Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Wat een ongeloofelijk mooie kleuren zo zeg, prachtig.
Ik zie links op de foto een rode monti. Groeit die bij U ook zo over het steen, als een tapijt? Bij mij is die echt een plaag aan het worden. Heb gisteren zelfs hele stukken met Superfast A en B mix moeten afplakken zodat het niet verder gaat groeien. Heeft al enkele hystrix stekjes compleet overgroeit!

Haha.. Als je koralen gezond zijn hebben ze expansie drift. Dan moet je soms impopulaire maatregelen nemen.

Ik doe de stroming uit en spuiten een papje 5% NaOH over de te verdelgen oppervlakte

greetings, GlennF

Er is geen sprake meer van afzonderlijke eilandjes..
Het is een muur geworden en het rif groeit nu naar de oppervlakte toe.

17122154102_de34c10b79_b.jpg

Is ook erg interessant Glenn. Dat spreekt mensen aan! [emoji2]

I hou het spannend:D..
Maar dat ik ook zoals ik de hobby beleefd.
Mijn dagboek is een weerspiegeling van mijn ervaringen van deze moeie hobby.
Met wie anders delen dan met gelijkgestemden.

greetings, GlennF

Deze rode goniopora Lobata had ff een verlegen momentje toen Filip hier was.

ik heb hem destijds 17nov2011 gekocht bij WW in denhaag, bij onze vriend Marc, de beste zeewater verkoper ooit. Heel jammer dat hij daar weg is gegaan, het is voor mijn gevoel nooit meer hetzelfde geweest daarna.)
Mijn wekelijks zaterdag ronde was toen WW(marc) > SF (marco/erik) > Verloop, gegarandeerd dat ik met iets leuks thuis kwam.

9/4/2015
16935911658_440fca96b3_b.jpg

30jul2013
9476944979_a96f51cd6e_b.jpg

Blijft een apart gezicht die Formosa die als het ware op zijn kop groeit aan het wateroppervlak.

Blijft een apart gezicht die Formosa die als het ware op zijn kop groeit aan het wateroppervlak.

Dit zie je niet zo vaak Chris..
Eigenlijk is dit gewoon "achterstallig onderhoud" .....

Ik de kraan ook dat ik nu de grenzen van het mogelijk het bereik....
Meer dan dit aan koralen massa vs watervolume in een bak is vragen om problemen.

Je moet echt van alles gaan bijsturen... Het voordeel is dat je hier wel enorm veel leert van de processen die zich in het water afspelen.

greetings, GlennF

Vandaag gaat de afschuimer op non actief.
Het zal uitsluitend als een ozon reactor dienen volgens het tegenstroom principe.
Ook worden de bruishoutjes voorlopig niet meer vervangen.. Anders worden het keramische bij de volgende schoonmaak gelegenheid. Die maakt iets grotere bellen maar gaan langer mee...

De zeef erop is om het gespetter van de bellen binnen perken te houden.
En ik zal eens de de 2weken de bovenkant afnemen met en doekje.

uploadfromtaptalk1431006185710.jpg

greetings, GlennF

Vandaag gaat de afschuimer op non actief.
Het zal uitsluitend als een ozon reactor dienen volgens het tegenstroom principe.
Ook worden de bruishoutjes voorlopig niet meer vervangen.. Anders worden het keramische bij de volgende schoonmaak gelegenheid. Die maakt iets grotere bellen maar gaan langer mee...

De zeef erop is om het gespetter van de bellen binnen perken te houden.
En ik zal eens de de 2weken de bovenkant afnemen met en doekje.

Bekijk bijlage 428897

greetings, GlennF
Dit gaat over je hoofdbak?

Wat is De reden dat de afschuimer uit gaat?

Op welke manier ga je nu je nitraat en fosfaat verwijderen?

klopt! is van het grote aquarium

ik heb dit eind 2012 ook gedaan en dat ging prima voor 4 maanden.
echter was ik vergeten dat mij afschuimer ook mij ozon reactor was.
toen de UV lamp stuk ging , had ik een stip uitbraak waarbij ik 80% of zo van mijn vissen verloor
nu gaat dat niet meer gebeuren

ik voeg nu fosfaat en nitraat toe om het niveau in stand te houden... dus waarom niet zonder afschuimer

Dit gaat over je hoofdbak?

Wat is De reden dat de afschuimer uit gaat?

Op welke manier ga je nu je nitraat en fosfaat verwijderen?

ik voeg nu fosfaat en nitraat toe om het niveau in stand te houden... dus waarom niet zonder afschuimer

Stijgt dan vanzelf idd.

gr. frank

Luxe problemen zijn dat Glenn, fosfaat en nitraat moeten toevoegen en dan zelfs de afschuimer durven af te koppelen haha

Ik denk dat menige niet kan begrijpen dat dit überhaupt mogelijk is.

Gr. Erik

klopt! is van het grote aquarium

ik heb dit eind 2012 ook gedaan en dat ging prima voor 4 maanden.
echter was ik vergeten dat mij afschuimer ook mij ozon reactor was.
toen de UV lamp stuk ging , had ik een stip uitbraak waarbij ik 80% of zo van mijn vissen verloor
nu gaat dat niet meer gebeuren

Luxe problemen zijn dat Glenn, fosfaat en nitraat moeten toevoegen en dan zelfs de afschuimer durven af te koppelen haha

Ik denk dat menige niet kan begrijpen dat dit überhaupt mogelijk is.

Gr. Erik

Dat zijn het idd. Heb er zelf ook al als eens over zitten te denken om de afschuimer op een timer te zetten. Ik voeg ook nitraat toe en mijn fosfaat zit zo rond de 0.03.

Back
Bovenaan