Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Het zal je soms verbazen hoe snel er bij hem soms koralen verbeteren, maar nu ben je wel erg snel :biggrin:

ik sta nergens meer van te kijken, met wat ik de afgelopen jaar gezien heb, maar het wordt wel steeds beter en ik ga mijn koraaltjes ook steeds beter begrijpen.

dat ik nou het mooie, als je de water waarden volledige onder controle heb. ( en geen stomme fouten maakt)

Vandaag kwam ik tot de conclusie dat ik al sinds november 2012 geen noemens waardige aanschaffen van koralen heb gedaan. Dat was ik eigenlijk niet meer gewend. Sinds marco gestopt is met de winkel ben ik ook gestopt met mijn wekelijkse ronde. In de meeste winkels staan er nu alleen koralen waarvan er dertien in een dozijn gaan. Wel jammer.

ik sta nergens meer van te kijken, met wat ik de afgelopen jaar gezien heb, maar het wordt wel steeds beter en ik ga mijn koraaltjes ook steeds beter begrijpen.

dat ik nou het mooie, als je de water waarden volledige onder controle heb. ( en geen stomme fouten maakt)

Klopt glenn stomme fouten kunnen funest zijn.ik sta wat dat betreft ook nergens meer van te kijken.iedere dag
Weer nieuwe verassingen.en andere inzichten.wat hebben we een mooie hobby.keep up the good work.greetings
Martje.

Ey Glenn een tijdje niet in dagboeken gekeken maar zins je met dsr begonnen bent is je bak net een snoep winkel kwa kleuren :biggrin: die Walter buttons zijn echt super mooi heb lang getwijfeld maar toch maar niet genomen.....

Gr. Jeroen

Ey Glenn een tijdje niet in dagboeken gekeken maar zins je met dsr begonnen bent is je bak net een snoep winkel kwa kleuren :biggrin: die Walter buttons zijn echt super mooi heb lang getwijfeld maar toch maar niet genomen.....

Gr. Jeroen

dank je jeroen, dit is inderdaad ik waar ik al die tijd naar toe gewerkt heb op mijn eigenwijze manier. Ik kreeg in het verleden vaak genoeg de opmerking "glenn ga je nu eindelijk een keertje de normale weg bewandelen?". Nu ben ik eindelijk tevreden met mijn resultaat en hoe, natuurlijk op mijn eigen wijze manier.
Wat de buttons betreft denk ik dat het fosfaat, nitraat + amino toevoegen een grote rol speelt. Buttons schijf anemonen deden het bij mij in het verleden ook niet. Het verschil is dus die drie stoffen.
het mooie ervan is dat ik dit dus echt helemaal kan manipuleren, waardoor ik het gedrag van elk koraaltje hierop kan bestuderen.

Hey glenn
Je bak ziet er echt goed uit
Helemaal gaaf die buttons
Bij mij doen eigenlijk alle koralen het goed behalve buttons blijft een raadsel
Gr bas

dank je bas,
zoals ik het al in de vorige posting aangaf is de sleutel hierop de fosfaat, nitraat, amino combinatie. (denk ik)

Klopt glenn stomme fouten kunnen funest zijn.ik sta wat dat betreft ook nergens meer van te kijken.iedere dag
Weer nieuwe verassingen.en andere inzichten.wat hebben we een mooie hobby.keep up the good work.greetings
Martje.

domme fouten maken we allemaal wel in dit leven, de essentie is om te leren van je fouten.

domme fouten maken we allemaal wel in dit leven, de essentie is om te leren van je fouten.
klopt als een zwerende vinger, hoop ook dat men dan ook de gepaste maatregelen neemt.anders heeft leren van je fouten geen enkele zin.groeten mart.

Nog ff en je kan je ruit niet meer schoonmaken daar.. ;)

Ps: nog bedankt voor je telefoontje en het verhelderende gesprek! Top!

Hey Glen de bleutip acro groeid bij mij ook de bak uit ,ik heb er al een stuk vanaf geknipt omdat hij mijn groene calindrium peste , ook komt de favita weer retour wat ik niet verwacht had dus dood was hij nog niet , je bak gaat super zie ik gr jaap

Heey glenn ziet er goed uit zeg zo.
Groeit als onkruid lijkt het wel maar wel heel mooi zeg.
Bak ziet er prachtig uit wat een kleur wordt er toch overal uitgeperst.

Groetjes wesley

Hey Glen de bleutip acro groeid bij mij ook de bak uit ,ik heb er al een stuk vanaf geknipt omdat hij mijn groene calindrium peste , ook komt de favita weer retour wat ik niet verwacht had dus dood was hij nog niet , je bak gaat super zie ik gr jaap

momenteel laat ik de meeste koralen in elkaar groeien, bij de meeste gaat het goed, bij sommige zie je duidelijk chemische oorlog voering. ik laat de natuur zij gang gaan.

raar die favia's. ik ga het op een later stadium weer proberen met gezonde exemplaren. Degene die ik had kwamen half dood bij mij aan.

Heey glenn ziet er goed uit zeg zo.
Groeit als onkruid lijkt het wel maar wel heel mooi zeg.
Bak ziet er prachtig uit wat een kleur wordt er toch overal uitgeperst.

Groetjes wesley

Momenteel ben ik aan het experimenteren om mijn fosfaat tussen de 0,04-0,06ppm te sturen. Daarmee wil ik zien wat dat voor effect heeft op mijn groei en kleuren. ik heb inmiddels weer de ijzer dosering verlaagd van 12,7 > 5,1 ml p/dag en doseer nu weer fosfaat bij om het van de 0,02ppm af te houden.

De volgende plaatjes geeft de juiste proportie weer.
het reken sommetje levert een resultaat van 1 mm groei per dag. ( 29-11= 18mm)
ik ben dan nog conservatie met mijn calculatie.

de juiste maatvoering vastgelegd

veel meer punten van groei dan ik aanvankleijk zag (foto 17juli)

de foto van 30juni erbij, ter vergelijking

Hey Glen heb je de magneet er expres voor gezet of is het toeval ,? wel een mooie manier om te meten gr jaap
nou, ik was me aan het afvragen hoe lang het zou duren, voordat ik verplicht moest gaan snoeien, of het zou onthoofden tijdens het schoonmaken. Toen dacht ik, we gaan het registreren en bijhouden.
Zoals het er nu naar uit ziet zal ik over 15 dagen met en boog omheen moeten vegen en na 7 weken moet hij op de voorruit zitten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan