Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn aquarium - januari 2004

wim06

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Weeral een tijdje geleden dat ik nog iets op dit forum gepost heb, druk druk de laatste tijd. Maar ik heb 14 dagen geleden een heleboel fotos van mijn bak kunnen nemen, en enkele daarvan wil ik wel met jullie delen :)

Wim06.
 
Hmmmmm, de kwaliteit van de fotos is erop achteruit gegaan... Ik heb ze nochtans in 1000KB origineel, de verkleining in fotoshop heeft een beetje aan de kwaliteit geknabbeld... >:(

Ik heb mijn hepatus als 'wallpaper' op mijn PC, super ;D ;D

Wim06.
 
Hallo,

De bak is een hoekbak, maar dat hadden jullie al door denk ik :)

113 - 113 - 50 - 90 - 50, hoogte 60cm. - een goei 600 liter...

Techniek:
eiwitafschuimer aquacare V2000
aquacare kalkreactor II
ratz kalkwaterreactor
eco magneet (wegens een grote golf van sceptisisme heb ik hem 2 weken uitgeschakeld, dan weer ingeschakeld en het water is toch 'helderder' met...)
opvoerpompen eheim 1250 en 1262
UV 11 watt
stromingspompen Tunze stream 12000l/u en twee aquariumsystems 1200l/h
HQI 400W 10000K
twee HQI 150W 10000K
twee 30W tl blauw
Twee 18W tl blauw
filteren over actief koolstof en voor het moment een handvol anti fosfaat (alhoewel de fosfaten en nitraten ondetecteerbaar zijn heb ik last van enkele algen, gekend onder "schoonwateralgen" cyanophicees)

Decor:
120 kg levend steen et een laag koraalzand van 5cm dik (sugar size onderaan et iets grover bovenaan, anders waait het op)

Supplementen:
waterverversing 40 liter elke drie weken
vitamines ELOS
extra aragonite ELOS
(voor het moment ELOS magnesium wegens laag gehalte)
lugol (iode) uit apotheek

Voer:
droogvoer ELOS
diepvries artemias
diepvries eigen makelij
"sushi" algen
banaan

Visjes:
6 chromis viridis
1 poetsvis
1 mandarijn
2 gele koraalgobies
2 clowns occelaris
1 gramma loretto
1 pseudocheilinus hexatenia
1 centropyge loriculus
1 pygoplytes diacanthus
1 flav
1 hepatus
1leuco

ik hoop dat ik niets vergeten heb in mijn beschrijving...

Wim06.

...ik heb onlangs wat gerommeld in de bak en het decor veranderd. De koralen zijn meer in de kijker gezet... 'k stuur wel eens een fotootje op... Ik plan nog een navarchus aan mijn populatie toe te voegen...



 
[quote author=ad7x7 link=board=29;threadid=8043;start=15#msg64927 date=1078176314]
banaaaaaaaannn ??????:eek:
wie vindt dat lekker ?
[/quote]

Meer vissen dan jij denkt... En ondanks het feit dat dit uiteraard geen natuurlijk voedsel is voor onze vissen, kan 't wel degelijk een zinnige aanvulling op het dieet zijn!
 
Juist, banaan na een "gewenningsperiode" knabbelen bijna alle vissen met plezier aan het schijfje banaan. Natuurlijk moet men zulke voeding niet alle dagen geven, ik doe het zo een à tweemaal per maand.

Wim06.
 
Hoi Wim,ik vind dat je een prachtige bak hebt +meubel.
Ikzelf heb ook een hoekbak gekocht 100x100-30-100-30 en65 hoog .Als ik zie wat voor een verlichting jij boven je bak hebt zitten begin ik eigenlijk een beetje te twijfelen aan het advies van mijn winkelier om boven mijn bak 1x250watt Hqi en 2blauwe tl,s aan te brengen.
Ik wil een gemengde bak gaan houden met allerlei soorten koralen.Ik heb op dit moment 1 Hqi 250 watt in mijn bezit.Wat raad jij me aan?
M.vr,gr. Pietje :eek: :eek: :eek:
 
Hallo,

65cm is wel bepaald hoog maar ik dank dat een 250W spot voldoende is om alle koralen te houden die je maar wil (je moet sommige misschien wel niet op de bodem plaatsen). Wat misschien ook iets moeilijker zal zijn, is een mooie kleuring van de acroporas te verkrijgen, maar zelfs dat is niet zeker, sommige koralen zijn hevig gekleurd onder 150W en bruin onder 400W en andere zijn dan weer andersom (maar meestal toch andersom). En er spelen nog een heleboel andere faktoren mee die we nog niet kennen in de kleuring van koralen. Wat je ook moet zien is de verlichtingsoppervlakte van je spot. Het zou kunnen dat je hem redelijk hoog moet hangen (dus intensiteitsverlies) om heel de bak te verlichten. Andere oplossing is je decor zo aan te passen dat de spot bijvoorbeeld je rotsformatie in het midden van je bak goed verlicht, rondom laat je open zwemriumte.

Kortom, geen paniek, 250W zal het wel doen zonder problemen en je zal minder aan elektriciteit kosten dan ikke... :) Nadien kun je nog altijd een upgrade doen als het nodig is.

Wim06.
 
Oke Wim ,bedankt voor je antwoord ik ben weer gerustgesteld ;) Ik ga het gewoon proberen zoals ik je al eerder berichtte en ga nog geen impulsieve aankopen doen,dat kan altijd nog.Alleen wat de tl,s betreft kan ik hiervoor beter t5 lampen gebruiken of is dit ook niet nodig? :)
 
tl5 lampen zijn een goeie keuze! !

:eek:k: ;D

Wim06.
 
het enige dat ontbreekt is dat ie op de verkeerde plek staat.
hij had namelijk bij mij moeten staan ;D
 
Bovenaan