Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Apolemichthys trimaculatus

jpvdb

ZeewaterForum gebruiker
staat in de database dat het een moeilijk houdbare vis is en zeker niet aan te raden.
Ik heb zelf heb tegenbewijs in mijn 200L bak zitten.
Deze vis heb ik zo'n 7 maand geleden gekocht met een groote van zo'n 5 a 6cm.
Deze heeft nu een lengte van 8cm ongeveer. Ups en downs gehad in mijn bak. zeker downs:( maar nu is alles stabiel in mijn bak.
De vis is altijd actief geweest en de kleur is altijd mooi behouden. En vervangende voeding gaat er goed in. ik heb zelfs een paar buttons waar hij vanaf blijft ( er wordt gezegd dat veel (dwerg)keizers daar weleens aan willen knabbelen.).
Het is zeker een goed houdbare vis.
Hij zal wel te groot worden uiteindelijk voor mijn 200L. Maar tegen die tijd zal ik overstappen naar een 600L.

hierbij dus mijn zeer goede ervaring met deze mooie Apolemichthys trimaculatus;)

mvg jpvdb
 
Veel keizers kwamen vroeger feitelijk veel te groot binnen. Deze vissen wenden heel slecht aan vervangend voer en hebben naar mijn idee ook levend steen met begroeing nodig om aan hun totale voedselpakket te komen. Happen naar alg etc bedoel dan.

Juist deze keizer was vroeger een ramp dus daar komt deze algemene mening vandaan. Maar of dit ook op termijn zo goed blijft gaan met je jonge keizer is nog af te wachten. Ik hoop echter dat deze zich goed heeft aangepast en alles binnen krijgt wat deze keizersoort nodig heeft
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan