Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

afschuimer verdampt alleen maar

JanZ

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Ik ben aan het opstarten en heb net een week levend steen in m'n bak.
Nou heb ik net een nieuwe afschuimer (tunze doc 9002) en die draait nu 24 uur ongeveer maar die produceert geen afval. Produceert wel schuim maar dat stapelt niet op. Komt dus allee maar helder verdampt water in het bekertje.

Dus mijn oude afschuimer (berlin airlift 60) er weer op maar die doet precies hetzelfde, helder verdampt water. Heb ze wel goed afgesteld en de waterhoogtes zijn ook goed bij beide afschuimers.
Mijn oude afschuimer heeft al eerder op dit water gedraait maar toen deed ie het prima, mooie cola maakte ie toen.

Is mijn water dan zo schoon? Lijkt me niet mogelijk toch of wel?

Iemand enig idee?

mvg Jan
 
Na een week met (vers ?) levend steen in de bak, zou er eigenlijk wat rotting plaats hebben gevonden en dus ook iets af te schuimen moeten zijn.

Toch is het ook mogelijk dat de afschuimer nog in moet draaien alhoewel een week wel erg lang is.

Is het zoutgehalte wel op pijl ?

Probeer ook niet steeds de afschuimer opnieuw af te stellen, laat hem gewoon een poosje (enkele dagen) draaien.

Kun je een foto van de afschuimer in werking laten zien ?
 
Hoi Jan, de afschuimer moet nog indraaien, geef hem ca 1 week de tijd (dit is afhankelijk van de vervuiling (vet) in de afschuimer).

gr,
Jochem


Na een week met (vers ?) levend steen in de bak, zou er eigenlijk wat rotting plaats hebben gevonden en dus ook iets af te schuimen moeten zijn.

Toch is het ook mogelijk dat de afschuimer nog in moet draaien alhoewel een week wel erg lang is.

Is het zoutgehalte wel op pijl ?

Probeer ook niet steeds de afschuimer opnieuw af te stellen, laat hem gewoon een poosje (enkele dagen) draaien.

Kun je een foto van de afschuimer in werking laten zien ?
 
Dat dacht ik ook dat de afschuimer wel werk zou moeten hebben. Zoutgehalte is goed verder waterwaardes ook goed verder (zoals in de opstart hoort zeg maar.)
Ben er vanuit gegaan dat het steen vers was ja dat zei de winkelier tegen mij tenminste.
Zal even een foto erbij doen:
 

Bijlagen

  • aqua 004.jpg
    aqua 004.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 4
Heb ook niet mijn twijfels bij de nieuwe afschuimer.
Zal hem een weekje de tijd geven. Maar mijn oude verdampt ook alleen maar.
Kan ik ze dan het beste even naast elkaar laten draaien?
 
Misschien doordat het vet uit de nieuwe afschuimer nu in het water zit waardoor de werking van de oude afschuimer ook ontregeld raakt?

Ik geloof niet dat je wat zo schoon is dat er niks af te schuimer valt zelfsl al was je steen niet zo vers meer als dat de winkel beloofde.

Ik denk dat je nog even gedult moet hebben.

gr,
jochem
 
ok dan zal ik nog even geduld hebben, bedankt voor de reactie's

Gr jan
 
Hey Jan , een spartaanse manier is om een druppeltje eiwit uit een kippenei boven in de afschuimer te gooien dan begint ie ook te af te schuimen.
Of je wacht gewoon af tot ie spontaan begint met afschuimen.

succes
 
Bovenaan