Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

levend steen schoonmaken

xenon

ZeewaterForum lid
hallo

IK heb net een 5 weken een aqua 40 met levend steen ik heb toen 5 kg levend steen gekocht. Nu groeien er allemaal soorten algen etc. op die niet mooi zijn hoe moet ik dit verwijderen wat is de juiste behandeling moet ik alles met een borstel schoonmaken??
 
Niet schoonmaken!!!!! Gewoon zijn gang laten gaan. Dit is de opstart. Misschien een algeneter inzetten.
 
zeker weten niet schoonmaken deze algen nemen een hoop nitraat op, over een tijdje zullen deze algen langzaam bruin worden en gaan verslijmen dat is de tijd dat je ze moet gaan verwijderen.

als ze bruin worden en gaan verslijmen dan gaan ze het nitraat weer afgeven aan het water en dat is de tijd dat je de eerste algen eters in moet gaan zetten.
 
oke dankjewel dus de algen laat ik lekker allemaal zitten ik zou er volgende week wel een algeneter in kunnen zetten denk ik want ik heb het dan 6 weken laten rijpen en me nitriet is al 3 weken 0. Maar er zit ook veel wier op zeg maar dat moet ik wel weghalen toch
 
gewoon alles lekker laten ziten dat wier verdwijnt vanzelf wel wel vers voer voor somege dieren
ik het ook erg veel wier maar ales is nu weg opgegeeten
xenon zei:
oke dankjewel dus de algen laat ik lekker allemaal zitten ik zou er volgende week wel een algeneter in kunnen zetten denk ik want ik heb het dan 6 weken laten rijpen en me nitriet is al 3 weken 0. Maar er zit ook veel wier op zeg maar dat moet ik wel weghalen toch
 
Bovenaan