U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Thanks Jack. In mijn vorige woning stond de koeler om die reden in een andere ruimte, dat was ook een prima oplossing. De bak én de koeler in een andere ruimte is helemaal luxePrettig dat je van de herrie verlost bent , dat is één van de dingen die me tegenhoud om een koeler te nemen.
Grtz Jack
Dank je welWauw!! Wat een prachtig mooi aquarium heb je er van gemaakt zeg! Dit is een mooi voorbeeld van wat ik als einddoel wil hebben. ??
groetjes!
Dank je Glenn, dat is ook het doel. Plus ook als herinnering aan degenen die dit al wisten...mooie posting Tanne.. zo leren we weer wat bij ....
Zoetwaterbadje werkt ook, maar dit soort baden zouden minder stress voor het koraal moeten opleveren. Als je hier in de zomervakantie langs komt mag je best wat van die pest-dip hebben, geen idee of het ook voor jouw probleem werkt maar ik verwacht eigenlijk van wel.Tja, zo zit ook al maanden tegen een achterblijvende A. millipora aan te kijken ... misschien toch maar even losbikken van de steen en een zoetwaterbadje geven.
Heb je ook een tip voor de bestrijding van zeesterretjes die vooral trek lijken te hebben in Pocillopora en Seriatopora ?
Ik pluk de zeesterretjes regelmatig met een pincet van de stenen rond de voet van de koralen. Maar nu zitten ze 'diep' in mijn Poccilopira die steeds kaler wordt van onder...
Gelukkig lijkt het koraal nog harder te groeien dan dat de zeesterretjes er van eten...
Inderdaad heb ik gelezen dat Linckia Asterina eet. Ik wist niet meer zeker waar ik 't oorspronkelijk gelezen had, maar ik weet wel dat het een betrouwbare bron was. Als ik het google, levert dat (Linckia eating Asterina) meerdere hits op die dit verhaal bevestigen. Natuurlijk zal de Linkia niet de sterretjes tussen je koralen uit plukken, maar voldoende predatie kan natuurlijk uiteindelijk de populatie decimeren.Ik heb vrij veel Asterina sp in mijn bak. Sommige a-symmetrisch (ganzenvoetjes), andere symmetrisch. Vooral die laatste betrap ik af en toe op een Poccilopora of Seriatopora, en dan vooral de kleinere, tot 1 cm.
Op andere koralen zie ik ze niet. Op de enige Acropora in mijn bak die niet lekker wil groeien (en vele kale plekken) zie ik niks ...maar tja ...
Begrijp ik nu van je dat Linckia's die Asterina's eten?
Je vissen zien er goed uit op de foto's Tanne, beter dan de laatste keer dat ik bij je was.
Nog twee weekjes, dan heb ik zomervakantie![]()
Ik gaf eerder vooral Mysis en droogvoer, nu wat minder Mysis en wat meer Cyclops en lobstereggs. De meeste dagen krijgen ze eerst droogvoer en later op de dag een blokje Mysis, een blokje Cyclops en een blokje lobstereggs. Af en toe ook rode plankton. Alle diepvriesvoer wordt uiteraard eerst goed uitgespoeld.Hoi Tanne,
welk voer geef je nu dan aan je anthiassen?
Mvg Peter.
Was een leuke, gezellige, leerzame en succesvolle trip!
Eens. En mocht het als directeur, ingenieur en docent met ons ooit mis gaan, kunnen we altijd nog de showbiz inHelemaal mee eens! Hoop mooie dieren gezien, goede service bij Poisson d'or en de gastvrijheid van Bart was TOP. Super gezellige trip![]()
Eens. En mocht het als directeur, ingenieur en docent met ons ooit mis gaan, kunnen we altijd nog de showbiz in![]()
Heel erg mooi Nick. Mijn bak is ook mooi, wel heel anders dan deze. Dat maakt de hobby ook zo interessant, er zijn zó veel manieren om iets moois neer te zetten.Zeker een mooie bak he ik was de dag daarvoor om ati lampen te halen en wat stekken ook een stek meegenomen voor Vincent di eigenlijk als gebaar van dankbaarheid voor zijn hulp naar mij toe zo hebben we allemaal wat aan elkaar stonden ook flink wat mooie tafels inderdaad
Ik vond enkel de terug reis wat jammer door een ongeluk was ik uiteindelijk 14.00 vertrokken 16.00 bij Bart en 17.00 weg en pas 21.30 bij Vincent dat was jammer maar ff een radler gedronken dus was weer goed
Maar tanne volg je dagboek al een tijd en vlak jezelf vooral ook niet uit [emoji108]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.