Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hee, dat zijn bekende...
Kijken wat dat gaat brengen.
Ben benieuwd..
Waarom middelste uitgeschakeld ?
Grtz Wil

Ben venieuwd wat de led gaan doen met die koraaltjes zeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik had 2x T8 op de stekkenbak zitten
1x osram blue en
1x sylvania 10000k oogde als 14000k (violet) veel blauw en rood aandeel.
Met deze lampen bleven/kwamen lps koralen en groene plaat montipora's op kleur.
Acropora's gaven echter stuk voor stuk de geest en verloren hun kleur langzaam.
Hiervoor stonden er een daglicht 6500k en een blauwe lamp en daar bleven acro in leven echter de kleuren werden steeds fletser en neigende naar geel/bruin.
Zelfs de O zo makkelijk blue tip acro ben ik een paar flinke stukken kwijtgeraakt.
Helaas wilde ik ze niet op de bodem van me rif hebben. Dus zat er niks anders op.

greetings, GlennF

Het eerste wat ik constateerde na de plaatsing is dat de kleuren paars en groen extra geaccentueerd en er meer contrast zichbaar was.
Dit gaf gelijk het wow effect in vergelijking tot de eerder gebruikte T8 lampen. We zullen zien hoe het effect op de koralen zal zijn op de duur. Ik zal steeds een gezonde stek bij plaatsen.
Ik weet inmiddels hoe de andere stekken reageerden op de vorige verlichting.
Het irritante is idd in lichte mate het discobol effect. Ik heb erger gezien.

greetings, GlennF

Ben tog wel benieuwd wat de koraaltjes doen over paar weken hoor je hoort zoveel positieve en negatieve geluiden over led

ik ben gestopt met LED omdat na 1,5 jaar de groei toch stagneerde en er geen vooruitgang meer was in de bak.
na bijplaatsing van 12x54w t5 verlichting ging het weer met sprongen vooruit.
dus ben ook wel benieuwd wat he hier gaat brengen.
grtz Wil

Ben tog wel benieuwd wat de koraaltjes doen over paar weken hoor je hoort zoveel positieve en negatieve geluiden over led

en het zijn jou leds will.
we gaan het meemaken.

ik ben gestopt met LED omdat na 1,5 jaar de groei toch stagneerde en er geen vooruitgang meer was in de bak.
na bijplaatsing van 12x54w t5 verlichting ging het weer met sprongen vooruit.
dus ben ook wel benieuwd wat he hier gaat brengen.
grtz Wil

deze ctenocheatus Binotatus gaat de deur uit, omdat hij in de refugium zit en ik die gaat ontruimen.

de chelmon gaat ook weg, deze is al gereserveerd

Bekijk bijlage 372363Bekijk bijlage 372364

Hallo Glenn nog bedankt voor de gast vrijheid en het gesprek weer een hoop geleerd, de chelmon moet nog wat wennen maar wordt wel geaccepteerd dus nog aankijken hoe het verder gaat.
Wil jij voor mij de ctenocheatus Binotatus ook vast houden mag hem ook nemen, dan spreken wel af voor het ophalen.

Gr.Karel

;)Hey Glen ik denk wel dat je acrotjes hier goed op reageren gr jaap

We gaan het afwachten jaap.we gaan ook kijken wat de andere koralen ermee doen.
Het wordt in de eerste instantie een korte termijn test. Omdat het verloop in de stekkenbak natuurlijk relatief groot is. Maar het voordeel is dat er ook een grotere diversiteit de revue passeert. Zowel aan soorten als aan exemplaren.
Het eene koraaltje is het ander niet. Zelfs binnen een kolonie zijn er verschillen in gedrag.

greetings, GlennF

Hallo Glenn nog bedankt voor de gast vrijheid en het gesprek weer een hoop geleerd, de chelmon moet nog wat wennen maar wordt wel geaccepteerd dus nog aankijken hoe het verder gaat.
Wil jij voor mij de ctenocheatus Binotatus ook vast houden mag hem ook nemen, dan spreken wel af voor het ophalen.

Gr.Karel

Ok karel ik hou het vast, het is een zeer nuttige opruimer.
Ik heb het een en ander weer in mijn vizier, dus binnenkort komesn er eeer wat aanwinsten bij.

greetings, GlennF

We gaan het afwachten jaap.we gaan ook kijken wat de andere koralen ermee doen.
Het wordt in de eerste instantie een korte termijn test. Omdat het verloop in de stekkenbak natuurlijk relatief groot is. Maar het voordeel is dat er ook een grotere diversiteit de revue passeert. Zowel aan soorten als aan exemplaren.
Het eene koraaltje is het ander niet. Zelfs binnen een kolonie zijn er verschillen in gedrag.

greetings, GlennF
hey glen we wachten het af , ik ben een stekkenbakje aan het maken met pl verlichting ,eens kijken wat dat gaat worden gr jaap

Mooi Glenn die haarster, ook wel zeelelie genoemd, gedurfd, ik neem aan dat je bij voert met bv. fytoplankton?
Hoe zit het met stroming mbt tot deze dieren, kan me voorstellen dat hij in mijn bak overal naar toe word geblazen en in een pomp terecht komt.

gr. marcel

Back
Bovenaan