Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's kubus 80x80 Part II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herpen Online

Senior Forumlid
Hallo iedereen,

Daar gaat ie weer drie keer is scheepsrecht zeggen ze wel eens...

Heb een week of 6 geleden de bak van Harm overgenomen een kubus van 80X80X90 wh is 80cm met een keramiek achterwand van Wolle.

Er waren 4 volwassenen nodig om de bak op zijn plaats te krijgen pfff voel mijn rug nog.

De dagen die volgde het pvc wat aangepast een electro bord gemaakt met 14 spatwaterdichte stopcontacten ook de bak wat gepoetst.

Vorige week een nieuw osmoseapparaat aangeschaft bij osmoseapparaat.nl toen deze geleverd was natuurlijk gelijk aangesloten bleek deze jammer genoeg veels te hoge waarden te blijven geven.

Na te zijn gebeld door de levarancier het app weer teruggestuurd en een paar dagen erna een nieuwe gekregen deze geeft na het silicaatfiler wel netjes 0.00 aan.

De bedoeling is om ergens in Januari te starten ware het niet dat ik met gezondheids klachten speel ziekte van crohne die weer opspeelt ondanks het remicade infuus...50cm dunn darm ontstoken/vernauwd.

In bernhoven Oss durven niet te beslissen hoe nu verder dus word door gestuurd naar de Radboud in nijmegen dus dat wachten we dan maar weer af.

Denk bij mezelf heb het osmoseapparaat nu toch waarom de bak en het keramiek niet ff spoelen met osmose water donderdag avond het osmoseapparaat aangezet en gisteravond was hij klaar.

Lagen er net 3 borstelworm op de bodem van de sump die volgens mij nog niet zo heel lang dood waren hebben hun eigen mooi ergens verstopt in het keramiek.
 

Bijlagen

  • CIMG2094.jpg
    CIMG2094.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 135
  • CIMG2095.jpg
    CIMG2095.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 126
  • CIMG2096.jpg
    CIMG2096.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 113
  • CIMG2097.jpg
    CIMG2097.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 129
  • CIMG2099.jpg
    CIMG2099.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 117
Ben benieuwd wat jij er van maakt, ik heb het altijd een mooie bak gevonden, mooi achterwandje ook
 
Hey Frank,

Ik hoop voor je dat ze in Nijmegen een goede oplossing zullen vinden voor je gezondheid,
beterschap vanuit deze kant van Herpen.

Vind het wel super dat je nu weer begint met een nieuwe bak, weet zeker dat je er een prachtige bak van gaat maken.
 
@mieske
We gaan er iig ons best weer voor doen !!

@sander
tis moeilijk om goed de achterwand mooi op de foto te krijgen in het echt kijkt het nog veel mooier maar daar hebben meer mensen moeite mee volgens mij.



Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
 
hey frank

dat is een mooie bak ben benieuwt wat je er van gaat maken
 
Vandaag een riffpilaar overgenomen van Mieske1 de er helaas mee stopt.

Het is toevallig ook de pilaar die bij de vorige eigenaar ook in de bak stond.


Deze net in de bak geplaats kan hij mooi ff spoelen.
 

Bijlagen

  • CIMG2110.jpg
    CIMG2110.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 79
  • CIMG2107.jpg
    CIMG2107.jpg
    105,9 KB · Weergaven: 80
  • CIMG2104.jpg
    CIMG2104.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 90
Kijk kijk....staat die mooie pilaar bij jou ??....was ik net te laat!!
maar bij jou staat hij ook goed, en jij maakt er zeker wat moois van!!

Ja Mareij soms moet je juist geen geduld hebben... Hahaha grapje hij werd me aangeboden kon hem echt niet weigeren.

@Taurus,

Kan het toch weer niet laten zal nog wel ff duren voor er zouwater in kan maar het begin is er weer!!
 
Laatst bewerkt:
Heb van de week de nodige testsetjes aangeschaft bij ioannis stunning corals en van Manuel69 een ac fosfaatfilter overgenomen dacht dat het de ac600 ging bleek toen het pakketje thuisbezorgd werd om de ac1200 te gaan:biggrin:
 
Laatst bewerkt:
Heb van de week de nodige testsetjes aangeschaft bij ioannis stunning corals en van Manuel69 een ac fosfaatfilter overgenomen dacht dat het de ac600 ging bleek toen het pakketje thuisbezorgd werd om de ac1200 te gaan:biggrin:

Ja zelf wist ik wel dat het een iets grotere was dan de standaard....hoop dat hij past dan ;) !!
 
De kubus draaitaction

Gister bij Marek 100L natuurlijk zeewater gehaald en een 25Kg zout van reef crystals omdat ik opstart met enkel keramiek en vul steen vanavond bij een tuincentrum in Wijchen bacterien gehaald nl velda sanikoi liquibac.

Eigenlijk bedoeld voor vijvers maar ander mensen hebben hier al goede resultaten mee gehaald.
Ach sommige mensen kieperen gewoond grond in hun aquarium dus moet dit ook kunnen;)

De schuimer is nog ff pielen of het schuim komt niet in de nek of hij kookt over zal nog wel in moeten draaien of er is niet veel af te schuimen.

Ook gister wat biopellets aangeschaft maar ik denk dat het ac1200 filter net iets te groot is voor de pellets ze wervelen alleen in de midden de rest verroerd zich niet misschien proberen te ruilen voor een ac600 denk dat de 1200 meer iets is voor kool en/of rowaphos.
 
Fotos gemaakt met de galaxy tab 10.1

schuimer komt op gang nu wil misschien ook nog een klein stukje levend steen inbrengen om te enten



Sent from my Samsung Galaxy tab 10.1
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1324122082533.jpg
    uploadfromtaptalk1324122082533.jpg
    64 KB · Weergaven: 76
  • uploadfromtaptalk1324122099223.jpg
    uploadfromtaptalk1324122099223.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 68
  • uploadfromtaptalk1324122114478.jpg
    uploadfromtaptalk1324122114478.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 65
  • uploadfromtaptalk1324122144976.jpg
    uploadfromtaptalk1324122144976.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 73
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan