Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Fantastisch glenn en weet gefeliciteerd met je stukje
Ik kan wel elke keer zeggen dat het mooi is maar dan word je het ook zat want het blijft mooi [emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Fantastisch glenn en weet gefeliciteerd met je stukje
Ik kan wel elke keer zeggen dat het mooi is maar dan word je het ook zat want het blijft mooi [emoji3]

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dank je stefan,
Zat word je het nooit stefan, want behalve voor mijn eigen plezier zijn de complimenten natuurlijk de kroon voor mijn inspanning.

greetings, GlennF

Een te hoog fosfaat en nitraat gehalte is slecht voor je koralen !

Niks nieuws natuurlijk:D

Maar wat is te hoog?.... te hoog is een relatief begrip en een ieder geeft er zijn eigen interpretatie aan.
Wat is te hoog en t.o.v. wat ?
En hoe gedragen koralen zich bij een te hoog fosfaat of nitraat.

Sommige mensen/koralen vinden 0.02ppm fosfaat of 0,05ppm nitraat al te hoog en anderen mensen/koralen vinden hetzelfde weer best.

Het heeft allemaal te maken met wat je mooi vind en wat de koralen kunnen verdragen.

Maar ergens houd het op !!!
Boven een bepaalde grens gaat alles kapot (net zo goed als onder een bepaalde grens)

Ik heb de afgelopen periode een experiment op mij rif uitgevoerd door het fosfaat en nitraat op te laten lopen naar
0,24-0,36ppm en 25ppm en dit 6-10 weken volgehouden.

Dit heb ik gedaan omdat Ik wist dat ik ten alle tijde dit ook kom terug draaien.
En heb dit uiteindelijk ook gedaan binnen een paar dagen voor fosfaat en een week voor nitraat.

De bevindingen zijn interesant en zal ik ook uit eenzetten in de komende tijd.

Inmiddels staat mijn rif sinds 2 weken weer mooi op 0.08ppm en 2,5ppm en ik zie ook weer nieuwe ontwikkelingen.

greetings, GlennF

25ppm nitraat en 0.19 fosfaat resulteerde bij een maatje van me in heel lichte koralen.
Druif was echt zijn groene kleur aan het verliezen terwijl ze acro's bruin werden..
Paarse hamer stierf af en van de 6 koppen hebben er 2 de hele kroon afgeworpen (snel hier onder gebracht waar de resterende 4 kroontjes nieuw weefsel langzaam aanmaken)

25ppm nitraat en 0.19 fosfaat resulteerde bij een maatje van me in heel lichte koralen.
Druif was echt zijn groene kleur aan het verliezen terwijl ze acro's bruin werden..
Paarse hamer stierf af en van de 6 koppen hebben er 2 de hele kroon afgeworpen (snel hier onder gebracht waar de resterende 4 kroontjes nieuw weefsel langzaam aanmaken)

De vraag was hoe lang het zo gestaan heeft en hoe de andere waarden waren.
Als die niet picobello waren,dan is dat een extra stress factor en dus versnelt het de reactie.
Bij hoog fosfaat stoten sommige lps koralen hun zoaxanthellen af, vandaar dat ze dan bleek staan.
Sps koralen darentegen worden steeds bruiner tot ze weefsel verliezen van onder uit (Stn).

greetings, GlennF

Laatst bewerkt:
Een te hoog fosfaat en nitraat gehalte is slecht voor je koralen !

Niks nieuws natuurlijk:D

Maar wat is te hoog?.... te hoog is een relatief begrip en een ieder geeft er zijn eigen interpretatie aan.
Wat is te hoog en t.o.v. wat ?
En hoe gedragen koralen zich bij een te hoog fosfaat of nitraat.

Sommige mensen/koralen vinden 0.02ppm fosfaat of 0,05ppm nitraat al te hoog en anderen mensen/koralen vinden hetzelfde weer best.

Het heeft allemaal te maken met wat je mooi vind en wat de koralen kunnen verdragen.

Maar ergens houd het op !!!
Boven een bepaalde grens gaat alles kapot (net zo goed als onder een bepaalde grens)

Ik heb de afgelopen periode een experiment op mij rif uitgevoerd door het fosfaat en nitraat op te laten lopen naar
0,24-0,36ppm en 25ppm en dit 6-10 weken volgehouden.

Dit heb ik gedaan omdat Ik wist dat ik ten alle tijde dit ook kom terug draaien.
En heb dit uiteindelijk ook gedaan binnen een paar dagen voor fosfaat en een week voor nitraat.

De bevindingen zijn interesant en zal ik ook uit eenzetten in de komende tijd.

Inmiddels staat mijn rif sinds 2 weken weer mooi op 0.08ppm en 2,5ppm en ik zie ook weer nieuwe ontwikkelingen.

greetings, GlennF
interessante informatie glenn. ben benieuwd naar je bevinden. top

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Top Glenn dat je dit doet. Kan waardevolle informatie geven.
Grt
Jaco

We blijven het volgen. Helemaal omdat ons nitraat ook al een poosje veel te hoog is. Nu gelukkig wel weer dalend.

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

interessante informatie glenn. ben benieuwd naar je bevinden. top

Ik heb veel kunnen zien gebeuren. Diverse koralen reageren anders dan je zou verwachten. En je kan ze qua reactie in groepen indelen.
Wat duidelijk naar voren kwam was dat de relatie fosfaat:nitraat belangrijk was voor zowel de ontwikkeling van algen als de koralen.
Tot een bepaalde hoogte had je van een verhoogd fosfaat en nitraat nergens last van behalve wat meer donkere contrasten in de kleuren.

greetings, GlennF

Top Glenn dat je dit doet. Kan waardevolle informatie geven.
Grt
Jaco

Ik heb de grenzen verkend en heb daar mijn koralen bestand van180 soorten voor gebruikt om signalen te herkenen.
Elk koraal kan een ander signaal afgeven, of dit consistent is moet in de toekomt blijken. Ik heb alles op foto vastgelegd en het staat dus als data met datum en tijd opgeslagen in relatie tot de uitgevoerde metingen.
Het is nu een kwestie van relaties leggen

greetings, GlennF

We blijven het volgen. Helemaal omdat ons nitraat ook al een poosje veel te hoog is. Nu gelukkig wel weer dalend.

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk

Kleine foutjes hebben grote gevolgen blijkt. Gelukkig sta je er niet alleen voor en kijken we met je mee. Soms is het is heel stoms en zie je het gewoon over het hoofd, zonder een second opinion kom je er dan ook nooit uit.

Gelukkig heb je bijtijds het probleem gevonden en ga je nu naar een opwaartse spiraal...

greetings, GlennF

rode menella soort met oranje poliepen, lastig houdbare soort in een rif (ook met veel voeden van stofvoer en voer prut)
het regelmatig gericht voeren in het rif vond ik te ver gaan en heb hem nu in een 50 liter kolom geplaatst voor NPS soorten.
13012079184_b4b5a642c4_b.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi koraal die menella. Maar zeker lastig te houden.
Vroeg me eigenlijk af. Hoe is het met je wees koralen

Mooi koraal die menella. Maar zeker lastig te houden.
Vroeg me eigenlijk af. Hoe is het met je wees koralen

De porites doet het goed en krijg weer wat kleur. De kokerwormpjes hebben het naar hun zin.
9avare7a.jpg

greetings, GlennF

Ff rustig hier vanwege een nieuw DHZ project.

Reed zaterdag op de snelweg en poef... rotte eireen lucht...display gaf accu fout en airco paneel ging flipperen.
Thuis aangekomen auto laten staan
Maandag accu dood.
Hoe kom je dan bij de accu, als deze in de kofferbak zit die electronisch bediend wordt? Ook werk de noodstroom voorziening van de electronica niet, omdat de accu in korsluiting stond door de defecte spanningsregelaar van de dynamo.
Na een telefoontje met de dealer, de wielkast gedemonteerd om bij een mechanische noodhendel te komen en viola open de kofferdeksel.
Accu afgekoppel en deze 2 dagen op een lader gezet.
Auto gestart en weer rotte eieren lucht.
Accu polen gemeten 18 volt!!!!!! Mag max 14v zijn.....de reden waarom de accu lekker stond te koken.....
Conclusie regelaar dynamo defect.
Tijd voor de uitbouw.

uploadfromtaptalk1402999148386.jpguploadfromtaptalk1402999168724.jpguploadfromtaptalk1402999192560.jpguploadfromtaptalk1402999212699.jpg

Dynamo verwijderen en hersteld.
Vandaag ga ik het terug plaatsen en dicht bouwen.

greetings, GlennF

Ff rustig hier vanwege een nieuw DHZ project.

Reed zaterdag op de snelweg en poef... rotte eireen lucht...display gaf accu fout en airco paneel ging flipperen.
Thuis aangekomen auto laten staan
Maandag accu dood.
Hoe kom je dan bij de accu, als deze in de kofferbak zit die electronisch bediend wordt? Ook werk de noodstroom voorziening van de electronica niet, omdat de accu in korsluiting stond door de defecte spanningsregelaar van de dynamo.
Na een telefoontje met de dealer, de wielkast gedemonteerd om bij een mechanische noodhendel te komen en viola open de kofferdeksel.
Accu afgekoppel en deze 2 dagen op een lader gezet.
Auto gestart en weer rotte eieren lucht.
Accu polen gemeten 18 volt!!!!!! Mag max 14v zijn.....de reden waarom de accu lekker stond te koken.....
Conclusie regelaar dynamo defect.
Tijd voor de uitbouw.

Bekijk bijlage 394028Bekijk bijlage 394029Bekijk bijlage 394030Bekijk bijlage 394031

Dynamo verwijderen en hersteld.
Vandaag ga ik het terug plaatsen en dicht bouwen.

greetings, GlennF

Hoi Glenn,

Heb jij dat weer lekker dan fijne geintjes zijn dat

Gr,
Ed

Handige Harry ben jij ook he Glenn! Mocht je tijd over hebben en verveelt raken dan heb ik nog een auto staan waar aan gesleuteld kan worden. Maar ik denk dat jij je wel vermaakt ha ha :p

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Back
Bovenaan