Oxy update,:
Het mannetje is supervet en voelt zich prima in het rif. Eet van alles wat door de bak zweeft, behalve droogvoer. Acro's , pocci's laten hun poliepen oversag niet meer zien. 'S nacht komen ze gewoon tevoorschijn.
Helaas zijn beide vrouwtjes wijlen, waarom door stress die door het mannetje gecreerd werd. Kleine vrouwtje at in principe alles, groet vrouw alleen acro's. Nadat het mannetje continu met het grote vrouw leek op te trekken, was dat achteraf volgens mij intimidatie. Toen de grote vrouw dood was. Ging het mannetje zich met de kleine vrouw bemoeien. Die is kort daarop op dood gegaan. Now ja, ik zou zeggen eigen schuld dikke bult , nu heeft hij het rijk voor zichzelf. Er komt geen nieuwe vrouwtje bij voorlopig.
Vissen update:
Van de 14 magnifica's zwemt er nu nog eentje rond, geen idee waarom, ik voerde genoeg maar het zijn verrekt schuwe beesten, als eenmaal gaan schuilen lijken ze niet meer overeen te komen. Ze komen ook niet naar buiten om te eten.
Volgende keer (als er een volgende keer is ) gaan ze eerst minimaal een maand in een volglazen bak zonder schuilplaatsen, tot ze voorbij hun schuwheid zijn.
Ook spinkrabben ben is klaar en over mee. Deze lag na een aantal weken dood in een hoek. (Ik vermoed dat gericht voeren een vereiste is)
Ik heb gisteren een vervelende dokter uit het rif verwijderd, die jaagde achter mijn papegaaivis. Ik wat het helamaal zat met hem.
Rif update:
Gisteren vielen ineen ook 4 van de 14 lampen aan een kan van de bak uit.
Vanmorgen deden 2 het spontaan weer, en 2 heb ik een printbreuk in de VSA hersteld.
Zo dat was weer alles van de afgelopen week.
Deze laatste metingen waren van 16/4/2013 alleen de kh, ca, po4 en No3 gemeten.
Deze waren 8,2 / 470 / 0,10 / 2,5.
Koralen gaan fantastisch de kleuren van sps beginnen met spongen te verbeterings.
m.v.g. Glenn