Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Martin V

Hier een paar foto`s van toen en nu van de turbinaria!!

Bijlagen

• 001 - kopie.jpg
    001 - kopie.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 41
  • 001%20[Zeewaterforum_nl%20en%20_info].JPG
    001%20[Zeewaterforum_nl%20en%20_info].JPG
    105,5 KB · Weergaven: 39
  • 10[4].JPG
    10[4].JPG
    30,5 KB · Weergaven: 313
Hoi martin,
Ik heb je bak mogen aanschouwen en ben onder de indruk van je koralen.
Alle poliepen mooi vol open en de kleuren zijn schitterend.
Indrukwekkend wat je doet en de lef die je heb om dingen te doen waar anderen niet aan durven te denken. Prachtig om te zien hoe alles ogenschijnlijk steriel schoon is, maar het toch barst van het leven. Dat getuigd de gezondheid van de koralen die je heb zitten. Stuk voor stuk juweeltjes.
Ik ga het water van jou testen en het resultaat hier neerzetten. Mag dit het blauwdruk zijn voor een mooie rifje bij ons thuis.

Die gele Tubinaria is echt ongeloofelijk geel met mega veel en grote poliepen.

En nog bedankt voor de hartelijk en gezellige ontvangst.
Als je in de buurt van Rotterdam bent geef maar een gil, want je bent van harte welkom. (dennis is een steenworp bij mij vandaan)

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Martin,

De water waardes zullen Zsm worden vermeld in alle dagboeken.
Glenn gaat de test op zich nemen om een zo reëel mogelijk beeld van de verschillende waardes te vermelden.
Ik wilde je nog bedanken voor de enorme gastvrijheid en tijd die je ons hebt gegeven.
Een heel interessante dag en bezoek.
Zoals Glenn ook al melde... Hier in het westen ben je meer dan welkom en Glenn en ik wonen maar 12 km bij elkaar vandaan.
De stek heb ik al op een tijdelijke plaats maar wil hem dit weekend beter verzorgen.
Hij heeft het super overleefd en zonder schade!
Nogmaals dank voor dit koraal...

Hoi Dennis en Glenn,

Ik vond het zelf ook leuk om eens met jullie over onze hobby te praten met wat er allemaal mogelijk is, en het toch simpel te houden om een aquarium neer te zetten. Dennis en Glenn ik kom zeker in het voorjaar ook naar jullie toe om een bezoekje te brengen om te kijken hoe jullie bakken er bij staan!!

Dennis de volgende keer wel een grotere emmer mee brengen :p!!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,

Met veel bewondering volg ik je dagboek en ik vind je manier van filteren over stromingspompen goed gevonden.
Mag ik vragen hoe je dit realiseert? Doe je dit d.m.v wattenschijfjes op de aanzuigkant van een streamer te 'plakken' of?

Ik ben zeer benieuwd

Groetjes, Sander

Nou martin, ik verheug me.
ik ga alvast mijn best doen om alles picobello te maken om jou oog waardig te zijn. Met jou brainstormen is zeer productief. Jij zit tenminste niet zo vast aan het keurslijf van hoe je een zeeaquarium succesvol "moet" houden.
Dat het houden van een zeeaquarium geen vermogen hoeft te kosten bewijs jij 100%. Helaas is de enige wat we (nog) niet kunnen drukken de electra kosten voor de verlichting, want zelf de kosten voor stroming weet jij succesvol te drukken).
Je heb het of je heb het niet zeg ik dan. Jij heb het!! Bij jou komt het echt uit de vingertoppen:o.

Hoi Dennis en Glenn,

Ik vond het zelf ook leuk om eens met jullie over onze hobby te praten met wat er allemaal mogelijk is, en het toch simpel te houden om een aquarium neer te zetten. Dennis en Glenn ik kom zeker in het voorjaar ook naar jullie toe om een bezoekje te brengen om te kijken hoe jullie bakken er bij staan!!

Dennis de volgende keer wel een grotere emmer mee brengen :p!!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,

Met veel bewondering volg ik je dagboek en ik vind je manier van filteren over stromingspompen goed gevonden.
Mag ik vragen hoe je dit realiseert? Doe je dit d.m.v wattenschijfjes op de aanzuigkant van een streamer te 'plakken' of?

Ik ben zeer benieuwd

Groetjes, Sander

Hoi Sander,

Ik gebruik stromingspomen waar ik filters op kan zetten,maar daar om heen komt nog extra een laag fleece die elke week wordt vernieuwd.
Dit fleece haal ik bij een stofveerder,en daar knip ik strooken van op maat zodat het op het filter past!!

Grt,

Martin.

Altijd mooi als je bij Martin op bezoek gaat, word je weer ff met beide benen op de grond gezet :o

Binnenkort maar weer ff een borrel Martin ;)

Altijd mooi als je bij Martin op bezoek gaat, word je weer ff met beide benen op de grond gezet :o

Binnenkort maar weer ff een borrel Martin ;)

Zeker weten Arjen, maar dan ook een goeie een weekend lang stappen :p!! ga jij ook mee als ik naar Dennis en Glenn ga?

Grt,

Martin.

Nou dat lijkt me dan een goed plan,
Als ik het zo lees zal ik de borrel al vast koud zetten.....
Jullie zijn welkom.
En toeren we hier in het westen langs wat bakken...

Nou dat lijkt me dan een goed plan,
Als ik het zo lees zal ik de borrel al vast koud zetten.....
Jullie zijn welkom.
En toeren we hier in het westen langs wat bakken...

Dennis en Glenn we laten ons lekker verrassen door jullie, kijken hoe de top bakken in het westen erbij staan!!

Grt,

Martin.

Hoi Sander,

Ik gebruik stromingspomen waar ik filters op kan zetten,maar daar om heen komt nog extra een laag fleece die elke week wordt vernieuwd.
Dit fleece haal ik bij een stofveerder,en daar knip ik strooken van op maat zodat het op het filter past!!

Grt,

Martin.

Hoi Martin,

Bedankt voor je antwoord, mag ik als laatste nog vragen wát voor stromingspompen je hebt? Ik zie 3000 l/h, maar geen merk oid..
Alvast bedankt!

Groetjes, Sander

Hoi Martin,

Bedankt voor je antwoord, mag ik als laatste nog vragen wát voor stromingspompen je hebt? Ik zie 3000 l/h, maar geen merk oid..
Alvast bedankt!

Groetjes, Sander

Sander de pompen zijn van Aqua bee 3000 l/h !!

Grt,

Martin.

hoi martin,
hier het test resultaat van jou bakkie.

MartinV's Rif
Salinity (geijkt op 20ppt) = 28,7
SG DeepSIX = 1,0213
SG Dobber = niet uitgevoerd
ORP (Weipro)= 299
PH (Salifert)= 7,75
KH (Salifert)= 7,9
Calcium (Ca) (Salifert)= 410
Magnesium (Mg) (Salifert)= 1395
Kalium = 353
Strontium (Sr) (Salifert) = 10
Boor (B) (Salifert)= 2
Nitraat (NO3) Salifert) = 2,5
Fosfaat (PO4) (RedSea ReefCare) = 0,08-
Ijzer (Fe) (Sera) = <0,5
Silicaat (Si) (Salifert) =
Jodide (I2) (Salifert) = 0,06
Jodaat/jodium = 0

hier staan ze alle drie
http://zeewaterforum.info/forums/sho...l=1#post929941

Hoi Martin,

geen waterwissels en deze waarden, dat is een knappe prestatie.
ik heb je hele dagboek nog niet door geplozen, maar je melde dat je ook geen metingen deed?
hoe hou je dan de bepaalde waarden op peil. b.v. Kalium, Strontium, Boor, Jodide, ijzer
Hoe stuur jij de nitraat en fosfaat positief of negatief?
waarschijnlijk net als ik met producten die je liever niet op het forum zet omdat dan de wereld over je heen valt :o. Wellicht kunnen we een poging doen wat kennis en bevindingen uit te wisselen.

hoi martin,
hier het test resultaat van jou bakkie.

MartinV's Rif
Salinity (geijkt op 20ppt) = 28,7
SG DeepSIX = 1,0213
SG Dobber = niet uitgevoerd
ORP (Weipro)= 299
PH (Salifert)= 7,75
KH (Salifert)= 7,9
Calcium (Ca) (Salifert)= 410
Magnesium (Mg) (Salifert)= 1395
Kalium = 353
Strontium (Sr) (Salifert) = 10
Boor (B) (Salifert)= 2
Nitraat (NO3) Salifert) = 2,5
Fosfaat (PO4) (RedSea ReefCare) = 0,08-
Ijzer (Fe) (Sera) = <0,5
Silicaat (Si) (Salifert) =
Jodide (I2) (Salifert) = 0,06
Jodaat/jodium = 0

hier staan ze alle drie
http://zeewaterforum.info/forums/sho...l=1#post929941

Laatst bewerkt:
Hoi Martin,

geen waterwissels en deze waarden, dat is een knappe prestatie.
ik heb je hele dagboek nog niet door geplozen, maar je melde dat je ook geen metingen deed?
hoe hou je dan de bepaalde waarden op peil.
waarschijnlijk net als ik met producten die je liever niet op het forum zet omdat dan de wereld over je heen valt :o. Wellicht kunnen we een poging doen wat kennis en bevindingen uit te wisselen.

Hoi Glenn,

Bedankt voor alle metingen die je gedaan hebt,je hebt er veel tijd in gestoken om alles klaar te krijgen.(nog maals dank hier voor)
Glenn metingen zelf ga ik nooit doen,ik kijk altijd naar de koralen hoe die er bij staan.Ik heb in al die jaren een bepaalt schema aangehouden waarop mijn aquarium draaid.Het kan best zijn dat bepaalde waardes niet goed uit de test zijn gekomen,maar daar lig ik niet wakker van!
Ook hebben we het gehad over de verversing van het water en de afschuimer.Dit speeld bij mij ook een belangrijke rol.Wat dat betreft liggen we op een lijn!
Glenn wat bedoel met bepaalde waarden op peil houden,zoals? Wat ik toevoeg heb ik jou vertelt ijzer jod kalium en magnesium en meet met de dobber het zoutgehalte.Dat is bij mij 1023!!

Grt,

Martin.

Back
Bovenaan