Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Laatst bewerkt:
MOVIE TIME !

een overzicht van filmpjes van de afgelopen jaren

12december 20i4
http://youtu.be/1wXI9_Oj5wQ
<object width="640" height="480">
<embed src="//www.youtube.com/v/1wXI9_Oj5wQ?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

29 nov 2014
http://youtu.be/tltm6KX8hx8
<object width="640" height="480"><embed src="//www.youtube.com/v/tltm6KX8hx8?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

27 december 2013
http://youtu.be/n6eW3AHtj5Y
<embed src="//www.youtube.com/v/n6eW3AHtj5Y?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

18 okt 2013
http://youtu.be/Tt4SxJhIGqs
<embed src="//www.youtube.com/v/Tt4SxJhIGqs?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

18 june 2013
http://youtu.be/FHu-cY0bxuo
<object width="853" height="480">
<embed src="//www.youtube.com/v/FHu-cY0bxuo?hl=nl_NL&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

25 oktober 2012
http://youtu.be/259lIvgIm6Q
<embed src="//www.youtube.com/v/259lIvgIm6Q?version=3&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

25 oktober 2012
http://youtu.be/x0lPoBbmM2U
<embed src="//www.youtube.com/v/x0lPoBbmM2U?version=3&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" width="853" height="480" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

Laatst bewerkt:
17123694435_87ef0fbe2e_b.jpg

Blijft erg mooi zo dat contrast van kleuren van de monti's
Op de foto's van Ryan was dit ook zo mooi te zien.

Blijf Monti's toch erg mooie koralen vinden! Mooi contrast geeft het zo, zeg!

Ben erg benieuwd naar de nabewerking die Philip doet op zijn foto's!

Blijft erg mooi zo dat contrast van kleuren van de monti's
Op de foto's van Ryan was dit ook zo mooi te zien.

Die foto's van Ryan waren idd super mooi.
Sommige mensen die de foto en de bak live hebben gezien, zeggen dat het de werkelijkheid benaderd/representeert.

Blijkbaar beleeft iedereen de kleur weergave anders en wat voor de een mooi is lijkt bij de ander geen indruk te maken.

greetings, GlennF

Blijf Monti's toch erg mooie koralen vinden! Mooi contrast geeft het zo, zeg!

Ben erg benieuwd naar de nabewerking die Philip doet op zijn foto's!

En makkelijk als je alles op orde heb.
Geen flauw idee bas..

Het is zijn interpretatie van de kleuren zoals hij het beleefd heeft.

Kleur beleving is net als muziek luisteren.
De eene prefereert meer bas ende ander meer hogere tonen bij hetzelfde muziekstukje.

greetings, GlennF

Vandaag een aantal merkwaardige bevindingen die mijn vermoeden bevestigen.

Test setjes die opraken worden onbetrouwbaar.
Als er b.v. nog maar 4mm vloeistof in het flesje zit

Dit heb ik zowel met mijn calcium test als met mijn Jodide test.

Enige tijd (maanden) terug had ik deze nog getest met een referentie vloeistof en die waren prima. De flessen waren destijds wel redelijk gevuld.

Eerder deze week had ik dit ook al met een bijna lege KH test.

En van de boor test is dat inmiddels ook bekend dat het te hoge waarden meet als die bijna op is.

Ik ga vanaf heden nieuwe testen aankopen bij 5mm resterende reagent vloeistof en deze vergelijken/ijken met een referentie vloeistof.

greetings, GlennF

in de oude test zaten voor mijn gevoel maar een paar druppels want de fles werd topzwaar. Mijn intuittie vertelde mij " tijd om een nieuwe te gaan halen anders zit ik er straks zonder".
tot heden zaten alle uitgevoerde testen gewoon in lijn en had ik geen reden om mijn I doseringen aan te passen......
tevens had ik deze test en tijd terug geijkt met zelf aangemaakte refentie vloeistof en het resultaat was prima.

17059231679_5e327281ff_c.jpg

oude test geeft jodide 0,1ppm
nieuwe test geeft 0,01 ppm
let niet op de kleuren, want deze zijn natuurlijk door gaan kleuren na de verstreken 4 minuten.

Laatst bewerkt:
Hey Glenn,
Wat is het verschil dat je met calcium en kh test gevonden hebt?

de verschillen staan op de doos.
ik moet gaan uitzoeken wat de waarheid is.
ik ga ervan uit dat de testen die leegraken minder betrouwbaar worden.

ik heb ook een flauw vermoeden dat de nieuwe jodide test een issue heeft.

17233329576_2c5b5a6503_c.jpg

17259304985_aa7518b598_c.jpg

Vandaag een aantal merkwaardige bevindingen die mijn vermoeden bevestigen.

Test setjes die opraken worden onbetrouwbaar.
Als er b.v. nog maar 4mm vloeistof in het flesje zit

Dit heb ik zowel met mijn calcium test als met mijn Jodide test.

Enige tijd (maanden) terug had ik deze nog getest met een referentie vloeistof en die waren prima. De flessen waren destijds wel redelijk gevuld.

Eerder deze week had ik dit ook al met een bijna lege KH test.

En van de boor test is dat inmiddels ook bekend dat het te hoge waarden meet als die bijna op is.

Ik ga vanaf heden nieuwe testen aankopen bij 5mm resterende reagent vloeistof en deze vergelijken/ijken met een referentie vloeistof.

greetings, GlennF
De RedSea KH test lijkt hier minder last van te hebben en deze geeft, tenminste bij mij, nagenoeg dezelfde resultaten als de Salifert test.
Nu moet ik ook zeggen dat ik er een gewoonte van heb gemaakt om de flesjes voor het testen even te schudden, misschien maakt dat nog een verschil.

De RedSea KH test lijkt hier minder last van te hebben en deze geeft, tenminste bij mij, nagenoeg dezelfde resultaten als de Salifert test.
Nu moet ik ook zeggen dat ik er een gewoonte van heb gemaakt om de flesjes voor het testen even te schudden, misschien maakt dat nog een verschil.

Ook redsea PO4, test heeft hier last van..
Vorig jaar was ook mijn RS PO4 fles "topzwaar" je voelen duidelijk dat de fles binnenkort leeg zal zijn.....
Op een gegeven moment kreeg ik onzinnige metingen. Deze waren niet in lijn der verwachting, dus ging er een belletje rinkelen.....

MIJN ADVIES IS VERVANG JE TESTJES RUIM VOORDAT ZE OPRAKEN.

KOOP OOK ALVAST DE NIEUWE TEST BIJ 80% VAN DE VERBRUIKTE TEST EN DOE EEN VERGELIJKING, OM BATCH VERSCHILLEN OP TE VANGEN.

ik loop al een tijd met het idee om dit probleem te kunnen ondervangen, maar komt er niet aan toe om het uit te werken.

greetings, GlennF

Zou het kunnen liggen aan het wel of niet schudden voor gebruik?

Een andere verklaring zou ik er niet voor kunnen hebben.....

Zou het kunnen liggen aan het wel of niet schudden voor gebruik?

Een andere verklaring zou ik er niet voor kunnen hebben.....

Ik denk het niet.....
Ik vermoed dat de meeste test vloeistoffen geen verzadigde of suspensie oplossingen zijn.

Ik denk dat je door meer lucht in het flesje oxidatie en/of dampvorming krijgt, wat op de minimaal aanwezig inhoud mogelijk wel een impact heeft.
Tevens zal naarmate de vloeistof minder wordt, door verdamping (dampvorming) de concentratie sneller aangetast worden dan bij een vol flesje.

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan