Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Super deze visje, prachtige kleuren en mooi foto :p

Hoi Glenn.

Wanneer en hoelang heb je dat geprobeerd, en hoe bleven de kleuren van de koralen toen je dit deed?

groetjes
twan
mijn fosfaat en nitraat eens op te laten lopen naar 0.36 ppm en 25ppm om te kunnen signaleren wat er gebeuren zou. Dit heb ik na de constateringen ook weer binnen max twee weken naar 0,08ppm en 5ppm gebracht.
greetings, GlennF

Hoi Glenn.

Wanneer en hoelang heb je dat geprobeerd, en hoe bleven de kleuren van de koralen toen je dit deed?

groetjes
twan

Dit is de meet historie van mijn bak de afgelopen half jaar.
14565228584_e84ca3734a_b.jpg

experiment duurde best lang met verschillende niveaus.

Ja er zijn veel vissen die onderling agressief zijn tegen over elkaar maar ze zitten dan ook op elkaars lip blijft wel jammer dat sommige vissen zo veel agressie vertonen tegen eigen soortgenoten

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ja er zijn veel vissen die onderling agressief zijn tegen over elkaar maar ze zitten dan ook op elkaars lip blijft wel jammer dat sommige vissen zo veel agressie vertonen tegen eigen soortgenoten

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

daarom word kweken ook lastig

En hoe bleven de kleuren in de tijd van je test?

Dit is de meet historie van mijn bak de afgelopen half jaar.
14565228584_e84ca3734a_b.jpg

experiment duurde best lang met verschillende niveaus.

de kleuren werden bruiner en dieper en er was meer contrast in de bak
dieper rood (bordeau), dieper groen (geel > groen), dieper paars (rose paars > donker blauw/paars !
dit gold voor zowel sps als lps koralen
de groene en blauwe acropora formosa groeide stevig door en het was een ware groei explosie. Ook de kleur was dieper groen dan met "nette waarde".
fox koraal werd rose/bruin met diep groene tekening, kan ook mooi zijn zo

er was wel en keerzijde aan dit alles..
roze kleuren waren volledig bruin geworden:
roze hystrix werd beige/bruin - geen witte groei punten, maar gestaagd goei, geen weefsel verlies
rode hystrix werd paars/bruin - geen witte groei punten maar gestaagd goei, geen weefsel verlies
roze stylo werd bruin - gestaagd goei, geen weefsel verlies
groen stylo werd beige met alleen groene toppen
Paarse stylo werd dieper blauw/paars - groeit gewoon door, maar minder witte toppen.

En hoe bleven de kleuren in de tijd van je test?

Mooie uitleg Glen , bij mij was de kalkreaktor doorgeslagen na een periode van 3 weken en even niet opletten neer 700 , direct alles uigezet tot kh naar 4,5 gezakt was en nu de ca weer normaal staat 450 zie je direct aan de staylo en de acros dat het weer de goede kant opgaat het was kantje boord gister ook een borsteltand toegevoegd aan de bak gr jaap

Mooie uitleg Glen , bij mij was de kalkreaktor doorgeslagen na een periode van 3 weken en even niet opletten neer 700 , direct alles uigezet tot kh naar 4,5 gezakt was en nu de ca weer normaal staat 450 zie je direct aan de staylo en de acros dat het weer de goede kant opgaat het was kantje boord gister ook een borsteltand toegevoegd aan de bak gr jaap

daarvoor had je de kh niet te hoeven zakken jaap.
je kan de reactor uitzetten en alleen kh los toevoegen en de kalk reactor pas weer aanzetten als zowel Ca en Mg weer in het gareel zijn.

het is geen luxe om zowel kh,ca en Mg toevoegingen los in huis te hebben. dat is je backup als de kalk reactor op hol slaat of nukken vertoond

:)Zeker waar Glen , blijven meten is zeer belangrijk , kh zakte mee met de rest en staat nu weer op 6 morgen weer even meten en de resterende aanvulling ophalen gr jaap

:)Zeker waar Glen , blijven meten is zeer belangrijk , kh zakte mee met de rest en staat nu weer op 6 morgen weer even meten en de resterende aanvulling ophalen gr jaap

zo zie maar, het maakt niet uit wat voor techniek je heb, je komt altijd voor verrassingen te staan waar je niet op gerekend heb.
door steeds een failsafe achter de hand te hebben kan je alles opvangen.

Macropharyngodon Ornatus (aankoop 15/2/2013)
na eerst 3 weken in de bodem vertoefd te hebben, had ik heb al afgeschreven.
op een dag was hij ineers overdag zichtbaar.
dit is een van de weinige vissen in mijn bak die vanaf de inbreng in formaat verdubbeld is.
het formaat benaderd het te bereiken maat zoals die opgegeven wordt in de dabbases

onlangs heb ik een kleine "leopard wrasse" bij gekocht, omdat ik die grappig vond.. blijkt het exact dezelde vis te zijn.
wondelijk genoeg laten ze elkaar de ruimte.

13011724213_d29bb9e25d_c.jpg

Back
Bovenaan