Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Topic ter bevordering van forumbeleving

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Dit topic vloeit voort uit een ander topic met een ietwat stormachtige ontwikkeling.

Om toch te proberen op de inhoud uit te komen:

Kan iemand bovenstaande berichten met veel (negatieve, soms positieve emotie) afleiden welke verbeterpunten zich aandringen?
Dit hoeft geen boek te worden, een simpele puntgewijze opsomming (5 of 10?) zou al heel wat waard zijn.
Wat, of en in welke vorm we er iets mee kunnen wordt dan een volgende stap.
 
Laatst bewerkt:
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Om toch te proberen op de inhoud uit te komen:

Kan iemand bovenstaande berichten met veel (negatieve, soms positieve emotie) afleiden welke verbeterpunten zich aandringen?
Dit hoeft geen boek te worden, een simpele puntgewijze opsomming (5 of 10?) zou al heel wat waard zijn.
Wat, of en in welke vorm we er iets mee kunnen wordt dan een volgende stap.

Michel,
Die verbeterpunten zijn al meerdere keren aangedragen.

1 een forumbeheer wat zich actief en constructief mengt in discussies aangaande mogelijke verbeterpunten.
2 mogelijke subfora voor de diverse methoden. Niet om de ontwikkelaars hiervan te ondermijnen, maar om een neutrale discussie mogelijk te maken.
Bovendien is dit makkelijker te vinden voor de geinteresseerden. ( en makkelijker te omzeilen voor de "tegenstanders"....)

Noot die ik hierbij moet maken is dat ik ( en initieel Marjan) niet de mening hebben dat Glenn of Esran (of hoe heet hij van triton?) de discussie op enige wijze beinvloeden.
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Patrick. Ik heb diep medelijden met je, ik ken je niet maar volgens mij ben je een zielig ambtenaartje welke regelmatig af geblaft wordt door zijn meerdere.
Steeds weer van die periodes waarop jij je moet afreageren, jammer dat je daar dit forum voor kiest.
Zielig, ik heb echt medelijden met jouw.
Lijkt me he mooi om je iedere keer weer te moeten opsporen op het forum, hou ik wel van. bij jouw zal dat niet zo moeilijk zijn, ambtenaars taal valt snel door de mand

Michel,
Die verbeterpunten zijn al meerdere keren aangedragen.

1 een forumbeheer wat zich actief en constructief mengt in discussies aangaande mogelijke verbeterpunten.
2 mogelijke subfora voor de diverse methoden. Niet om de ontwikkelaars hiervan te ondermijnen, maar om een neutrale discussie mogelijk te maken.
Bovendien is dit makkelijker te vinden voor de geinteresseerden. ( en makkelijker te omzeilen voor de "tegenstanders"....)

Noot die ik hierbij moet maken is dat ik ( en initieel Marjan) niet de mening hebben dat Glenn of Esran (of hoe heet hij van triton?) de discussie op enige wijze beinvloeden.

punt 3 : kunnen misschien dit soort reacties door Jan, beledigen en dreigen ook eens ophouden? Het is mezelf nu ook al twee keer overkomen en voegt niets toe aan de op dat moment geldende discussie. Geef aan dat je vind dat iemand te ver gaat of modereer …. dat komt fatsoenlijk over ;)
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Als reactie op:

1.
Ik hoop dat ik met posting 46 een goede start heb gemaakt, gelet op jouw reactie vermoed ik van wel;

2.
Meer subfora voor verscheidene onderwerpen die veel input trekken.
Ik ga hiermee aan de slag. Dat houdt in dat ik een voorstel aan mijn collega's (als ik dat zo mag noemen) ga voorleggen.
Verwacht nu niet direct vanmiddag een reactie, maar ik kom er iig binnen twee weken op terug.
Kun je me die tijd gunnen? En daarmee bedoel ik ook reacties in dit topic. Andere verbetervoorstellen mogen natuurlijk gemeld worden.
Op zaterdag 20 december 2014 is een eerste aanvulling gedaan in het onderdeel Waterwaarden en Chemie door 4 subfora toe te voegen ten aanzien van methodieken.
Het opschonen en verplaatsen van topics moet nog worden uitgevoerd en zal de komende weken plaatsvinden.


3.
Alle, maar dan ook alle postings vanaf dit moment die een aanvallend karakter op persoonsniveau hebben zal IK (dictator Mefisto dus:p) volledig verwijderen, noem het censuur wat je wilt. Inhoudelijke kritiek mag natuurlijk wel, kwestie van de juiste woorden kiezen.

4.
Structureren en opschonen Particulieren bieden aan / Particulieren zoeken.
20-12-2014: Er is een functie ingebouwd die topics ouder dan 3 maanden automatisch verwijderd. Opschoning van vandaag: 10.000 topics (34.000 postins).
Vorige week is een verslofte functie in ere hersteld. Verkopers kunnen zelf hun topic op slot zetten.

5.
De dierendatabase 'edittable' maken met een final review door forumbeheer.
20-12-2014: Niet mogelijk, wordt gekeken naar alternatieven.

6.
Algemeen opschonen, en eventueel herstructureren van de subfora.

7.
Subtielere tekst om forumleden te wijzen op de spelregels in het Particulieren bieden aan...-subforum

8.
Meer realistische weergave aantal aanwezig forumleden en gasten.

Op naar punt 9?
 
Laatst bewerkt:
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Punt 4,ruim het commerciele deel eens op en maak hier uw hokjes van.Lukt aardig op andere fora,waarom hier niet?Als je vissen,lagere dieren ,aquaria ,volledige systemen,steen en toevoegingen in een apart hokje stopt is er minder nood om te rap te uppen,dus minder werk voor de mod's die dan hun tijd in andere dingen kunnen steken.Meer werk voor de verkopers die verschillende dingen verkopen, maar hey,ze krijgen al gratis advertentieruimte.
Het boeit mij niet wat er 5 jaar geleden tekoop geweest is,het heeft geen zin topic's waar al meer dan 1 maand niet op gereageerd is te laten staan.Dus gewoon permanent verwijderen die hap.Het enige nut dat die "troep" nog heeft is dat die de statistieken over het aantal berichten omhoog houden.Mss. leuk voor het beheer,de leden hebben er niets aan.
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Ik zou eigenlijk mijn mond houden maar gezien de verandering in instelling zal ik het niet laten.

Punt 6: Overwegen (her)indeling/opschoning overige structuur van het forum zodat o.a. algemeen zeewater niet langer een dumpplaats is voor onderwerpen die duidelijk ergens anders thuis horen in combinatie met moderatie op die indeling naar inhoud van de OP zodat ook op de langere termijn informatie vindbaar blijft op een logische plaats.
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Op naar punt 7?

Mag ik als nieuweling misschien een idee aandragen?

Ik had een reactie geplaatst in verkoopforumdeel.. (Nee, ik had me niet ingelezen in de regels en JA, het was dus mijn eigen schuld).. Toen Kreeg ik onderstaand PB-tje :

Beste Nieuw Forumlid,
Bij je aanmelding heb je kennis genomen van en voor akkoord verklaard met de Forum Regels (http://zeewaterforum.info/forums/sho...40-Forumregels).
Naast deze algemene forumregels wil ik u nog expliciet wijzen op aanvullende regels binnen de subfora Particulieren bieden aan / Particulieren zoeken:

Je mag niet reageren in het verkoopforum. Alleen via Pb naar verkoper en vice versa.
In tapatalk via de avatar. Op computer via gebruikersnaam.
Meer info vind je hier:
http://zeewaterforum.info/forums/sho...-verkoop-forum
Bij herhaling van spamgedrag in verkoopforum volgt een ban van 1 week.

Binnen het subforum Particulieren bieden aan zijn we hierin zeer strikt. Binnen het subforum Particulieren zoeken zijn de grenzen wat ruimer interpreteerbaar.

Wij zijn genoodzaakt deze niet-populaire maatregel te nemen om de focus te houden op kerntaak van het forum, namelijk het delen van kennis, niet het scheppen van een 'marktplaats met discussie'.

Bij voorbaat dank voor uw begrip en veel plezier en wijsheid op ons forum toegewenst.

Ik vond dit als newbee best wel dreigend overkomen (Wat waarschijnlijk de bedoeling niet is) en had even een momentje om misschien toch ergens anders te kijken omdat ik het idee kreeg dat men het niet zo op heeft/had met nieuwelingen.. Oke, dat was even een snelle gedachte in een opwelling direct na het lezen, maar toch.

Zou de inhoud niet iets vriendelijker kunnen ogen ..Zoiets als :
Zo zou ik het ongeveer doen zei:
Beste $name (als het goed is kan bij automatische berichten vbulletin de naam van het forumlid hier invullen).

Het is helaas niet de bedoeling dat er wordt gereageerd op berichten in het forumdeel te koop, behalve dan naar de persoon zelf toe per PB.
Dit is gedaan om iedereen de kans te geven iets te verkopen en daarom niet een onderwerp steeds naar boven wordt gezet.

Het kan uiteindelijk leiden tot een ban op het forum en daar zit toch niemand op te wachten.
Kijk in (LINK NAAR REGELS OVER PARTICULIERE VERKOOP) over hoe we het het liefst zien.

We hopen op je medewerking.

Met vriendelijke groet

P.S.. Het bericht wat je daar had geplaatst is om bovenstaande regels verwijderd.

En Een puntje 8,
Vbulletin kan ook het aantal actieve users van bijvoorbeeld de laatste 30 minuten weergeven en heeft een plugin voor leden die vandaag online zijn geweest..
Dit maakt dat verhaal onderaan het forum ook geloofwaardiger.. als ik nu kijk staat er :
[h=3]Huidige Actieve Gebruikers[/h] Er zijn momenteel 1417 gebruikers online 753 leden en 664 gasten

Dat is niet het geval.. Dat zijn de leden die er vandaag, dan wel de afgelopen 24 uur zijn geweest...

Nou, deze punten zou ik als verbetering zien van het forum..
Ik heb jaren zelf een groot forum in beheer, die tot begin dit jaar draaide op vbulletin en nu door de slechte support en upgrade naar vbulletin 5 overgegaan is naar ipboard.


Groet,
Freddy

P.S.. don't shoot me.. its just my 5 cents :D
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Freddy, volgens mij is het aantal bezoekers gebaseerd op de laatste 5 uur, ik weet niet of dit te wijzigen is.


verzonden via mijn iPhone via Tapatalk
 
Laat ik eens een lichtje opsteken...

Toen ik nog een groentje was (zo'n 5 jaar geleden), was ik op meerdere forums altijd erg onder de indruk als iemand met een hoge status op mij reageerde.

Voortschrijdend inzicht heeft mij geleerd dat je dan niet altijd de juiste informatie krijgt, terwijl je als newbee juist zo op "de status van.." vertrouwd.

Ik heb geen concreet voorstel, maar is dit (dus het verlenen van status) misschien een gespreksonderwerp??
 
Re: Forumbeheer aan de censuur??

Freddy, volgens mij is het aantal bezoekers gebaseerd op de laatste 5 uur, ik weet niet of dit te wijzigen is.


verzonden via mijn iPhone via Tapatalk
Volgens mij Admin CP -> instellingen -> Opties -> Cookies en HTTP Header Optie -> Session Timeout

Die op bijv 1800 zou dan de laatste 30 minuten weer moeten geven.

Dan even zoeken in de talen naar de phrase :
"there_are_x_y_online_link" en dat zet je dan op

Er zijn momenteel <a href="online.php?{2}">{1} gebruikers online</a>. (of iets wat je beter vind klinken.).

Het is maar een idee..

--== Freddy ==--
 
even een reactie op het maken van subfora.

Op zich mogelijk een goed idee, maar wat je vaak ziet is dat subfora worden aangemaakt en er in de loop der tijd eigenlijk niet/nauwelijks gebruik van wordt gemaakt.

Een goede zoekfunctie is in mijn ogen net zo nuttig.

Mijn puntjes:
1. V&A opschonen, mag van mij nu zelfs wel na 1 maand.(nu pas ingezet op 3 maanden)
2. Het forum geeft regelmatig aan dat ik iets niet gelezen heb en als ik het dan aan klik heb ik toch alles gelezen. En niet alleen wanneer ik back doe,maar ook als ik er via forum naartoe gaat.
 
Zojuist gezien dat de sub-forums zijn aangemaakt onder de rubriek Waterwaardes en Chemie.

Misschien is het dan zinnig als je deze ook groot laat zien onder de rubriek, dit moet mogelijk zijn.
Zie hier het voorbeeld zoals het op duikforum.nl is, deze maken ook gebruik van vBulletin.

subforas.png


Nu vrees ik dat een hoop mensen en zeker de nieuw komende leden geen idee hebben dat het hier staat en deze
zullen alsnog een topic gaan aanmaken in welke rubriek dan ook.

Misschien ben ik wel te snel met reageren en wordt er nog druk aangewerkt, zie deze reactie dan maar als gegeven.

Maar beter te vroeg als te laat.

groet
Adri
 
als we dan toch allemaal zo goed bezig zijn ;)
is het mogenlijk om in de database ook wat gerichter kunnen zoeken?
bv tot 200 liter
tot 400 liter etc etc
vredige vissen en agresieve vissen.
groeneters
plaagbestrijders
groepsvissen
beginnersvissen
ik denk dat jullie het idee wel snappen ;)

voor de rest ben ik het met bovengenoemde punten eens.
wel is het mij niet helemaal duidelijk wanneer er een sponsorschap nodig is en wanneer niet.
bv een ledbouwer die dit voor de hobby doet en om mensen een goedkopere manier bieden voor de hobby die zelf geen kvk nummer heeft mag niet,
maar speciale stekkenbakken en er vol voor gaan om die te verkopen mag wel?
Zelf ben ik met alle 2 zeer blij dat ze het voor weinig kunnen aanbieden en als er een sponsorschap wordt afgedwongen zal de prijs ook stijgen.
Deze mensen hebben geen winkel en dus ook geen kvk nummer.
Een winkel daarin tegen heeft dat wel en kan zelfs een gedeelte afschrijven van het sponsorschap als ik mij niet vergis.

Ik begrijp dat dit een gevaarlijke grens is en misschien wel genegeerd moet worden, maar het heeft niet alleen bij mij vraagtekens.

Als we dan toch deze weg in slaan :p
Al eerder gevraagt of en hoe we het mogenlijk kunnen maken om recenties te posten welke wel eerlijk zijn.
Positieve mogen wel, maar negatief niet.
Dit geeft ook een verkeerd beeld naar mijn mening.
 
misschien maar iets kleins zelf sluiten van advertenties scheelt weer slotjes vragen?
 
misschien maar iets kleins zelf sluiten van advertenties scheelt weer slotjes vragen?

Ergens stond er dat dit gisteren al gerealiseerd was, maar door de veelheid aan discussie ben zelfs ik het spoor bijster.

dus nu kunnen verkoop topics door de TS zelf gesloten worden.
 
misschien maar iets kleins zelf sluiten van advertenties scheelt weer slotjes vragen?

idd... Deze gesloten advertenties zouden dan eigenlijk ook eerder verwijderd kunnen worden door het beheer. Dat houdt de boel opgeruimd.
 
4.
Structureren en opschonen Particulieren bieden aan / Particulieren zoeken.
20-12-2014: Er is een functie ingebouwd die topics ouder dan 3 maanden automatisch verwijderd. Opschoning van vandaag: 10.000 topics (34.000 postings).
Vorige week is een verslofte functie in ere hersteld. Verkopers kunnen zelf hun topic op slot zetten.
 
Bovenaan