Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Hallo,

Is het mogelijk een foto van het grondeltje te maken?
Ben benieuwd, vind symbiosediertjes erg interessant.

Mvg,
Roy

Het diertje is 10mm in lengte......
Ik zal een poging wagen een betere foto ye maken als het zich laat zien. Tanne was al de hele tijd bezig het te kieken.

Zie hier foto 6 en 7. zoek het grondeltje...

Tip...... het heeft een camouflage kleur!

http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1041727
Verstuurd van mijn GT-I9295

Laatst bewerkt:
Hallo,

Had daar ook al een hele tijd zitten zoeken maar kon hem helaas niet vinden :p
Maar denk dat ik hem nu zie!

st2_zps775fea93.jpg

Overigens ook een zeer mooie haarster en mooi te horen dat die het goed doet.

Mvg,
Roy

Hallo,

Had daar ook al een hele tijd zitten zoeken maar kon hem helaas niet vinden :p
Maar denk dat ik hem nu zie!

st2_zps775fea93.jpg

Overigens ook een zeer mooie haarster en mooi te horen dat die het goed doet.

Mvg,
Roy

Kijk.... jij heb oog voor detail !

Ik wil niet te vroeg juichen, 3 maanden na introductie kan ik een beter oordeel geven.

D volgend NPS koraal is de Acalycigorgia, Blauwe Gorgoon, Blueberry Seafan. (Geplaatst op 12okt2013)
Deze staat ook bekend als een onhoudbare gorgoon.
Hij staat elke dag zeker wel 5-6 keer vol open gedurende daglicht en als er gevoerd wordt.
Gedurende de nacht staat hij vol open.

10388149723_7f432abfe5_c.jpg

10267732565_bb7989d98b_c.jpg

10267736895_3f6cde787b_c.jpg

Laatst bewerkt:
Deze 2 koralen heb ik geisoleerd in de stekkenbak.

Ze hebben hun zooxanthellen kwijt en tanne komt ff langs met de flesje zooxanthelen . Ik ben benieuwd.

Bekijk bijlage 359307

De scoly vertoond wel signalen van herstel en ik voer hem elke dag bij.
De paarse gonio doet helemaal niks en verslechterd langzaam.

Ik heb deze koralen al sinds nov2011 en ze waren niet optimaal toe ik ze kreeg.

Dit heeft allemaal te maken met een fosfaat periode van 6-8 weken met 0.16- 0,24ppm door overdoseren en foute uitlezing van een de test.

De paarse gonio is einde oefening. Gisteren begon het weefsel los te laten ( net blaren die zo af te blazen zijn).
Vandaag besloot ik maar deze te verwijderen uit de bak.

uploadfromtaptalk1383074352598.jpg

Ik was het gedoe met het ijken van diverse refracto meters zo zat, dat ik ze nu eens een keer naast elkaar gezet heb.
Ik had al een sg weger en een milwauke refractometer.
Nu heb ik een D&D H2OCEAN refractometer erbij gehaald, om het gewoon naast elkaar te kunnen zetten.

Hierbij het resultaat vastgelegd

10578005544_677b0bf08c_c.jpg

10578198283_85142d0f83_c.jpg

Hieruit blijkt dat:

De DD H2OCEAN Refractometer een zeewater meter is, omdat het geijkt op osmose water het met een 35ppt referentie vloeistof de juiste waarde aangeeft.
Dus de D&D H2OCEAN kan je op beiden vloeistoffen ijken, maar het verdient de voorkeur dit met osmose te doen (zoals bedoeld).

De Milwauke geeft geijkt met osmose een veel hogere waarde aan van het 35ppt referentie vloeistof, namelijk bijna 3ppt hoger.

vervolgens wordt de Milwauke geijkt met de salifert 35ppt referentie vloeistof en word van beide refracto meter gebruik om zowel mijn rif als mij stekkenbak water te meten.

Deze metingen zijn voor beide meters nagenoeg gelijk.

dus conclusie:
D&D ijken met osmose water

Milwauke en andere NaCl refractometers ijken met een referentie vloeistof van 35ppt geeft het gewenste resultaat.
indien niet beschikbaar, kan er ook met osmose geijkt worden met de ijklijn op ongeveer -2,8ppt (negatief)

Daarnaast heb ik nog het zoutwater gewogen met een sg meter (wijzer) bij 24,9 C. Aangezien ik daar niks meer me doet, heb ik er geen conclusie aan verbonden.

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling:
- een Deltec H2Ocean is de zeewatermeter;
- de gewone Deltec is een normale zoutwatermeter zoals bijv. die van Milwaukee, Aqua-Medic enzovoorts

Ik heb de deltec h2 ocean ,wasr moet ik dan mee ijken ? Want ik zie dat niet staan of heb ik er over heen gelezen ?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Ik heb de deltec h2 ocean ,wasr moet ik dan mee ijken ? Want ik zie dat niet staan of heb ik er over heen gelezen ?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Zoals micheal al opmerkte heb ik dat aangepast.
De H2OCEAN kan je met osmose water op 0ppt ijken.

ACROPORA ......... (via dennis 26jan2013)
Deze acro heeft het een tijd helemaal geen groei gekend en was zelfs bruin door een hoog fosfaat van enkele weken (0,24ppm)
nu komt het langzaam op kleur en groeit gestaag.

17okt2013
10387969654_ff9070b1a9_c.jpg

17aug2013
10579058203_4c35c676f9_c.jpg

27jul2013
10578810085_667ebbef1d_c.jpg

5mrt2013
10579215783_166c13a41c_c.jpg

26jan2013 arrival day
10579156714_b008c855f6_c.jpg

Omdat de stip blijkbaar heerst, ben ik begonnen met het voeren van knoflook.

Ik pak een stuk noriblad 10×15cm.
Deze leg ik op een snijplak.
Ik pak een teen knoflook en snij de top eraf.
De knoflook kneus ik en druk het sap eruit door het kapot te wrijven over het nori blad.
Ik laat het nori blad 20min staan en dan hang ik het met een klem in de aquarium.
Dit eten de vissen binnen 15 minuten op.
Deze behandeling herhaal ik 2-3× per dag.

Voor het inwrijven
uploadfromtaptalk1383219987731.jpg

Na het inwrijven
uploadfromtaptalk1383220002020.jpg

20 minuten laten intrekken/drogen en dan aan de klem hangen.
Het meeste sap word effectief door de vissen benut. Geen onnodig extra organische belasting in de bak.

Let wel op dat knoflook in welke vorm dan ook, per definitie keer op keer een cyano of/of dyno probleem creert (dat in mijn eigen bevinding) . Hoe erg dit probleem word ligt aan de mate van het gebruikte hoeveelheid. Daarom gebruik ik dit ook alleen als ik stress signalen (nerveus zwemmen) zie bij vissen als de witborst en andere stip gevoelige vissen.

Laatst bewerkt:
Wat tonijn en rijst ertussen werkt ook prima hoor :)
ik heb nog steeds geen stip :-p
groetjes rob charite

Wat tonijn en rijst ertussen werkt ook prima hoor :)
ik heb nog steeds geen stip :-p
groetjes rob charite

Die eet dan wel zelf op haha....
Sommige bakken en bezetting vormen eenmaal een hoger risico.
Bij de ene is het een overwogen risico, bij de andere kan je het soms zien aankomen en bij weer anderen gaat het wonder boven wonder goed. Van al onze eigen fouten en fouten van anderen kan je leren. De essentie is deze opgedane ervaring delen en niet blijven hangen op oude fouten.

Voor het inwrijven
Bekijk bijlage 361254

Na het inwrijven
Bekijk bijlage 361255

20 minuten laten intrekken/drogen en dan aan de klem hangen.
Het meeste sap word effectief door de vissen benut. Geen onnodig extra organische belasting in de bak.

Hey Glen dit werkt perfect eerder sneed ik stukjes knoflook maar daar trappen ze niet meer in ,nu pers ik het en laat het over het hele blad intrekken , moet zeggen dat ze allemaal de bladeren goed eten en dat 3 keer per week , stip lijkt nu wegtegaan aleen bij de japonicus nog niet helemaal ,maar daar ben ik niet bang voor die is lekker vet gr jaap

Back
Bovenaan