Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

Re: Frank's Reef Tank

Ha Frank,

Hoe gaat het met de verbouwing van jouw aquarium. Ik begreep van Twan dat je dit weekend ging klussen :)

Foto's van het resultaat kun je in mijn dagboek vinden. Vanavond zal ik er nog een foto's op plaatsen, nu het water kraakhelder is.

Groetjes,
Michiel

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mijn verbouwing gaat zoals het erna uitziet aankomend weekend van start. Moet morgen nog wel even verlof indienen voor vrijdag. En als dat wordt goedgekeurd dan gaan donderdag avond de koralen eruit, vrijdag morgen wordt de boel sloopt en vrijdag middag en zaterdag wordt de zaak weer opgebouwd.

Vandaag ben ik nog even bij dabrowski geweest, na even wat zoekwerk heb ik 3 mooie platte platen vers steen uit de bak weten te vinden :). Ik dacht bij mezelf ik haal voor de zekerheid nog een paar stenen erbij want ik wil niet tekort komen als ik met de bouw van start ga. En als ik wel iets een beetje jammer vindt, is dat je net niet dat kunt maken wat je wilt of dat je je werk niet kunt afmaken vanwege een tekort aan materiaal....

Laatst bewerkt door een moderator:
:biggrin: zijn wel een paar fraaie bakjes die je gevonden hebt
;)

Ja hé. Je zou zo'n bak maar hebben :cool:

Vanmiddag hadden we het nog over een kalkreactor. Dit is mijn laatste en definitieve model;

Afbeelding 679.jpg

Nog een foto van een top bak met zwarte achterwand;

achtergrond 7.jpg

Nu weet ik het zeker: achterwand ZEKER zwart!!!

Heey frank hier nog eentje ;-)
Nog niet top maar erg blij dat ik zwart gekoze heb.
Veel meer diepte.

image-3934120580.jpg

Groetjes wesley

Heey frank hier nog eentje ;-)
Nog niet top maar erg blij dat ik zwart gekoze heb.
Veel meer diepte.

Bekijk bijlage 350002

Groetjes wesley

Zeker mooi!! topjes

Naast diepte bij een zwarte achterwand liggen de accenten meer bij de koraal kleuren. Paars en blauw komen bijvoorbeeld ook veel meer naar voren als bij een blauwe achterwand.

Gisteren ben ik van start gegaan de koralen over te zetten in de tijdelijke bakken van Geert. Zojuist heb ik een kleine start gemaakt met het slopen van het rif... en ik kan je daarover het volgende meedelen.... GVD wat zit dat vast :mad:...:biggrin:...

Heey frank heb je al bedacht wat je met je achterwand gaat doen.
Begin je nu eerder dan je dacht.
In ieder geval succes.

Groetjes wesley

Heey frank heb je al bedacht wat je met je achterwand gaat doen.
Begin je nu eerder dan je dacht.
In ieder geval succes.

Groetjes wesley

Hejj wesley,

Ik ben wat eerder begonnen omdat ik me opeens bedacht dat als ik vrijdag een start wil maken met bouwen ik eerst het aquarium van de muur af moet hebben wil ik wat met de achterwand gaan doen. Anders kom ik er nooit meer bij.

Mocht ik voor PE plaat gaan, dan zal deze ergens op moeten rusten. En dus moet ik wat aanbrengen waar ik de plaat tussen kan steken of kan klemmen. En wil ik de wand zwart verven dan moet ik er toch goed bij kunnen met een roller.

Sterk spul hè die FISHERMAN'S Cement:D

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Succes Frank!! Ben benieuwd wat je er van gaat maken joh. Je dagboek gezien gaat dit zeker goed komen. Ga je ook stenen plakken tegen je achterwand,ik zag dit bij Jaap. Zo gruwelijk mooi,en makkelijke onderhoud.

Sterk spul hè die FISHERMAN'S Cement:D

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hahaha... ja idd.

Maaruh, het steen is er nu wel uit na enig breekwerk en dit zit in jouw blauwe ton. Inmiddels is de bak ook half leeg. Nu even de vissen laten ontstressen en dan morgen zijn deze aan de beurt om te verhuizen. Dan de zand eruit, sump eronderuit, bak aan de kant schuiven en dan gaan we weer de opbouw fase in :)

Succes Frank!! Ben benieuwd wat je er van gaat maken joh. Je dagboek gezien gaat dit zeker goed komen. Ga je ook stenen plakken tegen je achterwand,ik zag dit bij Jaap. Zo gruwelijk mooi,en makkelijke onderhoud.

Thanks!!

De achterwand wordt zwart gemaakt. Dit geeft meer diepte en de kleuren van vissen en koralen komen dan meer naar voren. Ik heb er wel over zitten te denken om er rif keramiek achterwanden in te zitten, toch wel gemakkelijk nooit meer de ruiten schoon te hoeven maken. Bij een rechthoekige bak is dat mooi want dan kun je van voor naar achter omhoog werken, maar bij een hoekbak maakt dat nu juist de bak weer kleiner.

Back
Bovenaan