Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Gunstn 1100L

Vandaag opnieuw problemen gehad met apex sturing.
De verbinding viel constant weg, en de grafieken werkte niet meer.
In de controller zit er een sd kaartje, die na paar maanden kapot gaat.
Bij mijn vorige apex heb ik exact hetzelfde probleem gehad (heb deze uiteindelijk vervangen met exemplaar die netwerk aansluiting heeft, omdat de wifi onstabiel is).

Sd kaartje verwijderd, backup genomen, en gerestored naar een nieuw kaartje.
Nu werkt alles terug.
Heb ook nog eens een ICP test opgestuurd.
Ben tevreden met resultaat.
Enkel de nitraat meting vertrouw ik niet.
Met mijn Hanna checker kom ik op +-25 uit, met Salifert lijkt het ook tegen de 25 te zitten.


Zoutgehalte, KH en fosfaat komen wel exact overeen met wat ik test.

 

Bijlagen

  • 2024-04-13-275144-ati.lab.results.pdf
    126,7 KB · Weergaven: 6
Zo ziet een Apex A3 Junior er langs binnen uit.
1713035227354.png

Verklaart ook waarom de wifi zeer slecht is, ze gebruiken een goedkoop wifi adaptertje.
Heeft meer weg van een hobby project, dan een duur product.

Heb geen foto gemaakt van de A3.
Maar hierin zit het wifi adaptertje zelfs tussen 2 printplaten...
 
Op 1 van mijn acro's heb ik 2 witte toppen gevonden, het is wel volledig onderaan het koraal waar geen licht bij kan.
20240422_200941.jpg
In de laatste 7 dagen is het niet meer uitgebreid.

Door problemen met de regeklep van de overflow is er teveel RODI water toegevoegd, niks dramatisch.
SG is van 1.0255 naar 1.0246 gegaan op een week tijd.
Alle andere acro's zien er perfect uit, zal er dus misschien niet mee te maken hebben.

Zal toch eens moeten kijken om de standaard redsea klep te vervangen door een betere.

Als voorzorg een nieuwe ICP uitgevoerd:

1714411811405.png
1714411823615.png
1714411836074.png
 
Heb iets gevonden in aquarium, waarvan ik niet zeker ben wat het is.
Dacht eerst in de richting van Mojano of riccordia, maar het heeft een skelet.
Heb het op een steksteentje kunnen plakken.



20240504_233752.jpg
20240504_233817.jpg


Heb ook nog een groter stuk gevonden in de bak

20240504_234240.jpg

Zou dit een Euphyllia kunnen zijn die gespawned is?
 
Net als Pocillopora, Stylophora en dergelijke doen Euphyllia koralen ook aan voortplanting door middel van broeden (brooding).

Dat is waar deze mini poliepjes het resultaat van zijn. Kijk ook even in de overloop. Daar willen ze ook wel eens gaan zitten.

 
Net als Pocillopora, Stylophora en dergelijke doen Euphyllia koralen ook aan voortplanting door middel van broeden (brooding).

Dat is waar deze mini poliepjes het resultaat van zijn. Kijk ook even in de overloop. Daar willen ze ook wel eens gaan zitten.

Was het niet dat Euphyllia glabrescens (Torch) een brooder is en de rest (Fimbriaphyllia) broadcast spawner zijn?
 
Bovenaan