Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

als ik dat zo zie begin ik helemaal te twijfelen of ik wel wijs ben geweest met aanschaf sirius x6 mooi man toen ik hem irl zag zag het er al schitterend uit..

Ooit moeten we de sleutel tot succes vinden en dat hoeft niet perse te liggen in het nabootsen van bekende parameters.
Juist door (met enig gezond verstand) buiten het boekje te werken kan je soms slagen in wat anderen niet lukt.

greetings, GlennF

Vandaag was mij ph wel erg laag 7,57.
Dat is niet OK !
Ik had gisteren de aan stekker van de dag verlichting vergeten om te zetten. Het gevolg was dat de verlicht om 13:00u nog niet aan was.
Ik heb gelijk de ph opgestuurd naar 8,01 met NaOH.

Tevens heb ik de kalk reactor verwijderd en ga er verder zonder werken.
Hij moest weer gereinigd en gevuld worden en dat was voor mij een reden om nu verder te gaan zonder kalk reactor. Minder techniek, minder onderhoud.

Meer ruimte in de sump
15559450446_7af3ee652e.jpg
14962978283_01fec6348d.jpg

Klaar om gereinigd en daarna opgeborgen te worden.
15397219307_c2d63eba05.jpg

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
hij heeft wel wat weg van mijn Hyacinthus en dan vooral de vorm van de takken en de hele grote witte groeipunten (lijken net dood)

Dan wordt het met 6 stemmen voor en 0 stemmen tegen een hyacinthus.

Het bijzondere van dit koraaltje is dat deze aardig wat misbruik kan verdragen m.b.t. PO4 en NO3.
Zit al geruime tijd in de bak en heeft fosfaat varierend van 0,04-0,36ppm en nitraat van 0,5-25ppm te verwerken gehad maar gaf geen krimp.
Niet 1 dag gezien dat het in de stress zat.
Wel wat de groei dusdanig traag bij hoge po4 en no3 waarden dat ik som het idee had dat het gewoon stil stond.
Nu mijn waarden weer op peil zijn (PO4=0,08 / NO3=1ppm) zie ik ineens een groeispurt. Het isvergelijkbaar met de groene formosa en dat is enorm.

ik had verwacht dat de hyacinthus soorten juist zeer gevoelige koralen waren.

greetings, GlennF

Omdat ik de kalk reactor verwijderd heb. Moet ik nu 100% gaan vertrouwen op het doseer systeem.

Om (programeer) fouten en appartuur storing op te vangen heb eerst een proefopstelling gemaakt die gaat schadow draaien.
Daarna zet ik het operationeel met steeds voor een aantal dagen aan vloeistoffen.
Na een aantal weken zal ik een grotere containers plaatsen.
6udarehe.jpg

greetings, GlennF

Dan wordt het met 6 stemmen voor en 0 stemmen tegen een hyacinthus.

Het bijzondere van dit koraaltje is dat deze aardig wat misbruik kan verdragen m.b.t. PO4 en NO3.
Zit al geruime tijd in de bak en heeft fosfaat varierend van 0,04-0,36ppm en nitraat van 0,5-25ppm te verwerken gehad maar gaf geen krimp.
Niet 1 dag gezien dat het in de stress zat.
Wel wat de groei dusdanig traag bij hoge po4 en no3 waarden dat ik som het idee had dat het gewoon stil stond.
Nu mijn waarden weer op peil zijn (PO4=0,08 / NO3=1ppm) zie ik ineens een groeispurt. Het isvergelijkbaar met de groene formosa en dat is enorm.

ik had verwacht dat de hyacinthus soorten juist zeer gevoelige koralen waren.

greetings, GlennF

ik heb het zelfde ervaren met mijn roze variant hij was paars en geen groei met hogere nitraat 10 en fosfaat tot 0.16 en toen alles naar 0 (nitraat en fosfaat) gingen er een paar koralen kapot maar mijn hyacanthis die werd juist mooi roze en toen mijn fosfaat en nitraat net meetbaar werdenen ook echt maar met 0.015 fosfaat en nitraat 1 is die het mooiste met dikke groei en geweldige kleur van roze en groen

ik heb het zelfde ervaren met mijn roze variant hij was paars en geen groei met hogere nitraat 10 en fosfaat tot 0.16 en toen alles naar 0 (nitraat en fosfaat) gingen er een paar koralen kapot maar mijn hyacanthis die werd juist mooi roze en toen mijn fosfaat en nitraat net meetbaar werdenen ook echt maar met 0.015 fosfaat en nitraat 1 is die het mooiste met dikke groei en geweldige kleur van roze en groen

Mooi dat jij mijn bevindingen kan bevestigen. Zo heb ik niet het idee dat ik op een ander planeet zit.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan