Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Ok erg benieuwd, dus eigenlijk kan je je koralen zelf een beetje kleuren met licht.
Weer wat geleerd.
Maak je weer vergelijkende fotos altijd mooi hoe je dat doet altijd.

Groetjes wesley

dat gaan we zeker doen wes.
ik leg alles vast op foto als ik verandering aan mijn systeem doet, ervoor, erna, en na een tijdje als ik het effect constateert.

Ok erg benieuwd, dus eigenlijk kan je je koralen zelf een beetje kleuren met licht.
Weer wat geleerd.
Maak je weer vergelijkende fotos altijd mooi hoe je dat doet altijd.

Groetjes wesley

Ok gaaf nen je derook al achter welke kleur welke lamp naar boven haalt of is dat per koraal verschillend.

Groetjes wesley

Deze kokerwormen heb ik 10 juni 2013 aangekocht en het ziet er nog net zo goed uit als toen.
Het stemt mij hoopvol om er een paar bij te gaan zetten. Voorheen zag ik ze binnen 6 weken weg kwijnen.

10jun2013

6aug2013

o
ok de ruwe schijf anemonen zijn flink vermeederd in de tussentijd

Wat mij opvalt aan jouw aquarium Glenn is dat alle dieren er gezond bij staan en dan ook echt alle dieren van soft tot steen!

Dat zegt mij dat je erg goed bezig bent!

Welkom terug in ons midden arjan en dank je voor je compliment.
jij als volwaardig bioloog heb oog voor detail en dat zie ik als een groot compliment.
Het punt is zelfs dat ik de laatste jaar van de gemiddelde 170 soorten hooguit 2-3 soorten bent kwijtgeraakt en een deel was stomme fout en een ander deel kon ik niks aan doen. ik heb al sinds nov2012 niks bijgekocht aan koralen. Normaliter koop ik al gauw 4 -6 koralen per maand. Gelukkig is de hobby niet saai, maar nieuwe koralen kopen maak het meestal toch leuker.

Wat mij opvalt aan jouw aquarium Glenn is dat alle dieren er gezond bij staan en dan ook echt alle dieren van soft tot steen!

Dat zegt mij dat je erg goed bezig bent!

dank je sander,
op RC en op dit forum is er zeker waardering en dat zorgt ervoor dat ik ook blijft posten. Ook ben ik blij dat ik hiermee mensen op weg heb geholpen die het soms niet meer zagen zitten en de handdoek in de ring wilden gooien.

ik heb mezelf zeker ermee uit het dal geholpen en ik barst van de inspiratie. Dit maak het juist zo leuk , vooruitgang !

Ja Glenn het ziet er heel goed uit! Ik zag ook op RC al veel bewondering voor je DSR methode:)
Mooie foto's trouwens!

Grt, Sander

Laatst bewerkt:
Gisteren viel mij op dat mijn ducansamnia de hele dag ingetrokken was. Dit is nog nooit voorgekomen, hij stond altijd al wijd open en heeft nog geen dag dicht gestaan. Ook vandaag is het nog niet open geweest.

Vandaag val mij op dat bijna alle acro's poliep expansie vertonen (10:50u) het kan ook zijn dat het hoofdlicht pas om 10:30 aanging. Dit heb ik bij daglicht niet meer gezien sinds de Oximonacanthus Longistris erin gegaan is.

ook vertoont de Blauw koraal sinds een half jaar voor het eerst weer poliepen (begin al een week geleden)

Welkom terug in ons midden arjan en dank je voor je compliment.
jij als volwaardig bioloog heb oog voor detail en dat zie ik als een groot compliment.
Het punt is zelfs dat ik de laatste jaar van de gemiddelde 170 soorten hooguit 2-3 soorten bent kwijtgeraakt en een deel was stomme fout en een ander deel kon ik niks aan doen. ik heb al sinds nov2012 niks bijgekocht aan koralen. Normaliter koop ik al gauw 4 -6 koralen per maand. Gelukkig is de hobby niet saai, maar nieuwe koralen kopen maak het meestal toch leuker.

Bedankt glenn alleen ik ben geen bioloog dat is arjen_t ;)

het is bijna zover over een paar dagen tot een week moet ik om de koraal gaan vegen nog 2-3mm.

De volgende plaatjes geeft de juiste proportie weer.
het reken sommetje levert een resultaat van 1 mm groei per dag. ( 29-11= 18mm)
ik ben dan nog conservatie met mijn calculatie.

de juiste maatvoering vastgelegd

veel meer punten van groei dan ik aanvankleijk zag (foto 17juli)

de foto van 30juni erbij, ter vergelijking

Ziet er goed uit echt top dat alles zo goed groeit!

Gr. Jeroen

Back
Bovenaan