U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hoi Dennis en Glenn,
Ik vond het zelf ook leuk om eens met jullie over onze hobby te praten met wat er allemaal mogelijk is, en het toch simpel te houden om een aquarium neer te zetten. Dennis en Glenn ik kom zeker in het voorjaar ook naar jullie toe om een bezoekje te brengen om te kijken hoe jullie bakken er bij staan!!
Dennis de volgende keer wel een grotere emmer mee brengen!!
Grt,
Martin.
Hoi Martin,
Met veel bewondering volg ik je dagboek en ik vind je manier van filteren over stromingspompen goed gevonden.
Mag ik vragen hoe je dit realiseert? Doe je dit d.m.v wattenschijfjes op de aanzuigkant van een streamer te 'plakken' of?
Ik ben zeer benieuwd
Groetjes, Sander
Altijd mooi als je bij Martin op bezoek gaat, word je weer ff met beide benen op de grond gezet
Binnenkort maar weer ff een borrel Martin![]()
Zeker weten Arjen, maar dan ook een goeie een weekend lang stappen!! ga jij ook mee als ik naar Dennis en Glenn ga?
Grt,
Martin.
Als we dat kunnen regellen op een weekend dag wil ik best mee![]()
Arjen....in het voorjaar dan is het wat langer licht,oke!!
Nou dat lijkt me dan een goed plan,
Als ik het zo lees zal ik de borrel al vast koud zetten.....
Jullie zijn welkom.
En toeren we hier in het westen langs wat bakken...
Nou dat lijkt me dan een goed plan,
Als ik het zo lees zal ik de borrel al vast koud zetten.....
Jullie zijn welkom.
En toeren we hier in het westen langs wat bakken...
Hoi Sander,
Ik gebruik stromingspomen waar ik filters op kan zetten,maar daar om heen komt nog extra een laag fleece die elke week wordt vernieuwd.
Dit fleece haal ik bij een stofveerder,en daar knip ik strooken van op maat zodat het op het filter past!!
Grt,
Martin.
Hoi Martin,
Bedankt voor je antwoord, mag ik als laatste nog vragen wát voor stromingspompen je hebt? Ik zie 3000 l/h, maar geen merk oid..
Alvast bedankt!
Groetjes, Sander
hoi martin,
hier het test resultaat van jou bakkie.
MartinV's Rif
Salinity (geijkt op 20ppt) = 28,7
SG DeepSIX = 1,0213
SG Dobber = niet uitgevoerd
ORP (Weipro)= 299
PH (Salifert)= 7,75
KH (Salifert)= 7,9
Calcium (Ca) (Salifert)= 410
Magnesium (Mg) (Salifert)= 1395
Kalium = 353
Strontium (Sr) (Salifert) = 10
Boor (B) (Salifert)= 2
Nitraat (NO3) Salifert) = 2,5
Fosfaat (PO4) (RedSea ReefCare) = 0,08-
Ijzer (Fe) (Sera) = <0,5
Silicaat (Si) (Salifert) =
Jodide (I2) (Salifert) = 0,06
Jodaat/jodium = 0
hier staan ze alle drie
http://zeewaterforum.info/forums/sho...l=1#post929941
Hoi Martin,
geen waterwissels en deze waarden, dat is een knappe prestatie.
ik heb je hele dagboek nog niet door geplozen, maar je melde dat je ook geen metingen deed?
hoe hou je dan de bepaalde waarden op peil.
waarschijnlijk net als ik met producten die je liever niet op het forum zet omdat dan de wereld over je heen valt. Wellicht kunnen we een poging doen wat kennis en bevindingen uit te wisselen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.