf ik er ook alle steenkoralen inzetten. ik geniet ook wel van de vissen die de ruita fgrazen hetd oet ze toch best goed :)
 
Bovenaan