Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dank je jeroen

Hij ligt op voorraad, nog geen echte toepassing ervoor.
Misschien ga ik het t.z.t. modificeren.
Ander ledjes erbij of vervangen om licht spectrum aan te vullen. Nu is het ronde de 10k-12k kelvin schat ik.

m.v.g. Glenn

Glenn,
De lampen zijn 15 K.
Grtz Wil

Ik snij ze gewoon weg, komen ze weer pak ik weer een mes.

Gisteren will op bezoek gehad en uren lopen kletsen.
Heb van hem 2x 120watt led balken overgenomen voor een vrienden prijsje.:thumbup:

Ik weet nog niet wat ik ermee gaat doen, maar de toepassing dient zich wel een keer aan.

Hoe meer ik denk aan die 3 meter rif, hoe meer de drang om het uit te voeren naar boven komt.

Ik heb een voorwaarde gesteld: Als mijn SPS koralen de bak de bak uitgroeien en verdubbeld zijn en de kleuren zijn 100% onder controle ga ik het doen. Streef datum nov2013- nov2014.

m.v.g. Glenn

Nou Glenn ik houd je wel in de gaten.....
Maar je weet wat ik erbij gedaan hebt...

Van Jack?

Aanwinsten van vandaag
1x baby Blauwe Acro
2x Amblyeleotris Wheeleri + 1x symbiose garnaal
1x Istigobius Cambelli
1x zeemuis
1x lipvis Macropharyngodon Ornatus

m.v.g. Glenn

van dit groepje heb ik: (aankopen 16/2/2013)
de Istigobius Cambelli, de eerste nacht en de tweede nacht gezien (overdag is hij zoek)
de zeemuis, heeft het na 2 dagen begeven
de lipvis Macropharyngodon Ornatus, heeft last van jetlag (kwam de 2e nacht omc1:00 uit het zand kruipen om na een kwartier weer in te duiken. daarna niet mee gezien.
de 2x Amblyeleotris Wheeleri + 1x symbiose garnaal, 1x zie ik prominent links voor de ander zie ik tijdens het voeren rechts achter.
de symbiose garnaal heb ik nog niet gezien maar vermoed dat het holletje met het hoopje zand door hem onderhouden wordt.
De baby blauwe Acro staat op de bodem en is nog goed op kleur.

Gisteren heb ik mijn nieuwe aanwinsten binnen, vers uit de doos.
Helaas was niet alles erbij.
Die rest komt volgende week.

De nieuwe aanwinsten zitten al vrolijk in de bak rond te zwemmen.

4* Magnifica
3* meiacanthus atrodorsalis
2* harlekijn garnalen
1* ctenocheatus truncatus

De laatste 2 zitten in de opvangbak de, kleine visje zitten in het rif.

m.v.g. Glenn

Heey glenn leuk weer de nieuwe aanwinsten.
Mijn truncatus was knal geel toen die aankwam nu die lekker aant graze is is heeft die een beetje een grijze vlaag over hem heen gekrege.
Ben benieuwd naar de jouwe.
Groetjes wesley

Heey glenn leuk weer de nieuwe aanwinsten.
Mijn truncatus was knal geel toen die aankwam nu die lekker aant graze is is heeft die een beetje een grijze vlaag over hem heen gekrege.
Ben benieuwd naar de jouwe.
Groetjes wesley

Ik ben er blij mee wesley. Van mij heeft de bruin orange stippen en strepen.
De foto's volgen nog. Deze moet met de dslr gemaakt worden omdat de visje te snel zijn.

m.v.g. Glenn

ff een paar regeltje op rij zetten (voor mezelf)
(niet iederen deel deze mening, maar dit zijn mijn bevindingen.)

Voor een sps/lps/soft mix bak de ideale waarde ergens tussen 0,04-0,06ppm
range <0,03 en >0,2 = schadelijk voor meeste softkoraal
< 0,03 gaan instaan verliezen kleur en krimpen in.
> 0,2 gaan instaan en worden bruin en bealgen ( en vervellen steeds)
voor Acro's is:
de ondergrens is 0,02 (liever niet onder de 0,02 omdat je niet kan meten wat het dan wel is). Bij een tekort kleuren ze steeds lichter tot alle keuren verdwijnen en plaats maakt voor grauwig beige en daar na weefsel verlies.
De bovengrens is 0,10, anders gaan ze bruin kleuren en op den duur weefsel verliezen.

NO3 1,5-5ppm
range <0,2 en >25 = is schadelijk voor meeste koralen.
Groene oren (schijfanemonen) gedijen niet onder de 0,5ppm.
Boven de 25ppm wordt alles snel bruin.
hoe lang dit vol te houden is heb ik geen idee. ( ik ga direct aan de waterwissel als dat het geval zou zijn.)

uploadfromtaptalk1361400051945.jpg
Afgelopen 2-3 weken was mijn fosfaat langzaam gedaald naar 0,02 en ik heb niet voldoen aktie ondernomen. Gevolg grote vinger leder hele week dicht en is tergend langzaam gaan vervellen. Groene leder nog niet open.
Paarse acro verliest zijn paarse toppen en de onderkant wordt beige.
Vandaag de dosis fosfaat verhoogd en gelijk zie je dat de vingerleder vol open staat en de groene leder voorzichtig zijn poliepen weer laag zien.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan